Km/h nopeusmittari Sonettiin

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Km/h nopeusmittari Sonettiin

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Olen tässä miettinyt, mikä olisi paras keino välttää mailimittarista johtuvia ylinopeussakkoja.

Kilometriasteikolla olevia nopeusmittareita ei taida alkuperäisenä Sonettiin pahemmin olla. Onko missään muussa mallissa sellaista kahteensataan kalibroitua taulua, jossa olisi sadantonnin matkamittari, trippi ja kolme varoitusvaloa? Tässä vaihtoehdossa tietysti matkamittari olisi edelleen maileissa. Tietysti koko nopeusmittarin voisi vaihtaa, mutta matkamittari pitäisi sitten ruuvailla kohdilleen. Yksi ratkaisu voisi myös olla tehdä sisäkehälle pienellä km/h -asteikko tai korvata alkuperäinen asteikko sillä.

Mites muut, ajeletteko vain muistin varassa?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Km/h nopeusmittari Sonettiin

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Ruotsista niitä pitäisi saada valmiina Sonett Club Sweden:stä

Joko olet liittynyt jäseneksi?

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Km/h nopeusmittari Sonettiin

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

tsaarela kirjoitti:Mites muut, ajeletteko vain muistin varassa?
Mulla on autossa keskikonsolissa irrallaan kontaktimuovilla päällystetty lappu, missä on nopeudet ja moottorin kierrokset kolmosella ja nelosella muistaakseni nopeuksille 50 km/h, 60 km/h, 80 km/h, 100 km/h ja 120 km/h. Laskin ne kierrokset joskus.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Km/h nopeusmittari Sonettiin

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

halpa navi kelpaa katsastukseen nopeusmittaus laitteena...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Km/h nopeusmittari Sonettiin

Viesti Kirjoittaja veijostin »

tsaarela kirjoitti: Kilometriasteikolla olevia nopeusmittareita ei taida alkuperäisenä Sonettiin pahemmin olla.
En tiedä sitten mistä tuo omassa oleva nopeusmittari on revitty, mut siinä on pienellä nopeus kilometreinä ja isolla maileina. Ja mittari on Saabin oma.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Km/h nopeusmittari Sonettiin

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Sonett73 kirjoitti:Ruotsista niitä pitäisi saada valmiina Sonett Club Sweden:stä

Joko olet liittynyt jäseneksi?

Ari
Jo on tullut liityttyä. Heidän katalogi taitaa listata vain mailimittarin.

Tuli itse asiassa laitettua heillekin kyselyä vilkku/parkeista sähköpostilla, vaan alkaa tuntua, notta pitää vissiin ihan soittaa, kun ei vielä ainakaan ole vastausta kuulunut.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Km/h nopeusmittari Sonettiin

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Kyllä heillä siellä Sonetti klubilla on ollut tarjolla km-tarraa nopeusmittariin, kysyppä varaosakauppiaalta.

Ja kerhomme varapuheenjohtakalta? Parikan Mikolta voisit kysyä niiden eurooppalaisten etuparkki/vilkkujen tilausosoitteen. Itse olen jo sen viestin hävittänyt, mutta muistaakseni jostakin Lontoon kyliltä niitä voi tilata

Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Km/h nopeusmittari Sonettiin

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Sonett73 kirjoitti:Kyllä heillä siellä Sonetti klubilla on ollut tarjolla km-tarraa nopeusmittariin, kysyppä varaosakauppiaalta.

Ja kerhomme varapuheenjohtakalta? Parikan Mikolta voisit kysyä niiden eurooppalaisten etuparkki/vilkkujen tilausosoitteen. Itse olen jo sen viestin hävittänyt, mutta muistaakseni jostakin Lontoon kyliltä niitä voi tilata

Ari
Sain vilkuista vastauksen eilettäin. Niitä löytyi, joten pistin sieltä tilaukseen. Pitää tuota nopeusmittarihommaa varmaan ensi talvena tutkailla. Taidan kesäksi vain liimailla tärkeimmät km-lukemat suoraan nopeusmittarin lasiin oikeille kohdille.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Mikko Parikka
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
Paikkakunta: AKAA

Re: Km/h nopeusmittari Sonettiin

Viesti Kirjoittaja Mikko Parikka »

Terve, Sonettiin löytyy mittarin alkuperäisen taulun päälle liimattava "tarra" seuraavasta osoitteesta: http://www.saabstickers.com. Se ei ole mikään halpis-muovitarra vaan todennäköisesti polykarbonaattipohjainen ja siististi stanssattu täysin alkuperäisen näköinen km/h mittaritaulu. Nopeusmittarin avaaminen ja viisarin irroittaminen onkin sitten toinen juttu. Anderssilta löytyy lähes kaikkia vanhojen Saabien entisöintiin tarvittavia tarroja, laatu ja materiaali vastaa täysin alkuperäistä.
(Nykyään klubin sihteeri, Linde on VPJ)
Mikko Parikka
#1057#
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Km/h nopeusmittari Sonettiin

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Mikko Parikka kirjoitti:Terve, Sonettiin löytyy mittarin alkuperäisen taulun päälle liimattava "tarra" seuraavasta osoitteesta: http://www.saabstickers.com. Se ei ole mikään halpis-muovitarra vaan todennäköisesti polykarbonaattipohjainen ja siististi stanssattu täysin alkuperäisen näköinen km/h mittaritaulu. Nopeusmittarin avaaminen ja viisarin irroittaminen onkin sitten toinen juttu. Anderssilta löytyy lähes kaikkia vanhojen Saabien entisöintiin tarvittavia tarroja, laatu ja materiaali vastaa täysin alkuperäistä.
(Nykyään klubin sihteeri, Linde on VPJ)
Tarra tuli tilattua. Vaikuttaa siistiltä. Nyt pitäisi vain saada tuo mittari avattua ja tarra liimattua paikalleen jossain vaiheessa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Ville
Matalapaineturbo
Viestit: 168
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 12:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: Km/h nopeusmittari Sonettiin

Viesti Kirjoittaja Ville »

Meirän sonettia ajetaan ns. perstuntumalla ja kummelityyliin "voi ttu tässä on mailimittari" ;)
Vastaa Viestiin