Lopen Historic- ralli
Lopen Historic- ralli
Kisa takana. Reisille meni. Ykkösen puolivälissä kaasu rupesi hirttämään kiinni ja lopulta meno hyytyi lähes tyystin. Syy paljastui EK:n jälkeen: Kaasareiden välivipu oli päässyt kiertymään irti. a Vipu kiinni, lukitusmuttereiden kiristys ja meno jatkui. Siitä sitten EK 2:en lähtöä odotellessa konepeltiä raotellen tilanteen tarkastus- homma ok. Tuli sitten EK- päällikkö kera nuhteitten, asema alue, ai- ai, ei saa edes sokkaa aukaista. No ei se mitään. Vieläpä ajettiin hankala EK 2 ja 3 läpi tauolle, jossa kerrottii että homma selvä. Kilpailusta sulkeminen mitättömän kurkistuksen takia.
Mitä tästä opimme ? Seuraavalla kerralla varmistusmuttereiden varmistus, eli ovathan sitten varmasti kiinni.
Mutta onneksi kisassa oli tällä kertaa muitakin V4 kuskeja mukana, ja ei tarvinnut yksin kantaa Saabin mainetta yllä. Toivottavasti jatkossa olisi muutkin jemmassa olevat kajakit viivalla.
Lisää raporttia seuraavissa Klubin "Saabisti"- lehdissä.
t. Tikkis & Antti
ps. Seuraavassa kisassa yritetään järkätä huoltohemmoille enempi tekemistä
Mitä tästä opimme ? Seuraavalla kerralla varmistusmuttereiden varmistus, eli ovathan sitten varmasti kiinni.
Mutta onneksi kisassa oli tällä kertaa muitakin V4 kuskeja mukana, ja ei tarvinnut yksin kantaa Saabin mainetta yllä. Toivottavasti jatkossa olisi muutkin jemmassa olevat kajakit viivalla.
Lisää raporttia seuraavissa Klubin "Saabisti"- lehdissä.
t. Tikkis & Antti
ps. Seuraavassa kisassa yritetään järkätä huoltohemmoille enempi tekemistä
Re: Lopen Historic- ralli
Tuleehan niitä uusia kisoja .
Se on niin helppo kotona sääntökirjaa lukea, mutta tilanne päällä unohtuu aina jotain.
Se on niin helppo kotona sääntökirjaa lukea, mutta tilanne päällä unohtuu aina jotain.
Re: Lopen Historic- ralli
JEP JEP.
Täysin oma moka. Mutta ei poroja nokassa, kun kisa oli jo piloilla + pari pätkää oli surkeessa kunnossa.
Täysin oma moka. Mutta ei poroja nokassa, kun kisa oli jo piloilla + pari pätkää oli surkeessa kunnossa.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 66
- Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 11:59
- Paikkakunta: k-nummi-riihimäki
Re: Lopen Historic- ralli
et sattumoisin tikkis ostanu makkaraa siitä räyskälän kentältä?
Saab 9-3 2.2TId + nissan 200sx s14a-00 + nissan 300zx z32TT -92
Re: Lopen Historic- ralli
No en???? kuis semmonen tuli mielee ???
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 66
- Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 11:59
- Paikkakunta: k-nummi-riihimäki
Re: Lopen Historic- ralli
pönötin siinä myymässä niitä.
Saab 9-3 2.2TId + nissan 200sx s14a-00 + nissan 300zx z32TT -92
Re: Lopen Historic- ralli
Moro!
Jos tykkää kattella SAABEJA ,kannattaa aina mennä ykkösen lähtöpäähän,toimii.
kk
Jos tykkää kattella SAABEJA ,kannattaa aina mennä ykkösen lähtöpäähän,toimii.
kk
Re: Lopen Historic- ralli
Kake ammattikatsojana kävi katastuksessa hakemassa vihjeen eka EK:sta.
Mitenköhän noi pystytuplat toimis rallihommis ? Vilkkaa Jari aikoinaan sanoi alaväännön olleen surkea. Mutta ajoivat silloin alkuvaiheessa pikkukoneella. Toimisikohan isossa koneessa paremmin ??? Onko Hopolla kokemusta ?
Mitenköhän noi pystytuplat toimis rallihommis ? Vilkkaa Jari aikoinaan sanoi alaväännön olleen surkea. Mutta ajoivat silloin alkuvaiheessa pikkukoneella. Toimisikohan isossa koneessa paremmin ??? Onko Hopolla kokemusta ?
Re: Lopen Historic- ralli
moro
Ei ole omaa kokemusta kyseisistä kaasareista, mutta saman suuntaista olen kuullut eli alavääntö on huonompi kuin ristisarjalla.
Toki moottori vastaa kaasuun kuulemma aika nopeasti.
Lyhyt imukanava on tuolloin käytössä.
Toki ristisarjoja on myös useita erilaisia.
