Kajakin madallus????

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Dodii!! Nyt alkaa olla matala ja levee! Meneeköhän vaan enään leimasta läpi???? :wink:
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
MikkiV4
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 12:07
Paikkakunta: Mäntsälä

99:n kaasuiskarit?

Viesti Kirjoittaja MikkiV4 »

Minkäslainen operaatio tuo 99:n kaasuiskareiden laitto kuuppaan mahtaa olla? Vai meneekö jopa heittämällä kiinni..?

Kuulostaa melko hyvältä budjettiratkaisulta, kun nuo bilstenit on niin pirun kalliit... :?
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
HAPE
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Marras 02, 2003 12:39

Viesti Kirjoittaja HAPE »

Mitä iskareita ootte käyttänyt madalluksen yhteydessä ja tuleeko kuupassa sellasta ilmiöö kun laitaa lyhemmät jouset niin jouset jää löysälle autoo nostettaessa ilmaan elikä jouset pääsee pyöriin ja siittä ei katsastusmies pidä. On kokemuksia volvon kanssa ja siihen joutu laittaan lyhyemmät iskunvaimentaja taikka oikeestaan sorvattiin iskarin vartta lyhyemmäks mutta volvossa onkin mc pherssonit.
MikkiV4
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 12:07
Paikkakunta: Mäntsälä

toimii...

Viesti Kirjoittaja MikkiV4 »

Sain juuri n. vikko sitten alustan päivityksen tedyksi ja hyvä tuli.
..Tosin jäi jopa hieman korkeammaksi kuin väsyneillä vakiojousilla, mutta saa mennä talven tuollaisena.
Laitoin siis 900:n "karavaanari"-mallin takajouset eteen ja kuupan etujouset taakse. Iskareiksi laitoin nuo 99:n kaasut.
Takapää tuntuu erittäin hyvältä, etupää on ehkä hieman liian jäykkä minun tarkoituksiini, mutta ajo-ominaisuudet kyllä paranivat vakioalustaan nähden paljon.

Ja tuosta lyhennyksestä: Kyllä voi huoletta madaltaa melko paljon ennenkuin jouset pääsee pyörimään auton ollessa ilmassa.
Rippuu tietysti vähän josen jäykkydestäkin..
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Re: toimii...

Viesti Kirjoittaja kallejh »

MikkiV4 kirjoitti: Ja tuosta lyhennyksestä: Kyllä voi huoletta madaltaa melko paljon ennenkuin jouset pääsee pyörimään auton ollessa ilmassa.
Rippuu tietysti vähän josen jäykkydestäkin..
Vinkki: laittaa 10mm pultin+mutterit ylätukivarren alle koriin, jolla pystyy rajoittamaan ulosjoustoa portaattomasti. On valmis reikäkin siellä jo, repii vaan ne alkuperäisen kumitissit veke...
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Baadman
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Loka 20, 2005 10:35
Paikkakunta: Muumilaakson tuolta puolen

Viesti Kirjoittaja Baadman »

Onko kukaan tontittanu kuuppaa nostamalla iskarin/jousen paikkaa korissa??
Jossain spinnerissä oli juttua kustom kuupasta jossa oli tehty ko.toimenpide.

Tarkoituksena olis kuupasta väsätä "rusto-rod" tai jotain...
Eli 15 vuotta kuusen alla seisonu punainen kuuppa sikana tonttiin ja tekniikka vimpan piälle tikkiin ja ulkomuodon annan olla luonnon patinoimana!!
Katolle kattoteline ja wanha matkalaukku yms. ja vanteille fullmoonit ja valkosivut.

Olispahan kerrankin harrastepeli jonka maalipintaa ei tarviis neuroottisesti varoa..

Hulluhan mie tietty oun... 8O 8O 8O
Wituix män...
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Ilmeisesti Tero_s auto. Kysy siltä.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Kaneettikuski
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
Paikkakunta: Kempele-Käläviä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaneettikuski »

ile76 kirjoitti:niin alusta on nyt 99:n kaasuiskareiden kanssa aika sopivan jämäkkä (ja matala) siviiliajoon.
Meneekö nuo ihan asentamalla paikalleen vai pitääkö jotain muutoksia tehä?
#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Kaneettikuski kirjoitti:
ile76 kirjoitti:niin alusta on nyt 99:n kaasuiskareiden kanssa aika sopivan jämäkkä (ja matala) siviiliajoon.
Meneekö nuo ihan asentamalla paikalleen vai pitääkö jotain muutoksia tehä?
Kyllähän nuo yleensä ihan heittämällä sinne menee, mut mulla kävi niin et motonetistä tilasin takakaasut niin alakiinnikkeessä vääränlaiset puslat tai oikeestaan siellä oli yks holkki ja pusla. Piti ottaa vanhasta ysiysi öljyiskarista oikeet puslat. Eli nuo kaasut ei olis menny ees ysiysiin suoraan.
VW transporter 2.5tdi vm.99
kayak75
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:44
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kayak75 »

