Jarrupääsylinteri/tehostin

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
nero4
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: La Loka 30, 2004 21:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nero4 »

Kannattaa kokeilla liikkuuko ne jarrusatulan muut mekanismit. Käsittääkseni sen pitäis liikkua ylhäältä ja alhaalta. Liikuttamalla ääriasentoon pitäis tulla aika paljon lisää tilaa. Kun ostin itselleni motonetin korjatut jarrusatulat ne olivat jumissa maalauksen takia. Mulla on motonetin palat ja kyllä ne sinne saatiin käymään sovittamalla. Ongelmaksi muodostui aluksi ne väkäset jotka estää palaa menemästä liian syvälle. Taisin käyttää viilaa jos en väärin muista tai sitten hitsi konetta.

Niiden palojen pitäisi pysähtyä satulan rungossa oleviin reunoihin ja toiseltapuolelta niitä pitää kiini se pieni pelti. Mikäli näin ei ole täytyy hitsata lisää tavaraa joko satulaan tai paloihin, muuten ne karkaa eikä jarrut pidä.
On se vaan hurja peli
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

On se vaan hieno homma kun tuo jarrupääsylinteri hajosi! Auto seisoo ja osaa ei löydy varmaan koko planeetalta :cry:
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Jarrupääsylinteri/tehostin

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Onko kukaan löytänyt mistään uutta jarrutehostinta kuuppaan? Nimimerkillä tälle talvelle jo toinen vuotaa.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7504
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Jarrupääsylinteri/tehostin

Viesti Kirjoittaja mestari »

kuinka moni on jarrumännän ulos ottaessaan havainnut ruostetta siellä pohjalla kasapäin?
yleensä jumistus johtuu männän ruostumisesta, jos palat tuntuvat liika paksuilta asenna takimmainen pala ensin ja sitten tuo toisen saabistin kikka eli leka jolla kopautat jarruiettä ulospäin alatapin kohdilta napakala iskulla ja tilaa pitäisi tulla se maksimi
liikkuuhan yläpääkin hyvin?
ja jos tehostin alkaa vuotamaan niin oneksi olkoon, lottovoitto luulisi olevan todennäköisempää kuin 2 peräkkäistä ehostinta jotka vuotaa,jos viitsisin voisin vintiltä nypätä tehostimen joka ei vuoda.jos on tarvetta :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Jarrupääsylinteri/tehostin

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Itselläkin noita käytettyjä löytyy varastossa.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7504
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Jarrupääsylinteri/tehostin

Viesti Kirjoittaja mestari »

no eikun tintta sera bueno sera sitten ja ajoon
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin