T16 -84 seokset
T16 -84 seokset
on alkanu toi saabi hiukan heitteleen seoksia kuinka sattuu. kun ajaa auton lämpimäksi ja päästelee vitos vaihteella sellasta ~100km/h alkaa seos meneen tosi laihalle, kun ajaa sitte esim. 4 vaihteella samaa vauhtia on seos vähä parempi mut edelleen hieman laihalla yleensäkin n. 2000 kierroksesta ylöspäin on seos koko ajan laihalla, paitsi kun auton ajaa lämpöiseksi ja sammuttaa esim. puoleks tunniks ja lähtee sen jälkeen ajaan on seokset muutaman minuutin tosi rikkaalla... auto on alkanu syömään bensaa ihan kiitettävästi ja alkanu nakuttaan suuremmilla kierroksilla muuten on kulkupuoli suht normaalia, mikäs ihme vaivaa? autos on iso cooleri, bensalastu ja ahtoja hiukan nostettu ja tosiaan on muutosten jälkeen toiminu ihan normaalisti aikasemmin sytkä on kohdillaan, tulpat ok, bensasuodatin+ilmansuodatin vaihdettu, bensapumppukin hiljan uusittu...
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Re: T16 -84 seokset
Suutinvika tulee nyt aluksi mieleen yhtenä vaihtoehtona. Bensanpaineetkin olisi hyvä ihan mitata.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: T16 -84 seokset
täytyy yrittää viikonloppuna keritä mittaan bensanpaineet, mikäs niis suuttimis sitte yleensä menee vikaan?
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Re: T16 -84 seokset
mulla on mittari ja tuplabanjo jos täälä päin ajelet...
eikai niis suuttimis mikään rikki mene, tukkoon kai vaan..?
ookkos ilman immua kokeillu ajella? mitä seokset sillon?
ja imuvuodot kans vois aiheuttaa tommosta...
eikai niis suuttimis mikään rikki mene, tukkoon kai vaan..?
ookkos ilman immua kokeillu ajella? mitä seokset sillon?
ja imuvuodot kans vois aiheuttaa tommosta...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: T16 -84 seokset
Itselläni oireili b-pumppu hieman tuohon tyyliin. Oli vielä välillä conffaukset menossa niin säädin megaa rikkaammalle vähän väliä ja ihmettelin mikä helevetti riivaa. "Kylmänä" toimi yleensä jotenkuten, yli tunnin jos ajoi niin tahtoi mennä niin laihalle että alkoi julmettu nykiminen (nb-lmbd <1,25)...
Laajakaista-lamppu vähentää turhaa mietiskelyä todella paljon, nb:lläkin tosin näkee kunhan ei ahdoilla vedätä. Pitkään olin sitä mieltä etten wb:tä tarvitse mutta nykyisin ostoslistalla melko kärjessä. Melko arvokkaitahan nuo on muttei männätkään ilmaisia ole...
Laajakaista-lamppu vähentää turhaa mietiskelyä todella paljon, nb:lläkin tosin näkee kunhan ei ahdoilla vedätä. Pitkään olin sitä mieltä etten wb:tä tarvitse mutta nykyisin ostoslistalla melko kärjessä. Melko arvokkaitahan nuo on muttei männätkään ilmaisia ole...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: T16 -84 seokset
täytyy soitella viikonloppuna kun en tiä viä täytyykö mennä töihin ja oonko edes tulos kpäähän päin... immu mulleki tuli mieleen, mut ei se ilman sitä oikeen sen paremmin toimi, ei siä imuvuotojakaan pitäis ollamikkoimp kirjoitti:mulla on mittari ja tuplabanjo jos täälä päin ajelet...
eikai niis suuttimis mikään rikki mene, tukkoon kai vaan..?
ookkos ilman immua kokeillu ajella? mitä seokset sillon?
ja imuvuodot kans vois aiheuttaa tommosta...
edellinen bensapummpu hajos ihan kerrasta ilman mitään oireita, ja tää nykyinen on ollu kiinni ny 2 viikkoo ja alkuunsa tosiaan on ainaki toiminu kunnolla, käytettyhän se kyllä oli...lordofgreed kirjoitti:Itselläni oireili b-pumppu hieman tuohon tyyliin. Oli vielä välillä conffaukset menossa niin säädin megaa rikkaammalle vähän väliä ja ihmettelin mikä helevetti riivaa. "Kylmänä" toimi yleensä jotenkuten, yli tunnin jos ajoi niin tahtoi mennä niin laihalle että alkoi julmettu nykiminen (nb-lmbd <1,25)...
Laajakaista-lamppu vähentää turhaa mietiskelyä todella paljon, nb:lläkin tosin näkee kunhan ei ahdoilla vedätä. Pitkään olin sitä mieltä etten wb:tä tarvitse mutta nykyisin ostoslistalla melko kärjessä. Melko arvokkaitahan nuo on muttei männätkään ilmaisia ole...
ihan nb:llä on itte seuraillu tasakaasulla ajaes, näkee ny edes suuntaa mitä tapahtuu suunnitelmis on kans ollu se wb pitkäänki, mut sitte sitä aattelee ettei sitä tartte kuitenkaan
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Re: T16 -84 seokset
Kyllä se WB kannattaa laittaa, jos vain suinkin varaa on. Suuttimiin tulevista vioista sen verran että yleisimmät ovat juuri tukkeentuminen ja kärkien kuluminen. Eli mm. tuotto vähenee, sumu heikkenee, ja suutin voi alkaa vuotaa.
Voisit kokeilla esimerkiksi tuota lämpöiseksi ajoa ja auton sammutusta puoleksi tunniksi. Sitten käynnistyksen sijasta ruuvaatkin tulpat irti ja jos joku tai useampi tulppa haisee bensalle ja on kostea, niin kyseisen pytyn suutin vuotaa. Myös bensanpaineiden laskunopeudesta sammutuksen jälkeen voi nähdä jos bensanpaineesäädin vuotaa paineet tankkiin tai jokin suutin imusarjaan.
Voisit kokeilla esimerkiksi tuota lämpöiseksi ajoa ja auton sammutusta puoleksi tunniksi. Sitten käynnistyksen sijasta ruuvaatkin tulpat irti ja jos joku tai useampi tulppa haisee bensalle ja on kostea, niin kyseisen pytyn suutin vuotaa. Myös bensanpaineiden laskunopeudesta sammutuksen jälkeen voi nähdä jos bensanpaineesäädin vuotaa paineet tankkiin tai jokin suutin imusarjaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: T16 -84 seokset
toivottavasti viikonloppuna kerkiää jotain tekemään, tulipa ainakin muutama vika ehdotus mitä tutkia täytyy oikeen tosissaan alkaa sitä WB järkeileen, tosin opiskelija-budjetilla mennään että toivon mukaan ei hinnat kauheesti ole alkukesästä noussu, silloin kun niitä viimeks tuli katteltua
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 2.0d -19 käyttis
Re: T16 -84 seokset
se mistä tuo nykyinen pumppus on niin siinä oli suutin vika kun ei ruokaa riittänyt.. vaihdoin siihen kaikki ruisku osat ja suuttimet vasta viimeisenä. tuo pumppu lykkäsi vajaa 7 bar ja lämmettyään 6,5 saman verran lykkäsi toinenkin joten en usko että pumpussa vikaa on siinä muutaman kk seisonnassa tullut.. mutta kannattaa paineet mitata kun niin helpolla käy..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu