1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys.

Viesti Kirjoittaja himmee »

Ylävesiletkussa on varmasti hieman liian aikases paikkaa, mut alavesiletkus taas aivan liian myöhäses. Tarpeeks lämpöönen anturi ja yläletkuun niin eiköhän tua toimi.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys.

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

niin, kenelläkään ei ole tietoja/mittoja tuosta TP-akselin laakerista? :roll:

Huomenna olisi tarkoitus käydä yhdellä moottorillapajalla kyselemässä, mitä kustantaa jos nuo kuupan kannet viilataan viimisen päälle ja saako heidän kautta tuohon koneeseen mitään tiivisteitä/laakereita.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys.

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Playboy kirjoitti:Hyvä homma. Ylävesiletkuun meinasinkin laittaa ihan jo tilan takia. Bilteman sivuilla vain luki että alavesiletkuun pitäisi pistää...
Biltemassa oli erikseen putket ylävesi- ja alavesiletkua varten.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys.

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Frostgrey kirjoitti:niin, kenelläkään ei ole tietoja/mittoja tuosta TP-akselin laakerista? :roll:

Huomenna olisi tarkoitus käydä yhdellä moottorillapajalla kyselemässä, mitä kustantaa jos nuo kuupan kannet viilataan viimisen päälle ja saako heidän kautta tuohon koneeseen mitään tiivisteitä/laakereita.
Voin tönärilla mittailla hetken päästä.

Kunnolla tehdyt kannet maksaa oikealla kansisepolla n.700e
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Vinkki, vinkki :mrgreen:
Jos joku tarvii tehokkaan tuulettimen jäähdyttimelle niin multa löytyy Iso 40 cm halkaisijalla oleva tuuletin. Hp. 30 erkkiä...

http://www.kolumbus.fi/toni_koskinen/myytavat.html
Viimeksi muokannut Saab.96, Ti Maalis 10, 2009 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja Suppari »

AE:n numero AEJ2002 (STD)
Toinen laakeri (mitat tönärillä käytetystä) leveys:20,7mm ulkohalk:~54,5mm (ei tarkka,koska laakeri ei ole pyöreä muutakuin paikoillaan) sisähalk:~50,9mm

Toinen laakeri lev.18,7mm ulkohalk.~57,5mm sisähalk.54mm

Mitat tosiaan noin mittoja,ei noita oikein irrallaan pysty mittaamaan tarkasti.

200srj volvon syylari mahtuu lamppujen väliin pienillä sepityksillä,ja niissä on valmiina paikka flektianturille toisessa päädyssä.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Mikäs muuten Sonettissa on se perimmäinen syy siihen, että Weberin 32/26 DGV:n kanssa ei konepelti mahdu kiinni? Onko tuo Weber olennaisesti korkeampi kuin vakiokaasutin vai onko syy se, että Sonettin kustomi-ilmanputsari ei sovi Weberiin ja passelit ilmanputsarit on vaan liian korkeita?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Mikäs muuten Sonettissa on se perimmäinen syy siihen, että Weberin 32/26 DGV:n kanssa ei konepelti mahdu kiinni? Onko tuo Weber olennaisesti korkeampi kuin vakiokaasutin vai onko syy se, että Sonettin kustomi-ilmanputsari ei sovi Weberiin ja passelit ilmanputsarit on vaan liian korkeita?
Kyllä kai se mahtuu, kun löytää tarpeeks matalan putsarin. Ja sonetin oma putsari ei passaa. Tämä vaan oma käsitys asiasta, en oo vielä päässy kokeileen.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

No niin, nyt olisi sitten tuo kone haettu ja samalla jäi käteen 7.6 nokka, kevennetty vauhtipyörä ja TP-akselin uudet laakerit. Kunhan vaan saa nuo muut projektit pois alta niin saa alkaa tuota purkamaan. :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

veijostin kirjoitti:
Mikäs muuten Sonettissa on se perimmäinen syy siihen, että Weberin 32/26 DGV:n kanssa ei konepelti mahdu kiinni? Onko tuo Weber olennaisesti korkeampi kuin vakiokaasutin vai onko syy se, että Sonettin kustomi-ilmanputsari ei sovi Weberiin ja passelit ilmanputsarit on vaan liian korkeita?
Kyllä kai se mahtuu, kun löytää tarpeeks matalan putsarin. Ja sonetin oma putsari ei passaa. Tämä vaan oma käsitys asiasta, en oo vielä päässy kokeileen.
Täällä on modattu Sonettin putsarikotelo kaksikurkkuiselle Solexille.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Eihän tuo putsarinkotelon modaaminen ole paha rasti. Itekki parsin Superin putsarin passeliksi DGV:lle, tosin poppareitten ja liiman siasta käytin hitsausvehkeitä
http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... 1218286857

edit: niin siis sonetin vastaavasta operaatiosta ei ole kokemusta. Sonetissahan on toi ilmanputsari "kotelo" aikapaljon pienempi ku kuupassa. Joten DGV:n sovittaminen siihen tuottaa varmasti vähän enemmän tuskaa ku kuupassa.
Viimeksi muokannut Juha K, Ke Maalis 11, 2009 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Juha K kirjoitti:Eihän tuo putsarinkotelon modaaminen ole paha rasti. Itekki parsin Superin putsarin passeliksi DGV:lle, tosin poppareitten ja liiman siasta käytin hitsausvehkeitä
http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... 1218286857
Kuinkas paljon on DGV:ssä korkeuseroa verrattuna Sonettin vakiokaasariin?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

tsaarela kirjoitti:Mikäs muuten Sonettissa on se perimmäinen syy siihen, että Weberin 32/26 DGV:n kanssa ei konepelti mahdu kiinni? Onko tuo Weber olennaisesti korkeampi kuin vakiokaasutin vai onko syy se, että Sonettin kustomi-ilmanputsari ei sovi Weberiin ja passelit ilmanputsarit on vaan liian korkeita?
Mulla tuli kaasari tuolla putsarilla ja se ei mahtunut huoltoluukun alle. Mittailin ja väänsin reikää ja sellainen siitä tuli. Toki ei kokonaista reikää olisi silläkään putsarilla tarvinut tehrä. No reikä tuli ja ei haittaa kun sateella. Toinen huoltoluukku on varoilla (kiitos Heguli), jos vaikka laittais matalamman putsarin. Tai sit oikean viri pystykaasarin (Weber IDF/Dellortto) yhden pystyn adapterilla tai vaakatuplat ristisarjalla. Vain kaasari/t puuttuu ja DGV on valitettavasti pullonkaula :D .
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Frostgrey kirjoitti:No niin, nyt olisi sitten tuo kone haettu ja samalla jäi käteen 7.6 nokka, kevennetty vauhtipyörä ja TP-akselin uudet laakerit. Kunhan vaan saa nuo muut projektit pois alta niin saa alkaa tuota purkamaan. :D
Hieno juttu - siitä se lähtee :D
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja himmee »

Paljonkos tuota vauhtipyörää sitten kannattaisi keventään tuollaisen 7.6 nokan kanssa?
VW transporter 2.5tdi vm.99
Vastaa Viestiin