rattaat

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

rattaat

Viesti Kirjoittaja 900i »

tilasin 96 jako pää rattaat miva car oy stä, onko kokemuksia ? onko hyvät
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Metalliset vai orkkikset?
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

tyyppi ei ollut varma mitkä sielt tulee
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

No eiköhän ne aina ole paremmat kuin vanhat...
Eipä tuohon oikein muuta osaa sanoa.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Mitä maksoivat?

Eikös näistä yleensä mene se suurin ratas?

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Yleensä kaljuksi menee tasapainoakselin ratas, eli se vasemmanpuolinen (jos katsoo jakopäätä auton edestä päin).
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Kannattaa sitten laakeroida tasapainoakseli uusiks. Kajakkien surullisenkuuluisa tyyppivikahan on tämä että akselin laakerit pettää jolloin jakopään puolella oleva fiiberipyörä lähtee kulumaan kasvaneen välyksen myötä. Kokeiltiin ihan piruttain lyödä uudet fiiberit ilman laakerointia, niin 200 kilsaa kesti. Kerran on tosin käynyt niin että jotain klikkas koneessa, ja tasapainoakselin fiiberi meni ihan sileäksi. Silloin jos laakerit on vielä OK, niin pystyy vaihtamaan rattaan ilman että ottaa koneen pois.

-JH
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

ratas

Viesti Kirjoittaja 900i »

on tarkotus tasapaino yms laakerit vaihtaa
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Vastaa Viestiin