"täys remontoitu kone"

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

"täys remontoitu kone"

Viesti Kirjoittaja vakari »

tuli purettua täys remontoitu kone :)
porattu 0,5 ylikokoon,muuten ok mutta venttiilikoneisto aika huonona :x
kone kävi muuten ok mutta nakutti,löytyi tuo syykin kyllä

"hiukka" jatkettu pultti
http://s47.photobucket.com/albums/f190/ ... via038.jpg

hiukan kulunut nokka-akseli
http://s47.photobucket.com/albums/f190/ ... via030.jpg

loppuun kulunut nostaja
http://s47.photobucket.com/albums/f190/ ... via029.jpg 8O
jäsen 2499
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Hiukan sameita kuvia, mut idea selvis. Ei tainnut olla Tammer-Dieselissä täysremontoitu kone?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

:lol: Voi helvetti mikä ranetus.Tainneet olla nostimet joskus kortilla kun on maksanut vaivan tehdä tuollainen patentti.Onko jossain liikkeessä rempattu vai joku Naapurin Jari?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja vakari »

Suppari kirjoitti::lol: Voi helvetti mikä ranetus.Tainneet olla nostimet joskus kortilla kun on maksanut vaivan tehdä tuollainen patentti.Onko jossain liikkeessä rempattu vai joku Naapurin Jari?
remontoijasta ei tietoa,auto saatiin kaverin kaverilta,joka sanoi että koneen oli edellinen omistaja remontoinut,muuta tietoa ei ole :?
kori oli loppuun mädäntynyt,mutta pistetäänn kone toisella ventiilikoneistolla ajoon toiseen koriin:!:
jäsen 2499
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7522
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

ettei ole käynyt vanhanaikaisesti

Viesti Kirjoittaja mestari »

eli nostaja ruvennut hiomaan itseään nenää vasten ja säädetty miten on saatu ja sen jälkeen joutunut hitsaan lisää säätöä kun ei ole entinen riittänyt.
yleensä ilmiö tuttu jos hiotutit nenän hieman tiukemmaksi ja pintakarkaisu unohtui ja samalla tuli tietty hiottua nostajat suoraksi ja niistä pintakarkaisu tipo tiessään.
näin on siis käynyt..
kesti 40 tkm täyd konerem jälkeen.
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja vakari »

itse arvelen,että vika on öljyissä (oli semmosta velliä) ja veikkaan että kova osuus kulunut pois ja omistaja hitsannut lisää pulttia :wink:
onneksi avasin,enkä laittanut suoraan ajoon :P
jäsen 2499
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7522
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

väärä arvaus

Viesti Kirjoittaja mestari »

kyllä se kuitenkin vika alunperin on ollut siellä nostaja akseli pinnoissa. vetelä öljy sinänsä ei aiheuta sitä koska se on tapahtunut pikkuhiljalleen se kuluminen.....
nostajat kun hiotaan niin brinelli mittarilla pitää mitata jokainen nostajan pää erikseen että kovuus on sama kuin ennen hiontaa.
viimeksi hioin muutaman sarjan ja pari kolme nostajaa piti heittää romuun kun kovuus hävisi hionnassa.
Vastaa Viestiin