Kajakin madallus????
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Dodii!! Nyt alkaa olla matala ja levee! Meneeköhän vaan enään leimasta läpi????
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
99:n kaasuiskarit?
Minkäslainen operaatio tuo 99:n kaasuiskareiden laitto kuuppaan mahtaa olla? Vai meneekö jopa heittämällä kiinni..?
Kuulostaa melko hyvältä budjettiratkaisulta, kun nuo bilstenit on niin pirun kalliit...
Kuulostaa melko hyvältä budjettiratkaisulta, kun nuo bilstenit on niin pirun kalliit...
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
Mitä iskareita ootte käyttänyt madalluksen yhteydessä ja tuleeko kuupassa sellasta ilmiöö kun laitaa lyhemmät jouset niin jouset jää löysälle autoo nostettaessa ilmaan elikä jouset pääsee pyöriin ja siittä ei katsastusmies pidä. On kokemuksia volvon kanssa ja siihen joutu laittaan lyhyemmät iskunvaimentaja taikka oikeestaan sorvattiin iskarin vartta lyhyemmäks mutta volvossa onkin mc pherssonit.
toimii...
Sain juuri n. vikko sitten alustan päivityksen tedyksi ja hyvä tuli.
..Tosin jäi jopa hieman korkeammaksi kuin väsyneillä vakiojousilla, mutta saa mennä talven tuollaisena.
Laitoin siis 900:n "karavaanari"-mallin takajouset eteen ja kuupan etujouset taakse. Iskareiksi laitoin nuo 99:n kaasut.
Takapää tuntuu erittäin hyvältä, etupää on ehkä hieman liian jäykkä minun tarkoituksiini, mutta ajo-ominaisuudet kyllä paranivat vakioalustaan nähden paljon.
Ja tuosta lyhennyksestä: Kyllä voi huoletta madaltaa melko paljon ennenkuin jouset pääsee pyörimään auton ollessa ilmassa.
Rippuu tietysti vähän josen jäykkydestäkin..
..Tosin jäi jopa hieman korkeammaksi kuin väsyneillä vakiojousilla, mutta saa mennä talven tuollaisena.
Laitoin siis 900:n "karavaanari"-mallin takajouset eteen ja kuupan etujouset taakse. Iskareiksi laitoin nuo 99:n kaasut.
Takapää tuntuu erittäin hyvältä, etupää on ehkä hieman liian jäykkä minun tarkoituksiini, mutta ajo-ominaisuudet kyllä paranivat vakioalustaan nähden paljon.
Ja tuosta lyhennyksestä: Kyllä voi huoletta madaltaa melko paljon ennenkuin jouset pääsee pyörimään auton ollessa ilmassa.
Rippuu tietysti vähän josen jäykkydestäkin..
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
Re: toimii...
Vinkki: laittaa 10mm pultin+mutterit ylätukivarren alle koriin, jolla pystyy rajoittamaan ulosjoustoa portaattomasti. On valmis reikäkin siellä jo, repii vaan ne alkuperäisen kumitissit veke...MikkiV4 kirjoitti: Ja tuosta lyhennyksestä: Kyllä voi huoletta madaltaa melko paljon ennenkuin jouset pääsee pyörimään auton ollessa ilmassa.
Rippuu tietysti vähän josen jäykkydestäkin..
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Loka 20, 2005 10:35
- Paikkakunta: Muumilaakson tuolta puolen
Onko kukaan tontittanu kuuppaa nostamalla iskarin/jousen paikkaa korissa??
Jossain spinnerissä oli juttua kustom kuupasta jossa oli tehty ko.toimenpide.
Tarkoituksena olis kuupasta väsätä "rusto-rod" tai jotain...
Eli 15 vuotta kuusen alla seisonu punainen kuuppa sikana tonttiin ja tekniikka vimpan piälle tikkiin ja ulkomuodon annan olla luonnon patinoimana!!
Katolle kattoteline ja wanha matkalaukku yms. ja vanteille fullmoonit ja valkosivut.
Olispahan kerrankin harrastepeli jonka maalipintaa ei tarviis neuroottisesti varoa..
Hulluhan mie tietty oun...
Jossain spinnerissä oli juttua kustom kuupasta jossa oli tehty ko.toimenpide.
Tarkoituksena olis kuupasta väsätä "rusto-rod" tai jotain...
Eli 15 vuotta kuusen alla seisonu punainen kuuppa sikana tonttiin ja tekniikka vimpan piälle tikkiin ja ulkomuodon annan olla luonnon patinoimana!!
Katolle kattoteline ja wanha matkalaukku yms. ja vanteille fullmoonit ja valkosivut.
Olispahan kerrankin harrastepeli jonka maalipintaa ei tarviis neuroottisesti varoa..
Hulluhan mie tietty oun...
Wituix män...
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
Kyllähän nuo yleensä ihan heittämällä sinne menee, mut mulla kävi niin et motonetistä tilasin takakaasut niin alakiinnikkeessä vääränlaiset puslat tai oikeestaan siellä oli yks holkki ja pusla. Piti ottaa vanhasta ysiysi öljyiskarista oikeet puslat. Eli nuo kaasut ei olis menny ees ysiysiin suoraan.Kaneettikuski kirjoitti:Meneekö nuo ihan asentamalla paikalleen vai pitääkö jotain muutoksia tehä?ile76 kirjoitti:niin alusta on nyt 99:n kaasuiskareiden kanssa aika sopivan jämäkkä (ja matala) siviiliajoon.
