1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys.
Ylävesiletkussa on varmasti hieman liian aikases paikkaa, mut alavesiletkus taas aivan liian myöhäses. Tarpeeks lämpöönen anturi ja yläletkuun niin eiköhän tua toimi.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys.
niin, kenelläkään ei ole tietoja/mittoja tuosta TP-akselin laakerista?
Huomenna olisi tarkoitus käydä yhdellä moottorillapajalla kyselemässä, mitä kustantaa jos nuo kuupan kannet viilataan viimisen päälle ja saako heidän kautta tuohon koneeseen mitään tiivisteitä/laakereita.
Huomenna olisi tarkoitus käydä yhdellä moottorillapajalla kyselemässä, mitä kustantaa jos nuo kuupan kannet viilataan viimisen päälle ja saako heidän kautta tuohon koneeseen mitään tiivisteitä/laakereita.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys.
Biltemassa oli erikseen putket ylävesi- ja alavesiletkua varten.Playboy kirjoitti:Hyvä homma. Ylävesiletkuun meinasinkin laittaa ihan jo tilan takia. Bilteman sivuilla vain luki että alavesiletkuun pitäisi pistää...
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys.
Voin tönärilla mittailla hetken päästä.Frostgrey kirjoitti:niin, kenelläkään ei ole tietoja/mittoja tuosta TP-akselin laakerista?
Huomenna olisi tarkoitus käydä yhdellä moottorillapajalla kyselemässä, mitä kustantaa jos nuo kuupan kannet viilataan viimisen päälle ja saako heidän kautta tuohon koneeseen mitään tiivisteitä/laakereita.
Kunnolla tehdyt kannet maksaa oikealla kansisepolla n.700e
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Vinkki, vinkki
Jos joku tarvii tehokkaan tuulettimen jäähdyttimelle niin multa löytyy Iso 40 cm halkaisijalla oleva tuuletin. Hp. 30 erkkiä...
http://www.kolumbus.fi/toni_koskinen/myytavat.html
Jos joku tarvii tehokkaan tuulettimen jäähdyttimelle niin multa löytyy Iso 40 cm halkaisijalla oleva tuuletin. Hp. 30 erkkiä...
http://www.kolumbus.fi/toni_koskinen/myytavat.html
Viimeksi muokannut Saab.96, Ti Maalis 10, 2009 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
AE:n numero AEJ2002 (STD)
Toinen laakeri (mitat tönärillä käytetystä) leveys:20,7mm ulkohalk:~54,5mm (ei tarkka,koska laakeri ei ole pyöreä muutakuin paikoillaan) sisähalk:~50,9mm
Toinen laakeri lev.18,7mm ulkohalk.~57,5mm sisähalk.54mm
Mitat tosiaan noin mittoja,ei noita oikein irrallaan pysty mittaamaan tarkasti.
200srj volvon syylari mahtuu lamppujen väliin pienillä sepityksillä,ja niissä on valmiina paikka flektianturille toisessa päädyssä.
Toinen laakeri (mitat tönärillä käytetystä) leveys:20,7mm ulkohalk:~54,5mm (ei tarkka,koska laakeri ei ole pyöreä muutakuin paikoillaan) sisähalk:~50,9mm
Toinen laakeri lev.18,7mm ulkohalk.~57,5mm sisähalk.54mm
Mitat tosiaan noin mittoja,ei noita oikein irrallaan pysty mittaamaan tarkasti.
200srj volvon syylari mahtuu lamppujen väliin pienillä sepityksillä,ja niissä on valmiina paikka flektianturille toisessa päädyssä.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Mikäs muuten Sonettissa on se perimmäinen syy siihen, että Weberin 32/26 DGV:n kanssa ei konepelti mahdu kiinni? Onko tuo Weber olennaisesti korkeampi kuin vakiokaasutin vai onko syy se, että Sonettin kustomi-ilmanputsari ei sovi Weberiin ja passelit ilmanputsarit on vaan liian korkeita?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Kyllä kai se mahtuu, kun löytää tarpeeks matalan putsarin. Ja sonetin oma putsari ei passaa. Tämä vaan oma käsitys asiasta, en oo vielä päässy kokeileen.Mikäs muuten Sonettissa on se perimmäinen syy siihen, että Weberin 32/26 DGV:n kanssa ei konepelti mahdu kiinni? Onko tuo Weber olennaisesti korkeampi kuin vakiokaasutin vai onko syy se, että Sonettin kustomi-ilmanputsari ei sovi Weberiin ja passelit ilmanputsarit on vaan liian korkeita?
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
No niin, nyt olisi sitten tuo kone haettu ja samalla jäi käteen 7.6 nokka, kevennetty vauhtipyörä ja TP-akselin uudet laakerit. Kunhan vaan saa nuo muut projektit pois alta niin saa alkaa tuota purkamaan.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Täällä on modattu Sonettin putsarikotelo kaksikurkkuiselle Solexille.veijostin kirjoitti:Kyllä kai se mahtuu, kun löytää tarpeeks matalan putsarin. Ja sonetin oma putsari ei passaa. Tämä vaan oma käsitys asiasta, en oo vielä päässy kokeileen.Mikäs muuten Sonettissa on se perimmäinen syy siihen, että Weberin 32/26 DGV:n kanssa ei konepelti mahdu kiinni? Onko tuo Weber olennaisesti korkeampi kuin vakiokaasutin vai onko syy se, että Sonettin kustomi-ilmanputsari ei sovi Weberiin ja passelit ilmanputsarit on vaan liian korkeita?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Eihän tuo putsarinkotelon modaaminen ole paha rasti. Itekki parsin Superin putsarin passeliksi DGV:lle, tosin poppareitten ja liiman siasta käytin hitsausvehkeitä
http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... 1218286857
edit: niin siis sonetin vastaavasta operaatiosta ei ole kokemusta. Sonetissahan on toi ilmanputsari "kotelo" aikapaljon pienempi ku kuupassa. Joten DGV:n sovittaminen siihen tuottaa varmasti vähän enemmän tuskaa ku kuupassa.
http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... 1218286857
edit: niin siis sonetin vastaavasta operaatiosta ei ole kokemusta. Sonetissahan on toi ilmanputsari "kotelo" aikapaljon pienempi ku kuupassa. Joten DGV:n sovittaminen siihen tuottaa varmasti vähän enemmän tuskaa ku kuupassa.
Viimeksi muokannut Juha K, Ke Maalis 11, 2009 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Kuinkas paljon on DGV:ssä korkeuseroa verrattuna Sonettin vakiokaasariin?Juha K kirjoitti:Eihän tuo putsarinkotelon modaaminen ole paha rasti. Itekki parsin Superin putsarin passeliksi DGV:lle, tosin poppareitten ja liiman siasta käytin hitsausvehkeitä
http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... 1218286857
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hirsch"
- Viestit: 752
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Mulla tuli kaasari tuolla putsarilla ja se ei mahtunut huoltoluukun alle. Mittailin ja väänsin reikää ja sellainen siitä tuli. Toki ei kokonaista reikää olisi silläkään putsarilla tarvinut tehrä. No reikä tuli ja ei haittaa kun sateella. Toinen huoltoluukku on varoilla (kiitos Heguli), jos vaikka laittais matalamman putsarin. Tai sit oikean viri pystykaasarin (Weber IDF/Dellortto) yhden pystyn adapterilla tai vaakatuplat ristisarjalla. Vain kaasari/t puuttuu ja DGV on valitettavasti pullonkaula .tsaarela kirjoitti:Mikäs muuten Sonettissa on se perimmäinen syy siihen, että Weberin 32/26 DGV:n kanssa ei konepelti mahdu kiinni? Onko tuo Weber olennaisesti korkeampi kuin vakiokaasutin vai onko syy se, että Sonettin kustomi-ilmanputsari ei sovi Weberiin ja passelit ilmanputsarit on vaan liian korkeita?
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
-
- "Hirsch"
- Viestit: 752
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Hieno juttu - siitä se lähteeFrostgrey kirjoitti:No niin, nyt olisi sitten tuo kone haettu ja samalla jäi käteen 7.6 nokka, kevennetty vauhtipyörä ja TP-akselin uudet laakerit. Kunhan vaan saa nuo muut projektit pois alta niin saa alkaa tuota purkamaan.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Paljonkos tuota vauhtipyörää sitten kannattaisi keventään tuollaisen 7.6 nokan kanssa?
VW transporter 2.5tdi vm.99