Kromipuskurit -76 kuuppaan

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Kromipuskurit -76 kuuppaan

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

eli meneekö kyseiset hilut heittämällä kuuppaan, vai pitääkö jotain muuttaa? nyt olis tarjolla tutulla melkein ilmaseksi vissiin -74(?) vuosimallin kuupan puskurit.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
normaali
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 20:47
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja normaali »

Ja kun puskureista on puhetta, estääkö mikään laki/asetus kuupan puskureiden heittämistä romukoppaan ja ajelemista ilman?
Eetu Pajala #1516
eetu.pajala attantatta kotinet.com
kayak75
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:44
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kayak75 »

Turvapuskureiksi luokiteltuja ei saa poistaa, mutta vanhempien autojen kevytrakenteisemmat puskurit eivät ole turvallisuuden kannalta merkityksellisiä, joten ne saa poistaa.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Tuota.... mul on -76 kumihuuli kajakki. En tiedä onko noi kumipuskurit jotain "turvapuskureita" mut ne on multa poistettu kokonaan, ei inssi sanonut niistä mitään....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
normaali
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 20:47
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja normaali »

saattaapa olla että mulla jää puskurit kaikesta huolimatta nyt pois kun kiinnikkeiden paikalla on jo ruostumatonta terästä ja miggiliimaa.
Eetu Pajala #1516
eetu.pajala attantatta kotinet.com
Leipuri
"Ruisku"
Viestit: 135
Liittynyt: Ti Elo 05, 2003 12:39
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Leipuri »

normaali kirjoitti:saattaapa olla että mulla jää puskurit kaikesta huolimatta nyt pois kun kiinnikkeiden paikalla on jo ruostumatonta terästä ja miggiliimaa.
Onko sulla vielä se punainen kuuppa, jossa lukee kyljessä SAAB?
Saab 9000 CD -96
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja eltzi »

normaali kirjoitti:saattaapa olla että mulla jää puskurit kaikesta huolimatta nyt pois kun kiinnikkeiden paikalla on jo ruostumatonta terästä ja miggiliimaa.
etkai sä oo koriin hitsannu rosteri paikkaa?? sehän ruostuttaa itsensä irti välittömästi! :x
KKuisma
"Saabisti"
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 20:34
Paikkakunta: Saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKuisma »

Mulla on `77 ja puskurit pois... ei ongelmia katsastuksessa.
Kimmo #1373
normaali
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 20:47
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja normaali »

etkai sä oo koriin hitsannu rosteri paikkaa?? sehän ruostuttaa itsensä irti välittömästi!
Mahdollisesti. Mielenkiinnolla seuraan kuinka nopeasti.

Näyttää kyllä kivalta tuo kuupan perä ilman turvapuskuria. Sain samalla remontissa ihan hyviä kokemuksia tollasen täyttöspraypullon käytöstä paikkamaalauksessa. Hyvää jälkeä kun tekee vaan pohjat kunnolla. Ei vaan ihan kaikkea ehtinyt kerralla maalaamaan.

Pyörin nyt sitten oulussa punaisella takapuskurittomalla, harmaaperäisellä (ja takapenkittömällä) kuupalla, jos haluaa tulla tervehtiin :D
Eetu Pajala #1516
eetu.pajala attantatta kotinet.com
samppa
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 10:29
Paikkakunta: Laukasus

Viesti Kirjoittaja samppa »

Rosteri ruostuttaa itsensä irti? Miksi?

kysyy epätietoinen Keski-Suomesta
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23977
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jalompi ei pysy epäjalommassa metallissa!!!! ja toiseksi rosteri on niin kovaa että esim auton pohjaa tehdessä saattaa koko lattia irrota jos rosteria!!!! el ijalompi syö epäjalompaa


se on metallurgiaa!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
samppa
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 10:29
Paikkakunta: Laukasus

Viesti Kirjoittaja samppa »

Eihän tää nyt enää oikeen kromipuskuri-otsikon alle kuulu, mutta kuitenkin:

Galvaaninen korroosio vaatii elektrolyytin (vesi, suolavesi, ilmankosteus tms.) tapahtuakseen. Eikös olekin niin, että, jos rosterin ja mustan raudan liitospinta on hyvin puhdistettu, kuivattu ja maalattu, niin ruostumista ei tapahdu sen enempää, kuin muutenkaan?

No, se siitä; käytäntö voi olla teoriaa ihmeellisempi ja "normaali" voi kertoa meille tarkan ruostumistahdin jahka talvi suolakiloineen pääsee vauhtiin.
jehhe
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 19:49
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja jehhe »

Alkuperäiseen kysymykseen kuitenkin vastaten että sopii paikalleen kunhan vaihtaa kiinnitysraudat kanssa.
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2205
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

Ei mahdu kumipuskurin latat kromipuskurin sisään. Reiätkin on tuplana kumipuskurin kiinnikkeissä. Latoista voi kyllä viipaloida siivut pois katkaisulaikalla, sen jälkeen kromipuskuri istuu kiinnikkeisiin. Turvallisuuden huonontamista tämäkin. Lisäksi puskuri jää vähän eri korkeudelle kuin "oikeissa" kiinnikkeissään.

Näin muistelen, mutta saatan olla väärässäkin.


terv. jt
Vastaa Viestiin