Ajelin tuossa Viipalla, ja kaupungissa valoihin tullessa painoin jarrua ... kumps! Meni pohjaan, eikä vauhti hiljentyny yhtään. Pumppasin minkä kerkesin, ja lopulta vauhti pysähtyi juuri ennen kuin etupuskuri olisi kolahtanut edessäseisovaan Mersuun.
Seuraavassa risteyksessä sama. Eli ensin meni pohjaan, ja sitten pumpatessa teho vähitellen palasi, ja siinä neljännellä, viidennellä otti normaalisti kiinni. Ajoin huoltsikalle, katoin, ettei vuoda jarrunestettä. Sitten painoin jarrua ehkä 30 kertaa ja jatkoin matkaa. Auto toimi normaalisti koko kotimatkan 40 km.
Jarrupalat vaihdettu n.300km sitten. Jarrujen kiukuteltua (Kun painoi jarrua, niin normaalikohdassa otti kiinni, mutta sitten valui pohjaan, pumppaaminen auttoi.) vaihdettiin pääsylinterin tiivisteet n. 200km sitten, ja sen jälkeen toimi kauniisti tähän päivään asti. Siinä remontissa ei saatu renkaiden ilmausruuveja kivuttomasti auki, niin ilmattiin ne vain siitä risteyskohdasta, joka on n. 30 cm pääsylinteristä konehuoneen puolella.
Ei ole vuotanut jarrunestettä missään vaiheessa.
Missä vika?
Jarrut pettää APUA!
Jarrut pettää APUA!
Autolle pitää osata puhua...
Hermanni,
sininen 95-72
Hermanni,
sininen 95-72
Kyllä toi kuulostais siltä, että useampi iso ilmakupla liikkuu jarrujärjestelmän sisässä. Kyllä pitäisi jarrukilpien takaa yrittää ilmata. Vähän CRC:tä ja nitkutusta pikkulenkillä (taisi olla kasi), niin kyllä ne nipat siitä aukeaa. Se risteyskohta konehuoneessa on niin kaukana järjestelmän ääripäistä, että sinne jää mahdollisesti ilmaa. Tai sitten on käynyt hasardi, että vain toinen jarrupiireistä on ilmaantunut.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Saab 96 V4 Super RS 1979
Mun autossa (V4 vm76) viime vuonna sama syndrooma, pedaali pohjaan.
Ei ensin ilmennyt näkyvää vuotoa, Hommasin jopa uuden pääjarrusylinterinkin, kun ei syksyllä muuta keksinyt. Talven seistyä löytyi sitten se vuotokohta => etujarruletkussa oli ollut "ilmapalloefekti" ja nyt ratkennut kokonaan.
No, nyt pelaa paremmin kuin uutena. Ja eilen tuli leima huomautuksitta
Ei ensin ilmennyt näkyvää vuotoa, Hommasin jopa uuden pääjarrusylinterinkin, kun ei syksyllä muuta keksinyt. Talven seistyä löytyi sitten se vuotokohta => etujarruletkussa oli ollut "ilmapalloefekti" ja nyt ratkennut kokonaan.
No, nyt pelaa paremmin kuin uutena. Ja eilen tuli leima huomautuksitta

SAAB 9-3 | 99 | 96V4 | 95V4
Hih!
Sehän selittää. Kävin pari viikkoa sitten katsastuksessa, ja huomattiin, että vasemmalta edestä on jarruletku murtunut. Näkyvää vuotoa tai muutakaan oiretta ei näkynyt, niin sain kuukauden ajoaikaa.
Ei se yhtään siitä vuoda edelleenkään, mutta on siis varmaan hörpännyt ilmaa.
Pitääpä vaihtaa se letku ja ilmata kunnolla. Eiköhän se siitä.
Sehän selittää. Kävin pari viikkoa sitten katsastuksessa, ja huomattiin, että vasemmalta edestä on jarruletku murtunut. Näkyvää vuotoa tai muutakaan oiretta ei näkynyt, niin sain kuukauden ajoaikaa.
Ei se yhtään siitä vuoda edelleenkään, mutta on siis varmaan hörpännyt ilmaa.
Pitääpä vaihtaa se letku ja ilmata kunnolla. Eiköhän se siitä.

Autolle pitää osata puhua...
Hermanni,
sininen 95-72
Hermanni,
sininen 95-72