1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Kaikki turha pois,ja siis varsinkin ulkokehältä,sieltä pois saatava paino vaikuttaa eniten.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja himmee »

VW transporter 2.5tdi vm.99
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

himmee kirjoitti:http://www.performance96.co.uk/images/s ... ywheel.JPG tuolla tavoin ilmeisesti?
Toi on hyvä katuautoon.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tätä välillä ylös!

olen tässä metsästänyt männänrenkaita 90.5mm 1.7l mäntiin ja tuntuu olevan kohtuu arvokkaita, joten hieman lisää pistämällä saisi uudet kuplan 90.5mm MAHLEn takomännät(lakikorkeus 39,6mm). Mitä tässä vanhoja juttuja lueskellut niin niiden pitäisi sopia suht suoraan kierokankiin. Männän tappeihin täytyy laittaa vain väliholkit, esim tuolta http://www.hemishop.net/?p=productsMore&iProduct=216. Onko tosiaan näin??

Sylinterit on hyvässä kunnossa ja välykset kohillaan, joten meinasin selvitä kevyellä hoonauksella..
Saab 9-3 TTID Vector 2008
RaSaVili
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 13:47

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja RaSaVili »

Kyllähän se niin on että tapit holkituksen vaatii... alkuperäinen m.tappi on 24mm ja kuplan mahle on 22mm...
#4275
9-3 2.0T
96 -76
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

V4 tiivisteitä: http://www.burtonpower.com

Löytyy moottorin Taunus/cologne alta.

Yläpään sarja TV1460, väittävät 1-3 päivää toimitusajaksi
Alakerta TV1466, varastosta.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
RaSaVili
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 13:47

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja RaSaVili »

#4275
9-3 2.0T
96 -76
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Yksi täydellinen tiiviste setti löytyy, mutta voishan sitä toisenkin tilailla varoiksi..

Laakerit tuli eilen tilailtua ja kk-laakereiden toimitusaika n. 4viikkoa ja hintaakin ihan sopivasti.. 8) tulee Cologne V6:n laakerit jotka pitäisi ilmeisestikin sopia?

Seuraavaksi tarkoitus putsailla ja maalailla koneen osia.

Kuinka muuten nuo kansien pakokanavat kannattaa kairata, onko malli kuvaa jossain?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Mikä on muuten vakio kansien paksuus? Nuo omat kannet on 72.95mm alapuolelta "liekki"renkaiden kohdalta kannen päälle(venttiilikopan tiivistepinta).
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 988
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Frostgrey kirjoitti:Kuinka muuten nuo kansien pakokanavat kannattaa kairata, onko malli kuvaa jossain?
Tuolla on pakoaukosta kuva:
http://www.vsaab.com/SportRally/Chapter_6/Ch6Pg13.htm
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Pakokanavassa tarkkana viilan kanssa, helposti tulee reikä joko niin, että näkyy päivänvalo, taikka vaihtoehtoisesti vesi lentää pakoputkesta.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Tossa ku oon tapellu noitten pakoputkien kanssa, ni tuli mielee että minkä kokosesta putkesta ootte vääntäny noita kuupan putkia? Siis moottorilta alkaen. Itellä nyt tulossa loppupätkä 2x 38mm putkilla.

Minkä kokoset putket on alussa simonssin putkissa?
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Niin ei ketään tiedä vakio kansien paksuutta? Ei ole mitään varmaa tietoa tuosta koneesta onko kansia jo valmiiksi laskettu, :roll: 7.2 nokka sieltä ainakin löytyi..
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Frostgrey kirjoitti:Niin ei ketään tiedä vakio kansien paksuutta? Ei ole mitään varmaa tietoa tuosta koneesta onko kansia jo valmiiksi laskettu, :roll: 7.2 nokka sieltä ainakin löytyi..
Eikö tosiaan kenelläkään ole tietoa mitä vakio kannet ovat paksuja?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: 1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä.

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Voin omani mittailla lauantaina, mutta en sitten tiedä kuinka monta kertaa on hioskeltu niitä vuosien varrella.
Saabiton saabisti
#1470
Vastaa Viestiin