korjausapua...

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Mauno
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:15
Paikkakunta: helsinki

korjausapua...

Viesti Kirjoittaja Mauno »

Tervehdys kaikille! Olen ennenkin kirjoittanut palstalle ja kysellyt korjauspajojen perään. Lähinnä sellaisten, jotka pystyvät ja haluavat tehdä ruostevauriokorjauksia. On mielestäni omituista, että pääkaupunkiseudulta en ole apua onnistunut löytämään ... rahakaan ei näköjään kelpaa...?
(Ysikutoseni pyöräkoteloiden sisäosat ja ovien alareunat kaipaisivat uutta peltiä)
Tapio Peltonen, 050 5841618, Helsinki
Mauno
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Moi Tapio.
Taitaa olla syynä haluttomuuteen kaikilla se harrastusajan puute, jos on mahdollisuuksia. Itsellä ainakin on mahdollisuudet harrastaa ja parsia omia harrastusautoja, jos vaan saisi aikaa tarpeeksi, kun on parempi puolisko, koira, muita harrastuksia, työ tai opiskelu jne. Toisekseen auton hitsaaminen huolella on sen verran hidasta ja epäkiitollista puuhaa, että siitä tulee helposti isot laskut, jollei itse sitä tee. Itse en pysty suosittelemaan yhtään liikettä, missä hitsauttaisin omaa autoa, mutta Lucaf nimimerkillä og900 puolella enimmäkseen kirjoittavalta Lucalta voisi muutaman vinkin hitsauspaikoista saada. Hän on tainnut aina teettää korjaukset jossain muualla.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Re: korjausapua...

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

yryitin tarjota sulle uusia ovia tekstiviestitse. tuliko viesti perille asti?
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Mauno
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:15
Paikkakunta: helsinki

Re: korjausapua...

Viesti Kirjoittaja Mauno »

Kiitokset viesteistä! En ole saanut valitettavasti tekstiviestiä ovista mut toisekseen; Niissä on nähdäkseni sen verta vähän reikiä, että hitsaamalla selvinnee. Kun vain nyt löytää sen hitsarin. Jos itse siihen hommaan ryhdyn, voitko suositella jotain konetta ( 220v/ 10 A TAULUSSA)? VOISI MÖKIN PIHALLA HARJOITELLA..
Mauno
timos
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 12:20
Paikkakunta: Sastmola

Re: korjausapua...

Viesti Kirjoittaja timos »

Mauno kirjoitti:Kiitokset viesteistä! En ole saanut valitettavasti tekstiviestiä ovista mut toisekseen; Niissä on nähdäkseni sen verta vähän reikiä, että hitsaamalla selvinnee. Kun vain nyt löytää sen hitsarin. Jos itse siihen hommaan ryhdyn, voitko suositella jotain konetta ( 220v/ 10 A TAULUSSA)? VOISI MÖKIN PIHALLA HARJOITELLA..
Kyllä sun sitten täytyy hankkia Mig-kone, siis sähköllä hitsataan ohutta lankaa ja samaan aikaan hitasauskohtaan tulee suojakaasua, tav. hiilidioksidia CO2. 8O
Timo
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Re: korjausapua...

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Mauno kirjoitti:Kiitokset viesteistä! En ole saanut valitettavasti tekstiviestiä ovista mut toisekseen; Niissä on nähdäkseni sen verta vähän reikiä, että hitsaamalla selvinnee.
Jokainen vähääkään hitsannut vaihtaa ennemmin ehjät ovet, kuin rupeaa vanhoja paikkailemaan. Pääsee nimittäin sen verran paljon helpommalla.
Kuulemma.
96 V4 -75
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: korjausapua...

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Jukka T kirjoitti:
Mauno kirjoitti:Kiitokset viesteistä! En ole saanut valitettavasti tekstiviestiä ovista mut toisekseen; Niissä on nähdäkseni sen verta vähän reikiä, että hitsaamalla selvinnee.
Jokainen vähääkään hitsannut vaihtaa ennemmin ehjät ovet, kuin rupeaa vanhoja paikkailemaan. Pääsee nimittäin sen verran paljon helpommalla.
Kuulemma.

Kannattaa ehdottomasti ostaa ruosteettomat ovet jos sellaiset vaan löytää "kokemusta on"....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
timos
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 12:20
Paikkakunta: Sastmola

Re: korjausapua...

Viesti Kirjoittaja timos »

Jukka T kirjoitti:
Mauno kirjoitti:Kiitokset viesteistä! En ole saanut valitettavasti tekstiviestiä ovista mut toisekseen; Niissä on nähdäkseni sen verta vähän reikiä, että hitsaamalla selvinnee.
Jokainen vähääkään hitsannut vaihtaa ennemmin ehjät ovet, kuin rupeaa vanhoja paikkailemaan. Pääsee nimittäin sen verran paljon helpommalla.
Kuulemma.
Joo, kyllä mäkin olen sitä mieltä, mutta en viitsinyt masentaa miestä. Olen 6 autoa tehnyt, useimmat ihan romuista ja oven korjaaminen on kyllä vaativin hitsaustyö mitä minulla on ollut. Vetää niin helposti kieroon, jos on vähänkin isompi paikkka ja sehän näkyy. :evil:
Timo
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Re: korjausapua...

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Noo, ota mauno vaikka yksityisviestillä yhteyttä jos tulet toisiin aatoksiin. Oven vaihto kajakkiin on kuitenkin kohtuu helppo homma jopa itseltäni (lue=tunari) Säästyy paljon vaivaa kun ei lähde hitsaamaan ja vasta sen jälkeen ostamaan toista oviparia, en tiedä, voi niistä hyvätkin hitsaamalla saada jos on taitava, ei hajua kun en ole kauheasti auton ulkopeltejä enkä muitakaan peltejä (kokemukset rajoittuvat lähinnä kajakin lattiaan) hitsaillut, mutta itse uskoisin veteraanin sanaan :)
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5668
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: korjausapua...

Viesti Kirjoittaja tturku »

Niin jos siis ne reijät on siinä oven ulkopinnassa niin vaikeata on kyllä hitsata niin ettei vetele pintapeltiä mutkalle. Nimimerkkillä yhtä 900 2d:n ovea hitsaillut ja reilu 1.5 kg palkkelia jo sirottanut ja pois hionut, noin 5-6 tuntia pakkelointiin ja hiontaan mennyt aikaa. ja nyt alkaa vasta olemaan kohtalaisen suora. Saas nähdä miten hyvän saa. Niin ja mä vaan leikkasin auki ruostumaan lähteneet listanpidikkeen reijät ja vedin migillä niihin laput. Tosin lappuja laittaessa en paljoa jarrutellut kun hitsasin umpeen. Ovi oli kuin s kirjaimen muotoinen pintapellistä jäähdyttyään. NO siperia opettaa ja tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Ja tietenkin olin kuullut että pitäis ihan piste kerrallaan ja odottaa kunnolla että jäähtyy, mutta oli liikaa intoa... :oops:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: korjausapua...

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

pistehitsi ja vanha rätti ja vesiämpäri . heti pistehitsin jälkeen rätillä jäähdytys.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin