Sitten puhallettiin paineilman kanssa kunnolla kaasarista suuttimet (kaks kurkkunen solex) ja samalla huomattiin hapettumaa yhdessä tulpan johdon lähdössä virranjakajassa ja pari löysää tulpan johtoa. Se putsattiin ja kuuppa kävi taas nätisti tallilta kotia asti ja taas alkoi sama oireilu.
Eilen kävin hakemassa uuden virran jakajan kannen, pyörijän ja puolan johdon. Tulpan johtoja ei hyllyssä ollut. Vaihdoin yllä olevat + kärjet. Samalla mittasin puolalle tulevalta johdolta jännitteen ja kärkien ollessa kiinni jännite oli jotain 11,5 kun akkujännite on kuitenkin jotain 12,5. Eli ainakin puolalle tulevassa johdossa on pientä jännitehäviötä, mutta vaikuttaako se noin paljon?? No kuuppa tästä lähti käymään ja toimi taas ihan normaalisti. Tänään lähdettiin sitten sunnuntaiajelulle kun vika oli mukamas saatu korjattua. Reilun parinkympin jälkeen alko taas perkele nykimään. Sitten tultiin välillä nytkyttäen kotia, hyvä kun kotia päästiin. Sammu kylälle ja emäntä lähti jo kävelemään kotia päin hakemaan hinausapua... Vielä suostu käymään sen verran että sain pari sataa metriä ajettua kotia päin kahdessa pätkässä ja loppu matka työntäen. Ajattelin että voiko neulaventtiili olla tukossa kun aina vähän päästä suostu käymään vähän aikaa, bensaa oli kuitenkin kaasarissa. Bensapumppu on kokeiltu letku irrallaan ja se työntää kanssa bensaa.
Eli mistä v......sta tuo nykiminen voi johtua? Seuraavat mitä meinasin kokeilla on että otan virran suoraan laturilta puolalle, pitäs ainakin olla ihan riittävästi. Mitä virkaa sillä kondensaattorilla ylipäätään on, onkos se pelkästään estämässä kärkien kipinöintiä vai häiriönpoistajana. Ajattelin että jos se laskee läpi maihin niin silloinhan ei tule kipunaa. Eli jos tempaisen tylysti johdon poikki ens hätään... Mietin kyllä puolaakin, että voisiko olla vanha ja väsynyt kääminlanka jostain veemäisesti poikki.
Hyviä arvauksia kiitos

-Petteri