Ei ole omaa kokemusta kyseisistä kaasareista, mutta saman suuntaista olen kuullut eli alavääntö on huonompi kuin ristisarjalla.
Toki moottori vastaa kaasuun kuulemma aika nopeasti.
Lyhyt imukanava on tuolloin käytössä.
Toki ristisarjoja on myös useita erilaisia.
Re: Lopen Historic- ralli
Saako historicissa käyttää säädettävää ruiskua?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Lopen Historic- ralli
moro
Samoja ruiskuja saa käyttää kuin kyseisenä ikäkautena käytettiin eli nykyaikaiset ovat kielletyt.
F-ryhmässä saa käyttää nykyaikaisia ruiskuja.
Samoja ruiskuja saa käyttää kuin kyseisenä ikäkautena käytettiin eli nykyaikaiset ovat kielletyt.
F-ryhmässä saa käyttää nykyaikaisia ruiskuja.
Re: Lopen Historic- ralli
F-ryhmä olikin tiedossa.
Miten olis vanha kügelfischer mekaaninen ruutta ja läppärungot?
Miten olis vanha kügelfischer mekaaninen ruutta ja läppärungot?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Lopen Historic- ralli
http://tapahtumakuva.net/albumi/27.2.20 ... lli/674516
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=341201
Toisella Veenelkulla oli ainakin yritys tapissa, ja pääs maaliinkin. Hienoa et saadaan muitakin mukaan. Kukakohan osais vetäistä oikeast narusta, et Hauhon "Reinikainen" tulis myös viivalle ? Näyttämään niiku mallia miten viedään ysikutosta oikeasti kovaa- kelloa vastaan.
http://www.jxfoto.fi/2010/pic.php?id=341201
Toisella Veenelkulla oli ainakin yritys tapissa, ja pääs maaliinkin. Hienoa et saadaan muitakin mukaan. Kukakohan osais vetäistä oikeast narusta, et Hauhon "Reinikainen" tulis myös viivalle ? Näyttämään niiku mallia miten viedään ysikutosta oikeasti kovaa- kelloa vastaan.
Re: Lopen Historic- ralli
Kugelfischeristä
- sehän tuli markkinoille 60- luvun puolella, joten ihan käytettävissä olevaa tekniikkaa Historicceihin
- Säätöhomma on hieman kaitten kimurantti. Olin kaverin mukana Pitäjänmäellä Porchen konetta säädättämässä. Eivät osanneet muuta sanoa kuin että moottorissa venttiilivika. Kaveri sitten purki koneen osiksi. Harvoin olen nähnyt niin hienossa kunnossa olevaa "venttiilivikaista" konetta. Kone takaisin kasaan ja saksasta hommattu K-jet tilalle. Ja kävi sen jälkeen hienosti. Eli yksinkertaisesti eivät vain osanneet em. alan tunnetulla pajalla säätää/ etsiä vikaa Kugelista.
- Eilen viimeks pyörittelin Kugelia, jonka purin Tii Bemarista aikoinaan. Ajatus kiehtoo, mutta jos kisa menee plörinäks sen vuoksi että ei onnistu Weberin välitankojen lukitusmutterin kiristys, niin lienee parempi jättää Kugelfischerin tapaiset avaruustekniikat toistaiseksi hyllylle.
- sehän tuli markkinoille 60- luvun puolella, joten ihan käytettävissä olevaa tekniikkaa Historicceihin
- Säätöhomma on hieman kaitten kimurantti. Olin kaverin mukana Pitäjänmäellä Porchen konetta säädättämässä. Eivät osanneet muuta sanoa kuin että moottorissa venttiilivika. Kaveri sitten purki koneen osiksi. Harvoin olen nähnyt niin hienossa kunnossa olevaa "venttiilivikaista" konetta. Kone takaisin kasaan ja saksasta hommattu K-jet tilalle. Ja kävi sen jälkeen hienosti. Eli yksinkertaisesti eivät vain osanneet em. alan tunnetulla pajalla säätää/ etsiä vikaa Kugelista.
- Eilen viimeks pyörittelin Kugelia, jonka purin Tii Bemarista aikoinaan. Ajatus kiehtoo, mutta jos kisa menee plörinäks sen vuoksi että ei onnistu Weberin välitankojen lukitusmutterin kiristys, niin lienee parempi jättää Kugelfischerin tapaiset avaruustekniikat toistaiseksi hyllylle.
Re: Lopen Historic- ralli
Tuo mekaaninen ruisku pitäisi oikeasti vielä kokeilla jossain vaiheessa.
Olikos Tikkiksellä joku mekaaninen ruutta kiinni v4 moottorissa?
Ja jos on niin miltä tuntuu ajossa. Joskus on kokeiltu, mutta siitä on kauan aikaa...
Olikos Tikkiksellä joku mekaaninen ruutta kiinni v4 moottorissa?
Ja jos on niin miltä tuntuu ajossa. Joskus on kokeiltu, mutta siitä on kauan aikaa...