"Tarkoituksena olis kuupasta väsätä "rusto-rod" tai jotain...
Eli 15 vuotta kuusen alla seisonu punainen kuuppa sikana tonttiin ja tekniikka vimpan piälle tikkiin ja ulkomuodon annan olla luonnon patinoimana!!
Katolle kattoteline ja wanha matkalaukku yms. ja vanteille fullmoonit ja valkosivut."

Kuulostaa hienolta! Tee se ja lähetä sitten kuvia!

Kaunista muotoa kelpaa katsella vielä senkin jälkeen, kun pinta on rapistunut. Pätee muihinkin kuin autoihin...
Baadman
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Loka 20, 2005 10:35
Paikkakunta: Muumilaakson tuolta puolen

Viesti Kirjoittaja Baadman »

kayak75 kirjoitti:"

Kuulostaa hienolta! Tee se ja lähetä sitten kuvia!

Kaunista muotoa kelpaa katsella vielä senkin jälkeen, kun pinta on rapistunut. Pätee muihinkin kuin autoihin...
Kax 20euron kajakkia on ostettu jo (punainen ja ruskea) talteen.
Kolmas (punainen) pitäs lähtee hakee viikonloppuna, tää on vaan aika kallis verrattuna edellisiin, 50eur...
Kattokärähkä, wanha matkalaukku ja fullmoonit on jo tallin seinällä :lol: :lol: :lol: .
Wituix män...
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Laittakaa ihmeessä kuvia näkyviin kun hommat etenee!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
kayak75
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:44
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kayak75 »

"Kax 20euron kajakkia on ostettu jo (punainen ja ruskea) talteen.
Kolmas (punainen) pitäs lähtee hakee viikonloppuna, tää on vaan aika kallis verrattuna edellisiin, 50eur... "

Kun alat inventoida noita aihioita, ja näyttää että niistä yhtä ehjää autoa koottaessa jäisi yli kaksi ehjää, vaikka kulunuttakin (siis ei pykinyttä) rengasta vanteineen ja takajarrukilvissä olevat säätölaitteet (ei jumiin ruostuneita!) niin ilmoittelepa, jos Muumilaakso ei ole kovin kaukana Hämeestä. Olisi nääs omassa kustom-projektissa tarvetta.
Baadman
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Loka 20, 2005 10:35
Paikkakunta: Muumilaakson tuolta puolen

Viesti Kirjoittaja Baadman »

Muumilaakso on Joensuun lähistöllä...
Eikä miulla ou ylimääräisiä kuuppia koska suunnitelmissa on yhden entisöintikin miun 6kk tytölle...
Orastavaa mobilismia kattotolppiensahaajalta...
Onkohan miun lääkitys kohillaan...??

Spinneriä tuli kuolattua viikonloppu jossa kustom-kuuppa...

Autoprojektit etenee hitaasti ja epävarmasti...
Talon remppaa, harrastelutallin laajennusta, käyttökotteroiden katoksen tekoa ja vaipanvaihtoa...
Kuvia tulee varmasti kuhan suan jotain konkreettista aikaan!!
Wituix män...
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Baadman kirjoitti:Onko kukaan tontittanu kuuppaa nostamalla iskarin/jousen paikkaa korissa??
Jossain spinnerissä oli juttua kustom kuupasta jossa oli tehty ko.toimenpide.

Juu, mun autossa kyseinen muutos on takapäässä tehty. Tein sen jotta säilyy edes hieman joustovaraa ja jotta ei tarvi käyttää kovin lyhyitä/ kovia jousia. Nykyään saabi kulkee ilmajousilla, on paljon mukavammat kuin lyhyet teräsjouset. Varsinkin kun on kuormaa, kuten perhe ja matkatavarat kyydissä.
Vastaa Viestiin