96:n hammastanko
96:n hammastanko
Onkohan kellään kokemusta 96:hammastangon korjaamisesta?Varmaan on joku pusla tai muu osa kulunut kun kolahtelee ja lyö "käsille".On tosi häiritsevä vika.Katsastusta se ei tosin haitannut.
Pari vuotta sitten tuli oma hammastanko systeemi irroitettua ja kiristettyä sisemmät raidetangonpäät. Samalla tuli purettua ja tarkastettua koko systeemi. Irroitus meinasi olla työlästä kun oli kone ja laatikko paikoillaan, mutta kyllä sen sieltä kuskin puoleisesta raidetangon reiästä mahtui vetämään ulos.
Jos sisemmissä raidetangon päissä on välystä, niin joudut irroittamaan koko raidetanko hässäkän. Jotta sisempien raidetangon päiden lukitussokat saa porattua auki. Muistaakseni korjauskäsikirjassa on jotain tarinaa/kuvia aiheesta.
Jos sisemmissä raidetangon päissä on välystä, niin joudut irroittamaan koko raidetanko hässäkän. Jotta sisempien raidetangon päiden lukitussokat saa porattua auki. Muistaakseni korjauskäsikirjassa on jotain tarinaa/kuvia aiheesta.
Mullakin oli samanlaisia oireita. Viidesti käytin "kolahtelevana" leimallakin. Viime syksynä sain sitten toisen hammastangon raahattua samaan talliin auton kanssa, mutta kun olin saanut auton ilmaan ja pyörän pois, niin satuin jotenkin huomaamaan, että yläpallo oli väljä. Sen vaihto poisti kolahtelut ja hammastanko jäi vaihtamatta.
En tietenkään tarkoita etteikö vika voisi olla hammastangossakin. Kannattaa kuitenkin tarkastaa. On sen verran helpompi remontti se pallon vaihto.
En tietenkään tarkoita etteikö vika voisi olla hammastangossakin. Kannattaa kuitenkin tarkastaa. On sen verran helpompi remontti se pallon vaihto.
Re: 96:n hammastanko
Tuo käsille lyönti tosiaan viittaa yläpalloniveleen, sen saa helposti tutkittua. Etukulma ylös ja nostaa rengasta ylöspäin jollain tangolla tai vastaavalla, jos tuntuu klapia niin vika on siinä.carry kirjoitti:Varmaan on joku pusla tai muu osa kulunut kun kolahtelee ja lyö "käsille".On tosi häiritsevä vika.Katsastusta se ei tosin haitannut.
Itsellä noita kuluu aika tiuhaan, en sitten tiedä johtuuko madalluksesta/jäykemmistä jousista vai tarvike pallojen huonosta laadusta.
Ratti kolahtelee
Moi! Molemmat pallonivelet tuli vaihdettua 96:seen.Kolahtelu sen kun jatkuu.Hammastanko on kai irrotettava seuraavaksi nyt.Muuten minkälaisella ulosvetäjällä saa takaa jarrurummun irti ja irtoaako se yleensä helpolla?Säätö on ruostonut kiinni.T:carry
Hammastangosta
Kolahtelu voi johtua myös niinsanotun liukukappaleen säädön löysyydestä ja /tai kuluneisuudesta.
Ensin kannatta yrittää voidella tanko kunnolla (tangossa on rasvanippa). Jos kolahtelu jatkuu on siirryttävä seuraavaksi liukkappaleen säätö / uusimislinjalle ja (tätä toimenpidettä varten tankoa ei tarvitse irroittaa). Viimeinen vaihtoehto onkin sisäpäiden säätö taikka tangon uusinta ( tanko on irroitettava) .
Ensin kannatta yrittää voidella tanko kunnolla (tangossa on rasvanippa). Jos kolahtelu jatkuu on siirryttävä seuraavaksi liukkappaleen säätö / uusimislinjalle ja (tätä toimenpidettä varten tankoa ei tarvitse irroittaa). Viimeinen vaihtoehto onkin sisäpäiden säätö taikka tangon uusinta ( tanko on irroitettava) .
HRalli