Mistä savupilvi tulee!?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
mwessman
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 10:42

Mistä savupilvi tulee!?

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Kajakkiprojektimme moottori on rempattu, eli mm. venttiilit ja ohjurit ovat nyt OK. Kuitenkin parin minuutin kaasuttelun jälkeen alkaa nelossylinterin pakokaasu olla öljyn kyllästämää... Vuotaako meidän uusi kannentiivisteemme? Voiko asiaa auttaa lisäkiristys ja kuinka suuri lisäkiristys? Ohivuotoa ei koneessa juuri ole.
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja eltzi »

Tähän nyt lisäten: Päätelimme vian olevan kansipahvissa koska se myös vuosi,vaihdoimme sen ja totesimme vuodon olleen jäähdytin nestettä joka oli myös huuhdellut nelospytystä aivan kirkkaan. Pahvi on nyt taas uusi,eikä ainakaan vuotoa vielä ole,mutta nelos pytty ei kaikesta huolimatta sytytä ja vika ei ole kipinässä. Missä se siis voi enää olla,onko kenelläkään nyt mitään hajua,rupeaa jo usko loppumaan koneen kanssa kun kohta pitäis jo autoki ajoon saada..
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 991
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Onko sen nelospytyn tulppa märkä vai kuiva? Jos kuiva, niin imusarjan tiiviste voi vuotaa ja laihentaa seoksen syttymättömäksi. Ilmavuotoja voi etsiä suihkimalla starttipilottia tai jotain muuta herkästi syttyvää tiivisteen saumaan: käynti muuttuu, jos tiiviste vuotaa. Jos tulppa on märkä, niin se voi olla viallinen vaikka kokeiltaessa kipinän antaakin. Siis ei paineessa jaksa kipunoida.
Loppuihan savutus kannentiivisteiden vaihdolla?
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja eltzi »

Ei kyllä se savuttaa yhä,epäiltiin että kansi ois halki,mutta ei siitäkään mitään epäilyttävää löytyny. pitää sitä tulppaa sit koittaa mut se savutus on vähän hämärämpi juttu..
Vastaa Viestiin