96:sesta hävis kipinä..

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Saab9000
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 09:21

96:sesta hävis kipinä..

Viesti Kirjoittaja Saab9000 »

Mikä mahtaa mättää, kun ei ysikuuppa lähe käyntiin..bensaa nostaa, mutta kipinä on hävinnyt jonnekkin..?? Kokeiltiin toista puolaa, virranjakan kantta/pyörijää... ei auttanut.. :( vika ei voi olla kovin iso..??
kakyllonen
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Joulu 18, 2003 14:18
Paikkakunta: Oulu

virtaa 96:n

Viesti Kirjoittaja kakyllonen »

Kannattais tarkistaa puolalta kärjille menevä johto, onko varmasti ehjä, ite törmäsin tosin toisessa merkissä tälläiseen vikaan eli johto oli murtunut sisältä eikä vikaa näkyny päällepäin ollenkaan eikun mittarilla etsimään. Vaihdoin johdon ja taas mentiin. Yksi mahdollisuus on myös kondensaattori, mutta harvinainen vika. En muista vaikka itselläni on 96 onkohan siinä sytytyspuolelle sulake eli tarkista myös se.

terv kari
Saab9000
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 09:21

Viesti Kirjoittaja Saab9000 »

Niitä johtoja vois kokeilla vaihtaa.. se on seisonu jonkun aikaa.. tai sitten saattaa olla hapettumia jossakin... kaikki sulakkeet on ehjät.. Onko sinulla tietoa että mikä rele on siinä puolan vieressä?? oisko latausrele??
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Jakajan asento pielessä, sytytysjärjestys pielessä, hiili kulunut, pyörijä hajalla/kulunut, kaasarin suuttimet löysällä, seokset liian laihalla/rikkaalla, venttiilivälykset liian suuret/pienet, katkojan kärkiväli liian pieni/suuri, puola tai johdot viallisia. Voi olla melkein mitä vaan. Kaikki noista on ainakin mulla aiheuttanu sen että ei oo lähteny käymään.

Vaseliinia kärkiin ja kärkiväli kohdalleen, venttiilit 0.25 (Käynnistyy ja käy huomattavasti paremmin kuin suositelluilla välyksillä). Jakaja kohdalleen (Toinen mies käynnistää ja toinen vääntää käsin jakajaa kunnes lähtee käyntiin). Kaikkea yrittämällä se vika sieltä löytyy.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Saab9000
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 09:21

Ahaa..

Viesti Kirjoittaja Saab9000 »

Nyt nakkasi tyhjää... :wink: jaa-a... Auto on viimeks käynnistetty talven alussa... ja se on ollut koko ajan tallissa.. että oiskohan joku kohta vaikka hapettunu... pitää viikonloppuna yrittää tehä jotaki...
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 514
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Liittimet hapettuu, vaikka auto olisi ajossa ja virtaa liikenteessä. Seisoessa hapettuminen on huomattavasti nopeampaa. Eli reseptinä liittimien puhdistusta ja suojaamista.
Ville
Matalapaineturbo
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 12:36
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ville »

mulla tökki kanssa viime suvena, vaihdoin kärjet, ei auttanu, mutta kun konkan vaihtoi niin johan hörähti. aika helppo vaihtaa ja osaa löytyy varaosaputiikeista, niin eiköhän se siitä.
ile76
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 15:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ile76 »

Tuleeko puolalle virta? Jos on virtalukko hapettunut, tms...
Saab9000 kirjoitti:Onko sinulla tietoa että mikä rele on siinä puolan vieressä?? oisko latausrele??
Juu jännitteensäädinhän se.
Vastaa Viestiin