VW transporter 2.5tdi vm.99
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 185
- Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:44
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
"Tarkoituksena olis kuupasta väsätä "rusto-rod" tai jotain...
Eli 15 vuotta kuusen alla seisonu punainen kuuppa sikana tonttiin ja tekniikka vimpan piälle tikkiin ja ulkomuodon annan olla luonnon patinoimana!!
Katolle kattoteline ja wanha matkalaukku yms. ja vanteille fullmoonit ja valkosivut."
Kuulostaa hienolta! Tee se ja lähetä sitten kuvia!
Kaunista muotoa kelpaa katsella vielä senkin jälkeen, kun pinta on rapistunut. Pätee muihinkin kuin autoihin...
Eli 15 vuotta kuusen alla seisonu punainen kuuppa sikana tonttiin ja tekniikka vimpan piälle tikkiin ja ulkomuodon annan olla luonnon patinoimana!!
Katolle kattoteline ja wanha matkalaukku yms. ja vanteille fullmoonit ja valkosivut."
Kuulostaa hienolta! Tee se ja lähetä sitten kuvia!
Kaunista muotoa kelpaa katsella vielä senkin jälkeen, kun pinta on rapistunut. Pätee muihinkin kuin autoihin...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Loka 20, 2005 10:35
- Paikkakunta: Muumilaakson tuolta puolen
Kax 20euron kajakkia on ostettu jo (punainen ja ruskea) talteen.kayak75 kirjoitti:"
Kuulostaa hienolta! Tee se ja lähetä sitten kuvia!
Kaunista muotoa kelpaa katsella vielä senkin jälkeen, kun pinta on rapistunut. Pätee muihinkin kuin autoihin...
Kolmas (punainen) pitäs lähtee hakee viikonloppuna, tää on vaan aika kallis verrattuna edellisiin, 50eur...
Kattokärähkä, wanha matkalaukku ja fullmoonit on jo tallin seinällä .
Wituix män...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Laittakaa ihmeessä kuvia näkyviin kun hommat etenee!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 185
- Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:44
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
"Kax 20euron kajakkia on ostettu jo (punainen ja ruskea) talteen.
Kolmas (punainen) pitäs lähtee hakee viikonloppuna, tää on vaan aika kallis verrattuna edellisiin, 50eur... "
Kun alat inventoida noita aihioita, ja näyttää että niistä yhtä ehjää autoa koottaessa jäisi yli kaksi ehjää, vaikka kulunuttakin (siis ei pykinyttä) rengasta vanteineen ja takajarrukilvissä olevat säätölaitteet (ei jumiin ruostuneita!) niin ilmoittelepa, jos Muumilaakso ei ole kovin kaukana Hämeestä. Olisi nääs omassa kustom-projektissa tarvetta.
Kolmas (punainen) pitäs lähtee hakee viikonloppuna, tää on vaan aika kallis verrattuna edellisiin, 50eur... "
Kun alat inventoida noita aihioita, ja näyttää että niistä yhtä ehjää autoa koottaessa jäisi yli kaksi ehjää, vaikka kulunuttakin (siis ei pykinyttä) rengasta vanteineen ja takajarrukilvissä olevat säätölaitteet (ei jumiin ruostuneita!) niin ilmoittelepa, jos Muumilaakso ei ole kovin kaukana Hämeestä. Olisi nääs omassa kustom-projektissa tarvetta.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: To Loka 20, 2005 10:35
- Paikkakunta: Muumilaakson tuolta puolen
Muumilaakso on Joensuun lähistöllä...
Eikä miulla ou ylimääräisiä kuuppia koska suunnitelmissa on yhden entisöintikin miun 6kk tytölle...
Orastavaa mobilismia kattotolppiensahaajalta...
Onkohan miun lääkitys kohillaan...??
Spinneriä tuli kuolattua viikonloppu jossa kustom-kuuppa...
Autoprojektit etenee hitaasti ja epävarmasti...
Talon remppaa, harrastelutallin laajennusta, käyttökotteroiden katoksen tekoa ja vaipanvaihtoa...
Kuvia tulee varmasti kuhan suan jotain konkreettista aikaan!!
Eikä miulla ou ylimääräisiä kuuppia koska suunnitelmissa on yhden entisöintikin miun 6kk tytölle...
Orastavaa mobilismia kattotolppiensahaajalta...
Onkohan miun lääkitys kohillaan...??
Spinneriä tuli kuolattua viikonloppu jossa kustom-kuuppa...
Autoprojektit etenee hitaasti ja epävarmasti...
Talon remppaa, harrastelutallin laajennusta, käyttökotteroiden katoksen tekoa ja vaipanvaihtoa...
Kuvia tulee varmasti kuhan suan jotain konkreettista aikaan!!
Wituix män...
Baadman kirjoitti:Onko kukaan tontittanu kuuppaa nostamalla iskarin/jousen paikkaa korissa??
Jossain spinnerissä oli juttua kustom kuupasta jossa oli tehty ko.toimenpide.
Juu, mun autossa kyseinen muutos on takapäässä tehty. Tein sen jotta säilyy edes hieman joustovaraa ja jotta ei tarvi käyttää kovin lyhyitä/ kovia jousia. Nykyään saabi kulkee ilmajousilla, on paljon mukavammat kuin lyhyet teräsjouset. Varsinkin kun on kuormaa, kuten perhe ja matkatavarat kyydissä.