Hei!
Tarvisin nyt vähän neuvoja kun lakkas 96:sen kytkin toimimasta. Paljonko työsylinterin liikerata pitäis olla kun se nykysillään on vaan puoli senttiä ja kytkin ei irrota ollenkaan. Ilmausta on alakautta koitettu, sitä ennen ei se tappi liikkunut ollenkaa. Sitten toiseksi, miten sen pääsylinterin saa irti ku on niin mahottomasti kahella pultilla kiinni rungossa. Työ ja pääsylinterin välinen letku on vähän heikolla hapella että sen kauttaa voi saada ilmaa.
Kuupan kytkinongelma
Re: Kuupan kytkinongelma
pääsylinteri lähtee kun irroittaa ne kaksi puolen tuuman pultin kannalla olevaa pultttia ja jalkatilasta tappi polkimen akselista irti-
lähtee pääsylinteri maasto-olosuhteissa eli vesisateessa noin seitsemään minuuttiin irti.
sitten uudet kumit ineen ja ilmaus. jos se letku on heikossa hapessa allekirjoittaneelta löytyy yksi ylimääräinen letku.
jos sisällä oleva jousi on poikki niin muuta ei oikein tarvitakkaan kytkimen huonon liikkuvuuden varmistukseksi. jos jousi ehjä tarkkaile kumien kunto.
työsylinterin tullisi liikkui hieman enemmän kuin se 5 milliä
onhan kytkimen vapaa välys katsottu siirtohaarukasta?
lähtee pääsylinteri maasto-olosuhteissa eli vesisateessa noin seitsemään minuuttiin irti.
sitten uudet kumit ineen ja ilmaus. jos se letku on heikossa hapessa allekirjoittaneelta löytyy yksi ylimääräinen letku.
jos sisällä oleva jousi on poikki niin muuta ei oikein tarvitakkaan kytkimen huonon liikkuvuuden varmistukseksi. jos jousi ehjä tarkkaile kumien kunto.
työsylinterin tullisi liikkui hieman enemmän kuin se 5 milliä
onhan kytkimen vapaa välys katsottu siirtohaarukasta?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kuupan kytkinongelma
Niin,ja ilmaus tehdään säiliön kannen kautta paineilmalla.Perinteisellä tyylillä polkimesta pumppaamalla siihen saa kulumaan koko päivän eikä valmista tule.Näin muistelisin,viime pääsylinterirempasta on tosin jo aikaa.
Jäsen 823
Saab 96 -77
Saab 96 -77
Re: Kuupan kytkinongelma
tai helpommin apteekista saatavalla lääkeruiskulla ilmaruuvista sisään nesut ja runtti kiinni.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kuupan kytkinongelma
Painetta vain vähän siitä kompurasta 96:n ilmauksessa ei ole nesteet tullut kertaakaan ulos, mutta yhden 99:n uuden työsylinterin kumit pullahti nätisti ulos kun tuli painetta ajattelemattomuutta "riittävästi".veenelkku kirjoitti:Niin,ja ilmaus tehdään säiliön kannen kautta paineilmalla..
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Re: Kuupan kytkinongelma
Kumpaakin keinoa on tullut kokeiltua.
Vaatii "vehkeet" ja malttia, mutta toimii, pienen harjoittelun jälkeen.veenelkku kirjoitti:Niin,ja ilmaus tehdään säiliön kannen kautta paineilmalla.Perinteisellä tyylillä polkimesta pumppaamalla siihen saa kulumaan koko päivän eikä valmista tule.Näin muistelisin,viime pääsylinterirempasta on tosin jo aikaa.
Toimiva ja yksinkertainen systeemi!. tähän itse olen viimeiset kerrat turvautunut.mestari kirjoitti:tai helpommin apteekista saatavalla lääkeruiskulla ilmaruuvista sisään nesut ja runtti kiinni.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.