Bullnose 96 ostettu
Bullnose 96 ostettu
Terve!
Olisin pelastamassa vanhaa 96:sta ja ehkä varaosa-autoa eräältä romuttamolta. Mitä kannattaisi ottaa huomioon? Paljonko aihiosta voisi maksaa? Paljonko projekti tulisi maksamaan ja paljonko siinä olisi hommaa? Auton kunnosta sen verran että, sanoivat kun soitin romuttamolle, että toista autoa on säilytetty sitä varten että joku tekisi siitä auton. Enempää en kunnosta tiedä.
Olisin pelastamassa vanhaa 96:sta ja ehkä varaosa-autoa eräältä romuttamolta. Mitä kannattaisi ottaa huomioon? Paljonko aihiosta voisi maksaa? Paljonko projekti tulisi maksamaan ja paljonko siinä olisi hommaa? Auton kunnosta sen verran että, sanoivat kun soitin romuttamolle, että toista autoa on säilytetty sitä varten että joku tekisi siitä auton. Enempää en kunnosta tiedä.
Viimeksi muokannut MindW, Ti Kesä 22, 2004 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Bullnose 96:sta ostamassa
Aihion kunto, omat resurssit (aika, tila, raha).MindW kirjoitti:Olisin pelastamassa vanhaa 96:sta ja ehkä varaosa-autoa eräältä romuttamolta. Mitä kannattaisi ottaa huomioon?
Ihan niin paljon, kuin sitä haluat.MindW kirjoitti: Paljonko aihiosta voisi maksaa?
10-100 e on projektikuntoisen aihion hinta ja siitä ylös tai alaspäin, riippuen mitä siitä puuttuu tai mitä muuta tulee mukaan.
Siihen menee kaikki rahasi ja perheen rahat ja kaverienkin aika.MindW kirjoitti: Paljonko projekti tulisi maksamaan ja paljonko siinä olisi hommaa?
Tai riippuu mitä ole tekemässä ja mitä olet ennen tehnyt.
Jos kyse on kesän festareiden kiertämiseen ja syksyllä paalaamiseen ajateltu, niin katsastusta varten tarvii toki ruosteet korjata, saada valot toimimaan ja käyttämättömässä autossa tietysti jarrut on käytävä läpi ja uusittava tarpeellisilta osiltaan. Niin ja toki olisi hyvä, jos moottori kävisi ja vaihteisto välittäisi voimaa vetopyörille. Näitäkin voi joutua korjaamaan. Kaikki vähääkään isompi korjaaminen alkaa moottorin nostamisella pois paikaltaan (ei nyt mikään paha rasti)
Jos taas tarkoitus on tehdä harraste- tai museoauto, niin edellisen lisäksi tietysti joudut miettimään mitä ulkonäkö (maalaus, lommot, ruosteet, listat, merkit, lasien tiivisteet, pyörät ja valaisimet) vaativat, että täyttävät vaatimuksesi. Sama pohdinta sisustuksen suhteen (penkit, niiden verhoilu, lattiamatto, kattoverhous, tavaratilan matto, pohja, näkyvät peltiosat).
Täydellinen läpikäyminen vie tapauksesta riippuen kuukausista vuosiin, jopa vuosikymmeniin Riittääkö pinna, onko tila käytettävissä yhtä kauan?
Eli voisi olettaa, että mitään merkittäviä detaljeita ei puutu, mutta jotain tavallisia osia saattaa joutua haeskelemaan (esim. lattia tai tekniikka).MindW kirjoitti: Auton kunnosta sen verran että, sanoivat kun soitin romuttamolle, että toista autoa on säilytetty sitä varten että joku tekisi siitä auton. Enempää en kunnosta tiedä.
Hyvin säilytetyssä riittää tekniikan herkistely ja katsastus, huonosti säilytetyssä ja ehkä jo vähän puretussa vain täydellinen läpiäkyminen saa raadon liikenteeseen.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 185
- Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:44
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Huonotkin kuupat kannattanee nykyään pelastaa romutukselta, sillä onhan niissä useimmiten edes jotain käyttökelpoisia osia. Niitä kannattaisi muuten yrittää myydä ulkomaille, sillä Euroopassa Ysikuutosten arvo on nousussa. Pari vuotta sitten Practical Classics -lehdessä oli 96:n osto-opas, ja siinä mainittiin mm. että uudet etuvalot maksavat 100£ pari. Orimattilan rompetorilla sellaiset huutokaupattiin pari vuotta sitten muutamalla eurolla.
Käydäänkö katsomassa aihiota?
Jos torstaina 29.4. klo 16-17 sopii sun aikatauluun ja romuttamon aukioloaikoihin, laita tekstaria mahd. pian numeroon 0400 457 332.
Olen tulossa sinnepäin pks-potkijaisiin, mikäli tekniikan jumalat ovat suosiolliset.
terv. jt
Jos torstaina 29.4. klo 16-17 sopii sun aikatauluun ja romuttamon aukioloaikoihin, laita tekstaria mahd. pian numeroon 0400 457 332.
Olen tulossa sinnepäin pks-potkijaisiin, mikäli tekniikan jumalat ovat suosiolliset.
terv. jt
Jari "jt" Talvela
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
Tilanneraporttia.
Kävin tänään Nousiaisten autohävittämöllä katsomassa kyseisiä kuuppia. Samalla kyselin hintaa, joka olisi 1200 euroa yhteensä . Hyvä että en soittanut poliisia ryöstön yrityksestä , tuota hintaa en maksaisi missään tapauksessa. Autot eivät ole kovin hyvässä kunnossa: Pisteosia puuttuu ja jotkin peltiosat ovat puhkiruostuneita etenkin toisessa, jossa lattia oli ruostunut puhki. Kuvia laitan kohta.
Sattuisiko joku tietämään jos jossain lojuisi hyvä projektikuntoinen kaksitahti kuuppa?
Sattuisiko joku tietämään jos jossain lojuisi hyvä projektikuntoinen kaksitahti kuuppa?
Ja kuvia, kuvat ovat noin 150kt
http://personal.inet.fi/koti/eliasp/kuvat/kuuppa1.jpg
http://personal.inet.fi/koti/eliasp/kuvat/kuuppa2.jpg
http://personal.inet.fi/koti/eliasp/kuvat/kuuppa3.jpg
http://personal.inet.fi/koti/eliasp/kuvat/kuuppa4.jpg
http://personal.inet.fi/koti/eliasp/kuvat/kuuppa5.jpg
http://personal.inet.fi/koti/eliasp/kuvat/kuuppa6.jpg
http://personal.inet.fi/koti/eliasp/kuvat/kuuppa1.jpg
http://personal.inet.fi/koti/eliasp/kuvat/kuuppa2.jpg
http://personal.inet.fi/koti/eliasp/kuvat/kuuppa3.jpg
http://personal.inet.fi/koti/eliasp/kuvat/kuuppa4.jpg
http://personal.inet.fi/koti/eliasp/kuvat/kuuppa5.jpg
http://personal.inet.fi/koti/eliasp/kuvat/kuuppa6.jpg
Jahas, siinä taas yksi, joka on tehnyt europäivityksen ilman matematiikkaa (1 mk = 1 euro ).
Toki ottaen huomioon kuinka yleisiä tahtarit nykyään on, niin ehkä tuo on sopiva pyynti kunnon tinkijälle .
Sisustuksen kunnosta riippuen puolet tai alle on varmaan kohtuu hinta, kun ei sieltä nyt kauhean isoja palasia kuitenkaan näytä puuttuvan.
Sedällä aikanaan ollut tahtari oli jo kahdeksan vuotiaana mädempi.
Toki ottaen huomioon kuinka yleisiä tahtarit nykyään on, niin ehkä tuo on sopiva pyynti kunnon tinkijälle .
Sisustuksen kunnosta riippuen puolet tai alle on varmaan kohtuu hinta, kun ei sieltä nyt kauhean isoja palasia kuitenkaan näytä puuttuvan.
Sedällä aikanaan ollut tahtari oli jo kahdeksan vuotiaana mädempi.
Kannattaa muistaa, että Ruotsista löytyy hyviä projekteja kohtuuhintaan. Vaivaa ja kulujakin aiheutuu, mutta paljon työtä ja osien etsimistä saastyy, jos hankit hyvän aihion sieltä.
Meikäläisellä on jonkin verran tylppänokan osia hyllyssä oman -64 mallin rakentelun jäliltä.
Meikäläisellä on jonkin verran tylppänokan osia hyllyssä oman -64 mallin rakentelun jäliltä.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Surullisintahan tässä on se että tuollaisilla älyttömillä pyynneillä nuo jäävät taatusti tuonne kaseikkoon makaamaan . Olihan siinä joku vanha farmari tai muu hyötyajoneuvokin siinä vieressä (edit: eiku piikkinokkamossehan se oli). Tuo Nousiaisten paikka on ollut Mobilistissakin esillä, mutta turha tosiaan kenenkään urveltaa "herranlahjojen" saamattomuudesta jos jermut kynsin hampain roikkuvat romuissaan ja kehtaavat pyytää hintoja joilla vaikkapa Ruotsista löytyy katsastettuja samanlaisia valittavaksi asti. Tai sitten vaan luulevat ihan oikeasti että nuo ovat yhteensä kuuden kilomummon väärtit.
Jos mulla olisi rahaa kuin Bill Gatesilla, ajelisin piruuttani omalla 24-vuotiaalla satkullani sinne pihaan ihmettelemään, kyselisin hinnat kajakeille, löisin rahat kouraan silmää räpäyttämättä ja kyytisin autot pois helikopterilla. Jäisipä äijä miettimään aamuyöhön asti että menikö liian halvalla
Jos mulla olisi rahaa kuin Bill Gatesilla, ajelisin piruuttani omalla 24-vuotiaalla satkullani sinne pihaan ihmettelemään, kyselisin hinnat kajakeille, löisin rahat kouraan silmää räpäyttämättä ja kyytisin autot pois helikopterilla. Jäisipä äijä miettimään aamuyöhön asti että menikö liian halvalla
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Saab 9-3 1.8t 2007
Onnittelut ja jaksamista projektin kanssa! Sehän on yhtä vanha kuin "vanha pieru"!
Tallipaikka tarjolla
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=7661
terv. jt, eoea
Tallipaikka tarjolla
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=7661
terv. jt, eoea
Oma -64 projektini jätti jälkeensä jonkin verran materiaalia, ehkä jotain käyttökelpoistakin hankkeeseesi.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Virranjakaja
Pitäisi laittaa virranjakaja kuntoon, olisi kiva saada kone käyntiin . Ainakin siitä puuttuu johdot sytytystulppiin ja sytytyspuolaan. Olisiko jollain kattavempia korjausohjeita virranjakajaan, kuin mitä ruotsinkielisessä instruktionsbokissa on?
Mitkä veenelkun virranjakajan osat menee kaksitahtisen virranjakajaan? Meneekö katkojan kärjet? Olisi niin suuri houkutus hakea Biltemasta yms.
Pitäisi varmaan hommata korjaamokäsikirja. Tuon ikäisiin ei taida ainakaan uutena saada.
Mitkä veenelkun virranjakajan osat menee kaksitahtisen virranjakajaan? Meneekö katkojan kärjet? Olisi niin suuri houkutus hakea Biltemasta yms.
Pitäisi varmaan hommata korjaamokäsikirja. Tuon ikäisiin ei taida ainakaan uutena saada.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
#2028 Elias Penttinen