Löysin pottusaabin
Löysin pottusaabin
Löysin paikallisesta autoliikkeestä kuupan.
Naisopettajan vanha.
Ensimmäisellä omistajalla ollut vuoteen 2002.
Kaikki lokarit vaihdettu. Koneremonttikin kuulemma tehty (ei löydy paperia). Kilometreistä paperi, joista näkyy, että paljonko on ajettu vuosittain.
Jos joku muistaa Kalajoelta vanhan naisopettajan, joka ajeli ruskealla ysikutosella, niin tarinat ovat tervetulleita. Nimi on tiedossa.
Nyt vain pitäisi käyttää leimalla ja kokeilla että menisikö heittämällä läpi.
Hyvin tuntuu toimivan. Taajamanopeuksilla vain on sellaista pientä nykimistä. Onko normaalia?
Naisopettajan vanha.
Ensimmäisellä omistajalla ollut vuoteen 2002.
Kaikki lokarit vaihdettu. Koneremonttikin kuulemma tehty (ei löydy paperia). Kilometreistä paperi, joista näkyy, että paljonko on ajettu vuosittain.
Jos joku muistaa Kalajoelta vanhan naisopettajan, joka ajeli ruskealla ysikutosella, niin tarinat ovat tervetulleita. Nimi on tiedossa.
Nyt vain pitäisi käyttää leimalla ja kokeilla että menisikö heittämällä läpi.
Hyvin tuntuu toimivan. Taajamanopeuksilla vain on sellaista pientä nykimistä. Onko normaalia?
Saab 9000 CD -96
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Nykiminen poistui, kun siirsin imuilman esilämmityksen kesäasentoon ja tankkasin tankin täyteen (oli vanhaa bensaa vielä tankissa).
Aamulla satoi ja kävin ajelulla. Vastaan tuli uusi ongelma: oikean puoleinen (sisältä katsottuna) pyyhin menee ala-asennossa ikkunan alareunan yli ja jää sinne jumiin. Joutuu pyykimisen jälkeen aina käsin auttamaan sen pois, jotta pyyhkiminen voi jatkua.
Yritin niistä pyyhkimistä vääntelemällä säätää ne niin, että pysähtyisi oikeassa paikassa, mutta eihän se tietenkään auttanut, vaan pyyhkimet pyyhkivät nyt niin että osuvat yhteen keskellä. Eli kun oikeanpuoleinen on alhaalla, niin vasemmanpuoleinen on ylhäällä.
Pystyykö itse asettaan noita rajoja, että missä pysähtyy?
Aamulla satoi ja kävin ajelulla. Vastaan tuli uusi ongelma: oikean puoleinen (sisältä katsottuna) pyyhin menee ala-asennossa ikkunan alareunan yli ja jää sinne jumiin. Joutuu pyykimisen jälkeen aina käsin auttamaan sen pois, jotta pyyhkiminen voi jatkua.
Yritin niistä pyyhkimistä vääntelemällä säätää ne niin, että pysähtyisi oikeassa paikassa, mutta eihän se tietenkään auttanut, vaan pyyhkimet pyyhkivät nyt niin että osuvat yhteen keskellä. Eli kun oikeanpuoleinen on alhaalla, niin vasemmanpuoleinen on ylhäällä.
Pystyykö itse asettaan noita rajoja, että missä pysähtyy?
Saab 9000 CD -96
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Joo kuten Mimmi sanoi, muuta varren asentoa. Katso kuitenkin ensin, ettei koneistossa ole se kuulapään pidike irronnut pyörivästä akselista. Sen näkee kun konttaan jalkatilassa ja apuri liikuttelee pyyhkimen varsia.
Pyyhkijän varret ovat pienllä lukitusruuvilla kiinni, joka puristaa vartta. Se systeemi on usein kulunut ja siksi myös asento saattaa muuttua.
Pyyhkijän varret ovat pienllä lukitusruuvilla kiinni, joka puristaa vartta. Se systeemi on usein kulunut ja siksi myös asento saattaa muuttua.
# 419 Vesa Pohjalainen
Kuulapään pidike ei ole irronnut.
Ongelman nimi on seuraava:
Pyyhkijät toimivat autokaupan pihalla normaalisti. Pystyin ajamaan sateessakin noim 5 kilometriä, kunnes se oikeanpuoleinen pyyhin alkoi luiskahtelemaan sen lasin alareunan yli.
