käsijarrun kiristämistä
käsijarrun kiristämistä
Kiristelin tuossa käsijarrua, tuolta kahvan luolta toisesta puolesta tuli napakka, mutta toinen puoli on ihan löysä, otin renkaan pois ja yritin avata sitä 14mm pulttia pois minkä takaa löytyy se kuusikulmalla kiristys tsydeemi, mutta eipä aukene kun pultin kanta on niin särki että 14mm avain pyörii vain yli ja 13 mm siihen ei saa menemään, onko kellään kokemuksia millä olette avanneet sitten?? tai onko vielä muita keinoja millä saa kiristettä käkkäriä kun katsastukseen taitaa olla se 50% heitto mahdollinen vielä, mutta toinen rengas menee ihan lukkoon ja toista voi pyöritellä käsin.
Saab 9000 2.3t & Saab 900 2.0t Compi Coupe. 900ng stg#
Re: käsijarrun kiristämistä
Ja auto on og900 t16
Saab 9000 2.3t & Saab 900 2.0t Compi Coupe. 900ng stg#
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: käsijarrun kiristämistä
tuumanen ??
ja käsijarrun säätö aloitetaan sieltä satuloista eikä kahvan luota.
ja käsijarrun säätö aloitetaan sieltä satuloista eikä kahvan luota.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: käsijarrun kiristämistä
Eipä auennut se pultti niin piti yritti säätää kahvan luolta
Saab 9000 2.3t & Saab 900 2.0t Compi Coupe. 900ng stg#
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24239
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: käsijarrun kiristämistä
lisää yritystä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: käsijarrun kiristämistä
9000:ssa on samat takajarrut kuin mv 1988-93 900:ssa, joten siltäkin puolelta löytyy paljon juttua aiheesta, mm. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=145927
Veikkaan että kahvassa ollut toisen puolen löysyys johtui siitä, ettei vaijeri ja vipu liikkuneet koko matkaa. Eli aivan aluksi kannattaa tutkia vipujen liikkuvuus sieltä satulasta.
Veikkaan että kahvassa ollut toisen puolen löysyys johtui siitä, ettei vaijeri ja vipu liikkuneet koko matkaa. Eli aivan aluksi kannattaa tutkia vipujen liikkuvuus sieltä satulasta.
9-3, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: käsijarrun kiristämistä
Niin ja minnekkä asti se muovisälä käkkärin kahvan ympäriltä purkautuu, jääkö se vaihekepille vai pitääkö purkaa vielä kauempaa? olisi helpompi säätä sitten siitä kahvan luolta.
Saab 9000 2.3t & Saab 900 2.0t Compi Coupe. 900ng stg#
Re: käsijarrun kiristämistä
Jos satulalta ok niin muistatko onko omassasi takapenkin alla myös vaijerinsäätö mahdollisuus?
Omissa ollut molemmissä.
Omissa ollut molemmissä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: käsijarrun kiristämistä
Pitääpä tänään käydä katsamossa tänään kuha tallille eksyy, tämä on 1991 compi coupe S malli
Saab 9000 2.3t & Saab 900 2.0t Compi Coupe. 900ng stg#
Re: käsijarrun kiristämistä
Samanlaisia ongelmia täälläkin: toisella puolella säätöruuvin tulpankanta nuljaantunut ja toisella käsijarrun vipu ei oikein palauta putsaus-, rasvaus- ja herkistelytoimista huolimatta. Taitaa olla viisainta suosiolla ottaa satulat irti ja koittaa ruuvipenkissä tehdä homma loppuun ...tai investoida uusiin/vaihtosatuloihin.
Puoltuumanen on muuten pienempi kuin 13 mm ja 9/16" suurempi kuin 14, eli ei auta tässä.
Vaijerinsäätö periaatteessa pitäisi olla kuoressa takapenkin alla '91:ssä.
Puoltuumanen on muuten pienempi kuin 13 mm ja 9/16" suurempi kuin 14, eli ei auta tässä.
Vaijerinsäätö periaatteessa pitäisi olla kuoressa takapenkin alla '91:ssä.
Re: käsijarrun kiristämistä
http://www.google.fi/imgres?hl=fi&biw=1 ... CFcQrQMwAQ
OHESSA KUVA TYÖKALUSTA JOLLA NE NYLPÄTYT KANNAT ON AINA LÄHTENEET AUKI OHO ähä caplslokki jäi taas päälle
no asia selvisi vissiin
OHESSA KUVA TYÖKALUSTA JOLLA NE NYLPÄTYT KANNAT ON AINA LÄHTENEET AUKI OHO ähä caplslokki jäi taas päälle
no asia selvisi vissiin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: käsijarrun kiristämistä
Monesti jumineen pultin saa auki antamalla kantaan ensin melko raskaasti lekaa (edellyttäen että mahtuu hakkaamaan) ja sen jälkeen pultti lähteekin aika kevyesti auki.
Jos et saa mahtumaan lekaa mihinkään väliin tuolla etkä halua ottaa satulaa ruuvipenkkiin, koeta hitsata siihen peitetulpan kantaan. Se tekee suunnilleen saman asian. Tämän jälkeen toki pitää etsiä uudet peitetulpat kun vanha tuhoutuu tuossa.
Kaikenmaailman ruosteenirrotussprayt voi yleensä unohtaa. Soveltuvat ainoastaan halkopesän sytyttämiseen.
Jos et saa mahtumaan lekaa mihinkään väliin tuolla etkä halua ottaa satulaa ruuvipenkkiin, koeta hitsata siihen peitetulpan kantaan. Se tekee suunnilleen saman asian. Tämän jälkeen toki pitää etsiä uudet peitetulpat kun vanha tuhoutuu tuossa.
Kaikenmaailman ruosteenirrotussprayt voi yleensä unohtaa. Soveltuvat ainoastaan halkopesän sytyttämiseen.