Auto on 96 vuosimallia 74, ja siinä esiintyy seuraavanlaista vikaa:
Kun vapaakytkimen vipu on vapaakytkinasennossa ei vapaakytkin meinaa pitää ja kaasutettaessa moottori ottaa kierroksia eikä auto mene eteenpäin.
Kun vapaakytkinvipu on lukittu autolla pääsee jo useimmiten eteenpäin mutta toisinaan veto loppuu ja moottori ottaa taas kierroksia. Tällöin kuuluu myös äänekästä rahisevaa ääntä.
Voiko vapaakytkimen hitsata kiinteäksi? Muita vaihtoehtoja?
Ongelmia vapaakytkimen kanssa
-
- "Kaasari"
- Viestit: 25
- Liittynyt: Su Elo 23, 2009 19:08
- Paikkakunta: Kerava
Re: Ongelmia vapaakytkimen kanssa
Terveellisintä olisi avata laatikko, vaihtaa ilmeisen huonohampainen lukituslaite ja putsata vapaakytkimen osat. Kasaamisen jälkeen säännölliset öljynvaihdot.
Jos vaparia on pitkään pidetty kiinteänä, on sen pesään voinut kulua kuopat rullien kohdalle niin sitten sitä ei taida saada pitämään vaihtamatta lootan pääakselia (minkä päässä se pesä on).
Hitsaaminen onnistuu, mutta sitten hukkuu erinomainen varuste.
Vaparin ansiosta:
-tulee paremmin pidettyä käsijarrusta huolta
-tulee pidettyä moottori siinä kunnossa, että se ei sammu tyhjäkäynnillä
-tietty säästää bensaa ja moottoria
-voi yhtä aikaa vaihtaa pienemmälle ja polkea vasemmalla jarrua
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Jos vaparia on pitkään pidetty kiinteänä, on sen pesään voinut kulua kuopat rullien kohdalle niin sitten sitä ei taida saada pitämään vaihtamatta lootan pääakselia (minkä päässä se pesä on).
Hitsaaminen onnistuu, mutta sitten hukkuu erinomainen varuste.
Vaparin ansiosta:
-tulee paremmin pidettyä käsijarrusta huolta
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
-tulee pidettyä moottori siinä kunnossa, että se ei sammu tyhjäkäynnillä
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
-tietty säästää bensaa ja moottoria
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
-voi yhtä aikaa vaihtaa pienemmälle ja polkea vasemmalla jarrua
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Re: Ongelmia vapaakytkimen kanssa
vaihtoehtoja on tosiaan yhtä monta kuin mummolla hampaita. joskus nähnyt halpoja korjauksia eli on hitsattu koko pesä kiinni, samalla jos sellaiseen syyllistyy nin voisi tehdä kempin lukonkin nin tulisi pitoa etupyörille....
toinen hieman vaativampi olisi purkaa laatikko ja korjata se. edellyttäen että annetaan edes mahdollisuus korjaamiseen. eli perusasiat ovat lootassa kunnossa.
jos kyse allle vm 75 ja alkuperäisellä väliakselilla, suosittelen uudempaa.
tai 3 vaihtoehto: allekirjoittaneelta ehjä laatikko eli vanha vaihdossa ja danfoss tilalle.
toinen hieman vaativampi olisi purkaa laatikko ja korjata se. edellyttäen että annetaan edes mahdollisuus korjaamiseen. eli perusasiat ovat lootassa kunnossa.
jos kyse allle vm 75 ja alkuperäisellä väliakselilla, suosittelen uudempaa.
tai 3 vaihtoehto: allekirjoittaneelta ehjä laatikko eli vanha vaihdossa ja danfoss tilalle.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
- Rin-tin-tin
- "Viggen"
- Viestit: 604
- Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
- Paikkakunta: Borgå
Re: Ongelmia vapaakytkimen kanssa
Mitä tekeekö Danfoss V4:n laatikoitamestari kirjoitti: ....tai 3 vaihtoehto: allekirjoittaneelta ehjä laatikko eli vanha vaihdossa ja danfoss tilalle.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!