Tälläinen aihio tuli hommatua. Jo aiemmin ilmoitin vm. väärin oikea on -54. Otan auton sisään halliin lähipäivinä tarkempaa syyniä varten. Katotaan onko mulla intoa/ aikaa alkaa kunnostaa autoa. Muutama kuva.
http://www.albumini.fi/Albumi=ZROBTWKM
92 projekti -54
Re: 92 projekti -54
Komia projekti, eiköhän siinä iltapuhteita pariksi talveksi... 

Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Re: 92 projekti -54
Työtähän tuossa näyttää olevan luvassa, mutta ei mahdoton projekti kuitenkaan. Suunnilleen samantasoinen lähtökohta omakin oli. Peltitöiden osalta meni pohjalevystä n. 70% vaihtoon, helmat kokonaan ja oikeastaan koko kylkilinja lattiatasosta n. 10-20cm ylöspäin. kuviakin on projektista satoja. Konetta en aukaissut ja hyvin pelaa. Vaihteiston kaikki stefat meni uusiksi(löytyy alan liikkeistä mitoilla stefat). Kaksi kesää ollut nyt ajossa ja on kyllä ollut vaivan arvoista! Viimeistelyhommat pitäis vielä jossain välissä tehdä niin vois mr-kilpiä yrittää. http://www.tarzani.com/saab/?car=1113634
saab 92b -54, 99LEA -74, 900 3d 2.1 -92, 9000 2.3turboS -91, 9-5 2.3t A -98, 9-3 aero cab -01, -10 9-5ng tid4 A, -11 9-3 ttid
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: 92 projekti -54
On se vaan hienoa, että innostusta näiden pelastamiseen vielä löytyy.
Kulttuuriteko han se on joka kerta, kun tällaisen kunnostaa.
Kulttuuriteko han se on joka kerta, kun tällaisen kunnostaa.

# 419 Vesa Pohjalainen
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: 92 projekti -54
On se vain nätti auto. Toivottavasti innostus riittää.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Re: 92 projekti -54
Tervetuloa 92-kerhoon ja tsemppiä kunnostukseen, tietoa ja vinkkejä löytyy kerhon sivuilta, kuten varmaan olet jo huomannutkin!
92 malli on rakenteeltaan yksinkertainen ja toistaiseksi (niin kauan kun osia vielä jostakin löytyy) kohtuullisella vaivalla kunnostettavissa ja joidenkin mielestä kaunein Saab-malli (vrt kuplavolkkari)!.
Itselläni on suunnilleen samankuntoinen vm.55 aihio työn alla. Purettuani auton, totesin sen olevan ensivaikutelmaa paremmassa kunnossa pelleiltään ja osiltaan.
Jarruosat( letkut, sylinterit, tiivistesarjat) tilasin Ruotsista Matthias Roswallilta( saa myös suoraan Englannista). Männät ovat vaikeasti saatavia ja lisäksi keskenään erilaiset, joten moottorin purku kannattaa tehdä varovasti. Kytkinlevyn, kansipahvin ja kannenpultit tilasin XP-Niklakselta. Stefat ovat vakiokamaa ja haitarikumin ja pallonivelien kumit saa sävellettyä Korja-Kumin osista Tampereelta. Lämpömittarin kunnostin Palanto Oy:llä Tampereella. Homma jatkuu....
92 malli on rakenteeltaan yksinkertainen ja toistaiseksi (niin kauan kun osia vielä jostakin löytyy) kohtuullisella vaivalla kunnostettavissa ja joidenkin mielestä kaunein Saab-malli (vrt kuplavolkkari)!.
Itselläni on suunnilleen samankuntoinen vm.55 aihio työn alla. Purettuani auton, totesin sen olevan ensivaikutelmaa paremmassa kunnossa pelleiltään ja osiltaan.
Jarruosat( letkut, sylinterit, tiivistesarjat) tilasin Ruotsista Matthias Roswallilta( saa myös suoraan Englannista). Männät ovat vaikeasti saatavia ja lisäksi keskenään erilaiset, joten moottorin purku kannattaa tehdä varovasti. Kytkinlevyn, kansipahvin ja kannenpultit tilasin XP-Niklakselta. Stefat ovat vakiokamaa ja haitarikumin ja pallonivelien kumit saa sävellettyä Korja-Kumin osista Tampereelta. Lämpömittarin kunnostin Palanto Oy:llä Tampereella. Homma jatkuu....