Yritin käännellä niitä pyykimiä ja lähtöasento muuttui. No, sen saan
korjattua, Mimmin opastamalla tavalla.
Mutta kun,
Lähtöasennosta riippumatta oikeanpuoleinen pyyhin lähtee päälle laitettaessa alaspäin. Ja vaikka laitan sen sellaiseen lähtöasentoon että se on pystyssä (siten ettei haittaa vasemman puoleisen liikerataa) niin silti se lipsuu sinne lasin alareunaan ja jää sinne sutimaan lyhentäen samalla vasemmanpuoleisenkin liikettä.
Ongelman nimi on seuraava:
Pyyhkijät toimivat autokaupan pihalla normaalisti. Pystyin ajamaan sateessakin noim 5 kilometriä, kunnes se oikeanpuoleinen pyyhin alkoi luiskahtelemaan sen lasin alareunan yli.
Yritin käännellä niitä pyykimiä ja lähtöasento muuttui. No, sen saan
korjattua, Mimmin opastamalla tavalla.
Mutta kun,
Lähtöasennosta riippumatta oikeanpuoleinen pyyhin lähtee päälle laitettaessa alaspäin. Ja vaikka laitan sen sellaiseen lähtöasentoon että se on pystyssä (siten ettei haittaa vasemman puoleisen liikerataa) niin silti se lipsuu sinne lasin alareunaan ja jää sinne sutimaan lyhentäen samalla vasemmanpuoleisenkin liikettä.
Saab 9000 CD -96
tarinan opetus
on tainnut tapahtua ns ylilyönti mikä on lähes normaalia tämän ikäisessä autossa. irroita hanskalokero ja stekkaa elsmuaako apukuskin puoleinen, (siis sehän se vissiin penslasi konepeittoa?) pyyhkijän varsi ylärekisterissä vaiko alavireisesti.
sen kuuluisi kuskinpuolen pakko ohjauksen mukaan vetää vartta ns tunteella anticlockvise suuntaan, nyt tuntuu että lähtee pyöriin ns clockvise.
näillä ohjeilla pitäisi 8 minuuttiin tulla kuntoon edelyttäen että hankalokerossa ei ole liikaa tavaraa.
sen kuuluisi kuskinpuolen pakko ohjauksen mukaan vetää vartta ns tunteella anticlockvise suuntaan, nyt tuntuu että lähtee pyöriin ns clockvise.
näillä ohjeilla pitäisi 8 minuuttiin tulla kuntoon edelyttäen että hankalokerossa ei ole liikaa tavaraa.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Nyt toimii, kiitoksia!
Se liikkui alakautta myötäpäivään. Sain pyyhkimenvarresta kääntämällä niksautettua sen kohdilleen. Nyt heiluu yläkautta vastapäivään.
Hommaan vielä uudet ruuvit pyyhkijänvarsiin, niin saan kunnolla kireälle.
Jatkossa, jos alkaa pyyhkijät oikkuilla, niin ymmärrän pikkasen enemmän niiden toimintaperiaatteesta.
Se liikkui alakautta myötäpäivään. Sain pyyhkimenvarresta kääntämällä niksautettua sen kohdilleen. Nyt heiluu yläkautta vastapäivään.
Hommaan vielä uudet ruuvit pyyhkijänvarsiin, niin saan kunnolla kireälle.
Jatkossa, jos alkaa pyyhkijät oikkuilla, niin ymmärrän pikkasen enemmän niiden toimintaperiaatteesta.
Saab 9000 CD -96
Re: Löysin pottusaabin
Onhan siellä kymmeniä vanhoja naisopettajiaLeipuri kirjoitti:Naisopettajan vanha.
Ensimmäisellä omistajalla ollut vuoteen 2002.
Kaikki lokarit vaihdettu. Koneremonttikin kuulemma tehty (ei löydy paperia). Kilometreistä paperi, joista näkyy, että paljonko on ajettu vuosittain.
Jos joku muistaa Kalajoelta vanhan naisopettajan, joka ajeli ruskealla ysikutosella, niin tarinat ovat tervetulleita. Nimi on tiedossa.

Pistä YV:llä nimi, niin voi olla että saat tarinaa. Tuolla kylällä lapsuuteni vietin.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD