Bullnose 96 ostettu

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Noita korjaamokäsikirjoja/korjauskirjoja kannattaa kysellä Alfamerilta.
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

Rynnäkkösämpylä kirjoitti:Noita korjaamokäsikirjoja/korjauskirjoja kannattaa kysellä Alfamerilta.
Ostin jo sellaisen eräältä henkilöltä. Kannattaa myös huomioida että Alfamerin käsikirja kattaa vain 75-80 tjsp.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

Olen tässä ryhtynyt virranjakajaa huoltamaan kun sain katkojan kärjet. Tarvitsisin hiukan neuvoja. Virranjakaja on tyyppiä Vju3 BR1T.

Jos puran koko virranjakajan minun pitäisi irroittaa hammaspyörä akseliltaan viilaamalla akselitappia. Mistä saan uuden akselitapin jos se on liian lyhyt viilaamisen jälkeen?

Minulta näyttäisi puuttuvan välikansi, tietäsikö joku mistä sellaisen saisi?

"Tutkitaan ennen kuin hutkitaan" :)
Viimeksi muokannut MindW, La Syys 11, 2004 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
lehtola
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2003 12:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lehtola »

Soita 040-569 3254
Mulla on korjaamokäsikirjoja (vanhoja) sekä jonkin verran osia lyhytnokkaan. Katsotaan onko niistä apua.
Osat Puotilassa.

Matti Lehtola
MindW
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MindW »

Nyt on Saabi onnellisesti kuivassa ja lämpimässä autotallissa. :)
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Moottoria ei ainakaan paljoa kannata pöräytellä. Jos se on pitkään seisonut ulkona, ovat kampiakselin kuula- ja neulalaakerit ruostuneet ja jumittuneet ja leikkaavat kiinni. Omani kesti koeajoa noin 50 km ja sitten oli kampuran täysremontti edessä.
Käsittääkseni esim. virranjakajassa ei ole jotain ruuvia kummempia yhteisiä osia V4:n kanssa, moottorit ovat kuin eri planeetalta ja eri aikakausilta. Minulta liikenee jotain moottorin osia: virranjakajaan, laturi-vesipumppuun, käynnistin, kaasutin jne.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
peltla
"Turbo"
Viestit: 243
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 18:44
Paikkakunta: Vääksy

Viesti Kirjoittaja peltla »

Jos on tarvetta 2-tahtisen kampiakselin korjaamiseen,
voin auttaa. Olen muutaman akselin korjannut.

Lasse Peltola
Nastola
Vastaa Viestiin