1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Kaikki turha pois,ja siis varsinkin ulkokehältä,sieltä pois saatava paino vaikuttaa eniten.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
http://www.performance96.co.uk/images/s ... ywheel.JPG tuolla tavoin ilmeisesti?
VW transporter 2.5tdi vm.99
-
- "Hirsch"
- Viestit: 751
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Toi on hyvä katuautoon.himmee kirjoitti:http://www.performance96.co.uk/images/s ... ywheel.JPG tuolla tavoin ilmeisesti?
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Tätä välillä ylös!
olen tässä metsästänyt männänrenkaita 90.5mm 1.7l mäntiin ja tuntuu olevan kohtuu arvokkaita, joten hieman lisää pistämällä saisi uudet kuplan 90.5mm MAHLEn takomännät(lakikorkeus 39,6mm). Mitä tässä vanhoja juttuja lueskellut niin niiden pitäisi sopia suht suoraan kierokankiin. Männän tappeihin täytyy laittaa vain väliholkit, esim tuolta http://www.hemishop.net/?p=productsMore&iProduct=216. Onko tosiaan näin??
Sylinterit on hyvässä kunnossa ja välykset kohillaan, joten meinasin selvitä kevyellä hoonauksella..
olen tässä metsästänyt männänrenkaita 90.5mm 1.7l mäntiin ja tuntuu olevan kohtuu arvokkaita, joten hieman lisää pistämällä saisi uudet kuplan 90.5mm MAHLEn takomännät(lakikorkeus 39,6mm). Mitä tässä vanhoja juttuja lueskellut niin niiden pitäisi sopia suht suoraan kierokankiin. Männän tappeihin täytyy laittaa vain väliholkit, esim tuolta http://www.hemishop.net/?p=productsMore&iProduct=216. Onko tosiaan näin??
Sylinterit on hyvässä kunnossa ja välykset kohillaan, joten meinasin selvitä kevyellä hoonauksella..
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Kyllähän se niin on että tapit holkituksen vaatii... alkuperäinen m.tappi on 24mm ja kuplan mahle on 22mm...
#4275
9-3 2.0T
96 -76
9-3 2.0T
96 -76
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
V4 tiivisteitä: http://www.burtonpower.com
Löytyy moottorin Taunus/cologne alta.
Yläpään sarja TV1460, väittävät 1-3 päivää toimitusajaksi
Alakerta TV1466, varastosta.
Löytyy moottorin Taunus/cologne alta.
Yläpään sarja TV1460, väittävät 1-3 päivää toimitusajaksi
Alakerta TV1466, varastosta.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
#4275
9-3 2.0T
96 -76
9-3 2.0T
96 -76
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Yksi täydellinen tiiviste setti löytyy, mutta voishan sitä toisenkin tilailla varoiksi..
Laakerit tuli eilen tilailtua ja kk-laakereiden toimitusaika n. 4viikkoa ja hintaakin ihan sopivasti.. tulee Cologne V6:n laakerit jotka pitäisi ilmeisestikin sopia?
Seuraavaksi tarkoitus putsailla ja maalailla koneen osia.
Kuinka muuten nuo kansien pakokanavat kannattaa kairata, onko malli kuvaa jossain?
Laakerit tuli eilen tilailtua ja kk-laakereiden toimitusaika n. 4viikkoa ja hintaakin ihan sopivasti.. tulee Cologne V6:n laakerit jotka pitäisi ilmeisestikin sopia?
Seuraavaksi tarkoitus putsailla ja maalailla koneen osia.
Kuinka muuten nuo kansien pakokanavat kannattaa kairata, onko malli kuvaa jossain?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Mikä on muuten vakio kansien paksuus? Nuo omat kannet on 72.95mm alapuolelta "liekki"renkaiden kohdalta kannen päälle(venttiilikopan tiivistepinta).
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Tuolla on pakoaukosta kuva:Frostgrey kirjoitti:Kuinka muuten nuo kansien pakokanavat kannattaa kairata, onko malli kuvaa jossain?
http://www.vsaab.com/SportRally/Chapter_6/Ch6Pg13.htm
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Pakokanavassa tarkkana viilan kanssa, helposti tulee reikä joko niin, että näkyy päivänvalo, taikka vaihtoehtoisesti vesi lentää pakoputkesta.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Tossa ku oon tapellu noitten pakoputkien kanssa, ni tuli mielee että minkä kokosesta putkesta ootte vääntäny noita kuupan putkia? Siis moottorilta alkaen. Itellä nyt tulossa loppupätkä 2x 38mm putkilla.
Minkä kokoset putket on alussa simonssin putkissa?
Minkä kokoset putket on alussa simonssin putkissa?
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Niin ei ketään tiedä vakio kansien paksuutta? Ei ole mitään varmaa tietoa tuosta koneesta onko kansia jo valmiiksi laskettu, 7.2 nokka sieltä ainakin löytyi..
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Eikö tosiaan kenelläkään ole tietoa mitä vakio kannet ovat paksuja?Frostgrey kirjoitti:Niin ei ketään tiedä vakio kansien paksuutta? Ei ole mitään varmaa tietoa tuosta koneesta onko kansia jo valmiiksi laskettu, 7.2 nokka sieltä ainakin löytyi..
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.
Voin omani mittailla lauantaina, mutta en sitten tiedä kuinka monta kertaa on hioskeltu niitä vuosien varrella.
Saabiton saabisti
#1470
#1470