og900 leveää vannetta.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Oldskuul
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ke Tammi 22, 2014 16:29

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja Oldskuul »

Kimm-o kirjoitti:Onhan se piristävää että joku viitsii rakennella näitäkin muutenkin kuin museoon. Oma auto, omat säännöt. Ite tykkään. :)
sami_hifi kirjoitti:Komiaa pukkaa :) noi kusikalvot passaa kyllä hyvin


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab.96 kirjoitti:Huikee!!!!!

:saab:
Kiitoksia kehuista!
Oldskuul
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ke Tammi 22, 2014 16:29

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja Oldskuul »

SaabiSakke kirjoitti:Minkalainen tuo on ajaa tuommosella rengastuksella 8O

Tämä tuunaustyyli on vissiin joku muotijuttu? Järviset katolla ja silleen. Näin yhen vastaavan (ei kylläkään Saab) liikenteessä, jossa suksien tilalla oli iso heinäpaali.
Yllättävän hyvä on ajaa! ehkä vähän enemmän 70luvun puolelle meni ajo ominaisuudet mutta ei se mua haittaa, toki rengasmelu on kovempi joten pitkällä matkalla saattaa heikompaa hirvittää.
Johtaja_Turhapuro
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
Paikkakunta: Tampere City

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja Johtaja_Turhapuro »

Rattivaihde kirjoitti:Olen vissiin ainoa jota ei (kumpaankaan suuntaan) valtavat vanteet tai todella matalat ja leveät taikka venytetyt kumit osaa miellyttää.
Et ole.
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92
(KA)
SAAB-SCANIA 900i
16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
Oldskuul
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ke Tammi 22, 2014 16:29

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja Oldskuul »

Rattivaihde kirjoitti:Mää näin eilen Klaukkalan Lidlin pihassa koriltaan hyvin nätin vaaleanvihreän D-Rekordin josta oli otettu kaikki merkit pois, levitetty lokasuojia ja pistettu alle ne pakolliset ämpäriä muistuttavat renkaat jotka olivat puoliksi ulkona kylkilinjasta. Tuokin auto olisi todennäköisemmin vielä viiden vuoden päästä tallessa eikä paalissa jos olisi säilynyt alkuperäisenä eikä kärsinyt samoja tämän hetken muotimuutoksia. Ei liene kovin montaa 80-luvun perännostoautoistakaan enää hengissä. Mutta tämähän on tietysti vain IMHO. :roll:
Jokaisellahan se on oma mielipide tähänki asiaan ja hyvä että muitakin mielipiteitä tulee.
en mäkään nyt sillä kannalla oo että joku viimesen päälle museo kilvissä oleva rekordi kannatta alkaa mitenkään raiskaamaan, mutta jos tämmönenki ''tuunaus'' toteutetaan kunnolla ni ne on hyvin pieniä asioita mitä autolle tehään, ESIM: madaltaminen ja hienot leveet vanteet.
Oldskuul
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ke Tammi 22, 2014 16:29

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja Oldskuul »

Mertmi kirjoitti:Eikös kulutuspinnan pitäisi jäädä kaaren sisään? Mitä tuolla aiemmin kerroin 99:ssä ollutta setuppia, jäi takapaksi ylikuormattuna renkaan ja kaaren väliin alle sentti. Eli ahdasta on vanteella ja renkaalla. Käytännössä siis nuo sisäkaaret pitää tosiaan rälläköidä ja hitsata uuteen uskoon, jos tahtoo ettei rengas raavi. Pohjanlyöntikumien ja korin väliin voi lisätä vaikka korilaattoja ja ruuvit vaihtaa pidemmiksi. Näin sen saisi stoppaamaan sisäänjouston aiemmin...
Pitää jäädä kulutuspinnan kaaren sisään, tässäkinhän jää kulutuspinta reilusti kaaren sisään varsinaisen korinkohdalta, kuva ehkä hiukan hämää todellisuutta kun niin alhaalta otettu. tällähän tosiaan harvoin mitään painavaa kuskataan, harvoin on etes koko auto täynnä porukkaa. kaarille en oo tehny mitään isompia muutoksia, joskushan se vähän raapaisee kun tulee yllättäviä monttuja vastaan, mutta harvoin koska muutenkin ajelen rauhallisesti.
Oldskuul
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ke Tammi 22, 2014 16:29

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja Oldskuul »

Siinäpä ois vielä yks ei niin ''virallinen'' kuva näytille.
Kuva
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Oldskuul kirjoitti:Siinäpä ois vielä yks ei niin ''virallinen'' kuva näytille.
Kuva
Onko kuinka jäykkä toi siu alusta. Saabissa kun ei rengas taita sisäänpäin joustossa, niinkuin monessa joihin tällainen lookki haetaan?

Hieno kyllä, joskin jos piirun saisi vielä alemmas ja himpun rengasta kaaren sisään. Tosin niinkuin totesin, se vaatii kaarien teurastusta.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Oldskuul
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ke Tammi 22, 2014 16:29

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja Oldskuul »

900turbo3d kirjoitti:
Oldskuul kirjoitti:Siinäpä ois vielä yks ei niin ''virallinen'' kuva näytille.
Kuva
Onko kuinka jäykkä toi siu alusta. Saabissa kun ei rengas taita sisäänpäin joustossa, niinkuin monessa joihin tällainen lookki haetaan?

Hieno kyllä, joskin jos piirun saisi vielä alemmas ja himpun rengasta kaaren sisään. Tosin niinkuin totesin, se vaatii kaarien teurastusta.
ihan rälläkkä madallus tässä on, ja yllättävän jäykkä. ei oo millään niin pomppiva kuin monissa muissa autoissa joissa on rälläkkäsatsi. uskoisin että sais vielä vähän alemmas jos uusis takaiskarit ja jostain ostaa madallussarja jota sitten leikkelis oikeeseen korkeuteen.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Sillä mietin, kun itellä 18" huulipylpyrät 215/35 kumeilla, perus lesjön satsi, ja menee jo tosi tiukilla. Luulen et joutuu leikkeleen auton omat kaaret pois, ja ottaa muotit noista airflow kaarista => sovittelee kuitulipareet. Ja kiesi ei oo ees tontissa... Mut 18" en luovu, matalampaa kumiakaan ei taho olla....
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Oldskuul
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ke Tammi 22, 2014 16:29

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja Oldskuul »

900turbo3d kirjoitti:Sillä mietin, kun itellä 18" huulipylpyrät 215/35 kumeilla, perus lesjön satsi, ja menee jo tosi tiukilla. Luulen et joutuu leikkeleen auton omat kaaret pois, ja ottaa muotit noista airflow kaarista => sovittelee kuitulipareet. Ja kiesi ei oo ees tontissa... Mut 18" en luovu, matalampaa kumiakaan ei taho olla....
siis mihin saabiin oot niitä laittamassa?
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Allekirjoituksen og900
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Johtaja_Turhapuro kirjoitti:
Rattivaihde kirjoitti:Olen vissiin ainoa jota ei (kumpaankaan suuntaan) valtavat vanteet tai todella matalat ja leveät taikka venytetyt kumit osaa miellyttää.
Et ole.
Täälläkin yksi, joka antaa tuollaisille rattaille arvosanan "kamala". En käsitä miksi auto pitää pilata. Tuossa on uutenakin edessä joustovaroja jotain päätähuimaavat 5cm ennenkuin lyö kumeille ja jos se poistetaan + pistetään nuo rattaat alle niin ajomukavuus on sitä luokkaa, että ottaisin helsingin keikalle mieluummin traktorin, kuin saabin.

Camaroon piti aikanaan hommata jäykemmät jouset kun orkkiksilla hakkasi koko ajan pohjaan pienimmissäkin kuopissa. Lopputulos oli se että kori alkoi mennä poikki ovien aukkojen nurkista. :mrgreen:
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Siksipä onkin hyvä, että mielipiteitä on yhtä monta kuin katsojiakin. Kurjaahan tuo olisi, jos kaikki olisi samanlaista.

Hieman offtopic, mutta esimerkiksi itse tiputin oman mersun melkosta alas, ja nurkassa odottaa alustasarja jonka avulla toivottavasti pääsisi vielä hieman alemmas. Minun mielestä ohjattavuus/ajettavuus parani huomattavasti vs orggis alusta, ajotuntuma parempi yms. Samalla vaihdoin jäykemmät vakaajat, uudet puslat yms... Toki hieman kovahko on alusta, jonka tähden koko mersumaisuus on kuulemma mennyttä. Minusta Suomen tiestö vaan tahtoo olla niin paskaa, että ymmärrän miksi jengi tykkää ennemmin ajaa hetekalla...

PS.
kimmoa kirjoitti:Tuossa on uutenakin edessä joustovaroja jotain päätähuimaavat 5cm ennenkuin lyö kumeille ja jos se poistetaan + pistetään nuo rattaat alle niin ajomukavuus on sitä luokkaa, että ottaisin helsingin keikalle mieluummin traktorin, kuin saabin.
Kiinni veti. Kun oma Saabbi tallista liikahtaa, niin varaathan tsellesi jonkun 80-luvun alkupään traktorin, jotta päästään ajelemaan =) otan toki yhteyttä hyvissä ajoin.

No hard feelings =)
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Oldskuul
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ke Tammi 22, 2014 16:29

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja Oldskuul »

Isoissa vanteissa tahtoo olla vaan just se ongelma että näyttääkin siltä traktorilta.. :lol: mutta kaaria muokkaamalla aina saa tietenki alaspäin! 8)
Viimeksi muokannut Oldskuul, Ti Huhti 15, 2014 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oldskuul
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ke Tammi 22, 2014 16:29

Re: og900 leveää vannetta.

Viesti Kirjoittaja Oldskuul »

Tuli harjoiteltua editointia! tässäpä ois pientä fiilistelypätkää.. :)
http://www.youtube.com/watch?v=wtRZ8-TP77E
Vastaa Viestiin