8v k-jet katti. bensapumpussa siirtopumppu! kiire...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
CHEVY2.8D
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 13:23

8v k-jet katti. bensapumpussa siirtopumppu! kiire...

Viesti Kirjoittaja CHEVY2.8D »

alkoi rohinaa kuulua tankin suunnalta ja ajoittain tumppaamista kaasua painaessa. epäilin että jos vaihtaisi pumpun. totesin että siinä samassa paketissa on pienempi siirtopumppu. voiko vanhasta 8v koneisesta ottaa pumpun ja teipata ne siirtopumpun lähdot?

pitäis lähtee ajeleen 400km reisu tuolla vielä huomenna. :roll:
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
CHEVY2.8D
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 13:23

Re: 8v k-jet katti. bensapumpussa siirtopumppu! kiire...

Viesti Kirjoittaja CHEVY2.8D »

toimiiko tuo ykspumppuinen paketti kjet katin kanssa ja voisko sen bensaletkun ja siirtopumpun jättää vaan kytkemättä vai onko siinä joku ruiskun ohjauspuolen ongelma silloin edessä? esim että pumppu ei kuuluisi käydä silloin koko ajan?
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 8v k-jet katti. bensapumpussa siirtopumppu! kiire...

Viesti Kirjoittaja jus »

Siirtopumppuko siellä huutaa? Irrota sähköt siirtopumpulta, tankkaa täyteen ja aja menemään, pidä huoli että tankki pysyy vähintään puolillaan. Siirtopumpun ainoa tehtävä on nostaa bensaa imuämpäriin ruiskupumpun ulottuville silloin kun tankki alkaa olla tyhjä. Jotain tuontapaista sinulla on siis siellä tankissa (kuvat tonnarista, asennussyvyysmitat tonnarin mukaiset, älä sovella tarkistamatta satkuun):
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/uudet/bensapumppu/

K-jetin järjestelmäpaine on samalla hehtaarilla, olipa katillinen tai katiton. Pientä eroa turbo vs vapaastihengittävä. Sikäli se vanhanmallinen pumppu pitäisi sopia kattiautoonkin. Meinasitko sovittaa pumpun siihen siirtopumpullisen imuämpäriin vai heittää sellaisenaan tankkiin? Vanhanmalliseen kuuluu tankin pohjalle laakea imukaukalo, johon paluuputki laskee paluubensan: http://www.jus.liitin.net/99KJet/imagep ... age12.html

Ruiskupumppu käy keskeytyksettä aina kun moottori pyörii ja sytytyspulsseja tulee. Mahdollisen siirtopumpun virransyöttö tulee samasta kuin ruiskumpumpun, eli se käy aina kun ruiskupumppu käy.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
CHEVY2.8D
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 13:23

Re: 8v k-jet katti. bensapumpussa siirtopumppu! kiire...

Viesti Kirjoittaja CHEVY2.8D »

kiitos tiedosta. :D vsiirtopumppu se varmaan vaan kun ainetta riittää kiihdytyksissäkin ja lähtee hyvin käyntiin.

heitin varuilta takakonttiin sen 1 pumppuisen jonka pakettina heittää tilalle jos meno hyytyy. liittimet on erinäköiset mut äkkiäkös sitä rakentaa väliin johdot.
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: 8v k-jet katti. bensapumpussa siirtopumppu! kiire...

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Tallissa seisoi 12v 900i kat, jossa korkeapainepumppu oli seisonnan aikana mennyt jumiin. Siinä oli erikseen siirtopumppu.

Kun sen pumppupaketin purki, huomasi että itse korkeapainepumppu oli TÄSMÄLLEEN SAMA kuin -88 autossa joka samoihin aikoihin purettiin.

Otin pumpun -88 autosta ja ymppäsin sen tuonne kokonaispakettiin. Hyvin toimi. autolla ajetaan tänä päivänäkin.

Kannattaa nähdä vähän vaivaa. Paljon helpompaa sitten jatkossa kun ei tarvi vähän väliä pysähellä tankkaamaan...
CHEVY2.8D
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 13:23

Re: 8v k-jet katti. bensapumpussa siirtopumppu! kiire...

Viesti Kirjoittaja CHEVY2.8D »

sellainen kysymys että eihän se tankki ole erilainen etukäsijarrullisessa eli toimiihan se 83.n pumppu kun tosiaan hyytyy ku menee puolen-neljännestankin pintaan...
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
Vastaa Viestiin