og900 leveää vannetta.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Oldskuul
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ke Tammi 22, 2014 16:29

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja Oldskuul »

Kuva
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

8O :mrgreen: mii laik!!!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
mooritz
"Aero"
Viestit: 425
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja mooritz »

Kyllä käy kun nakutettu.
Jos tämä Suomen lainsäädäntö vaan sallis nuo niin itsekin laittais tuommoiset.
Sitten eteen kapeemmat ja voimaa koneeseen.
sami_hifi
"Aero"
Viestit: 303
Liittynyt: La Loka 14, 2006 17:31

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

Kyllä kelepaa :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Olen vissiin ainoa jota ei (kumpaankaan suuntaan) valtavat vanteet tai todella matalat ja leveät taikka venytetyt kumit osaa miellyttää. Joka tapauksessa, eikö noissa ole pyörimissuunta väärin päin?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Oldskuul kirjoitti:Kuva
Huono kuvakulma, mutta tulee ehkä hivenen liian ulos. Satkun kaari kun on huono noille leveille letuille (kukaan kehtaa putkiakaan iskareide tilalle laittaa). Toki jos laikkaat kaaren hittoon ja jätät tuon muovilipareen, vois toimia. Mutta rengas auttamata liian paksu, matalampaa profiilia vaan ja lisää venyä ;)
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Oldskuul
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ke Tammi 22, 2014 16:29

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja Oldskuul »

Rattivaihde kirjoitti:Olen vissiin ainoa jota ei (kumpaankaan suuntaan) valtavat vanteet tai todella matalat ja leveät taikka venytetyt kumit osaa miellyttää. Joka tapauksessa, eikö noissa ole pyörimissuunta väärin päin?
Juu ja rengas 2pultilla kii, eiku kylille kruisailee.. :) no eei, mallailin vaa vähän.
900turbo3d kirjoitti:
Oldskuul kirjoitti:Kuva
Huono kuvakulma, mutta tulee ehkä hivenen liian ulos. Satkun kaari kun on huono noille leveille letuille (kukaan kehtaa putkiakaan iskareide tilalle laittaa). Toki jos laikkaat kaaren hittoon ja jätät tuon muovilipareen, vois toimia. Mutta rengas auttamata liian paksu, matalampaa profiilia vaan ja lisää venyä ;)
Matalemmalla kumella ei pääsis etes pihalta pois.. :lol:
Oldskuul
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ke Tammi 22, 2014 16:29

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja Oldskuul »

Tässäpä näitä nyt ois. Tarkotus oli rakentaa joukosta erottuva ja '''härski'' og900. omasta mielestä suht onnistunut kokonaisuus, ainaki erottuva.. :lol: nähdään potkuissa.. :)
Kuva
Kuva
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: Vs: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

Onhan se piristävää että joku viitsii rakennella näitäkin muutenkin kuin museoon. Oma auto, omat säännöt. Ite tykkään. :)
sami_hifi
"Aero"
Viestit: 303
Liittynyt: La Loka 14, 2006 17:31

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja sami_hifi »

Komiaa pukkaa :) noi kusikalvot passaa kyllä hyvin


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Huikee!!!!!

:saab:
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
SaabiSakke
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
Paikkakunta: Ii

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja SaabiSakke »

Minkalainen tuo on ajaa tuommosella rengastuksella 8O

Tämä tuunaustyyli on vissiin joku muotijuttu? Järviset katolla ja silleen. Näin yhen vastaavan (ei kylläkään Saab) liikenteessä, jossa suksien tilalla oli iso heinäpaali.
Saabiton mies since 7/2022
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Mää näin eilen Klaukkalan Lidlin pihassa koriltaan hyvin nätin vaaleanvihreän D-Rekordin josta oli otettu kaikki merkit pois, levitetty lokasuojia ja pistettu alle ne pakolliset ämpäriä muistuttavat renkaat jotka olivat puoliksi ulkona kylkilinjasta. Tuokin auto olisi todennäköisemmin vielä viiden vuoden päästä tallessa eikä paalissa jos olisi säilynyt alkuperäisenä eikä kärsinyt samoja tämän hetken muotimuutoksia. Ei liene kovin montaa 80-luvun perännostoautoistakaan enää hengissä. Mutta tämähän on tietysti vain IMHO. :roll:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: Vs: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

Oli sentään liikenteessä. Parempi niin kuin vitriinissä.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eikös kulutuspinnan pitäisi jäädä kaaren sisään? Mitä tuolla aiemmin kerroin 99:ssä ollutta setuppia, jäi takapaksi ylikuormattuna renkaan ja kaaren väliin alle sentti. Eli ahdasta on vanteella ja renkaalla. Käytännössä siis nuo sisäkaaret pitää tosiaan rälläköidä ja hitsata uuteen uskoon, jos tahtoo ettei rengas raavi. Pohjanlyöntikumien ja korin väliin voi lisätä vaikka korilaattoja ja ruuvit vaihtaa pidemmiksi. Näin sen saisi stoppaamaan sisäänjouston aiemmin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin