8v 2.0i --> 16v turbo
8v 2.0i --> 16v turbo
Iltaa! ois tarkoitus aloittaa projektoimaan tuommosta -87 vuosimallin 900i saabia, ja samalla tulee vaihdettua kone myös. Joten aattelin kysästä että minkäslainen homma tuohon on vaihtaa 16v turbokone? miten sähköt ja sun muut jutut? oon sen verran amatööri vielä näissä moottori hommissa että neuvoja otetaan vastaan. haulla yritin ettiä samallaisia topiceja mutta en löytänyt.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 8v 2.0i --> 16v turbo
tungen mukaan ja kysyn miten vaikeeta on vm70 99lea muuttaa i16 versioksi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 8v 2.0i --> 16v turbo
Minäkin heitän "välikysymyksen", miksi pitäisi moottori vaihtaa? Eikös 8 venttiilinen oikeasti kuulu tuohon autoon? Se on aikansa tuote ja oli ja on ihan toimiva peli?!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Re: 8v 2.0i --> 16v turbo
Kannattavuuteen en ota kantaa, vaikka itsellä on kasitappisen kaasarin tilalle vaihdettu 16v turbo ässästä, mutta jos nurkissa pyörii turbollinen auto jossa liikaa hitsattavaa tms. ja ruiskuversio on koriltaan kunnossa, niin kone laatikkoineen irti ja toinen tilalle ja johtosarjat turbollisesta moottorinohjaukselle, ruiskusuuttimille ym.
Eli tehtävissä on, mutta unohda, jos ei itselä mitään käryä eikä apujoukkoja ole näköpiirissä.
Mutta onhan tuolla turbollisella vaan niin kiva ajaa
Eli tehtävissä on, mutta unohda, jos ei itselä mitään käryä eikä apujoukkoja ole näköpiirissä.
Mutta onhan tuolla turbollisella vaan niin kiva ajaa
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: 8v 2.0i --> 16v turbo
Laita 16V merkki kiinninalleolut kirjoitti:tungen mukaan ja kysyn miten vaikeeta on vm70 99lea muuttaa i16 versioksi.
Ari 1622
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 8v 2.0i --> 16v turbo
ei ei ei ei. on mulla turbo merkkikin.
mut tarkoitus tehdä kiva kesälelu.
mut tarkoitus tehdä kiva kesälelu.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: 8v 2.0i --> 16v turbo
jos tosissas olet ja B koneinen niin joudut muotoileennalleolut kirjoitti:ei ei ei ei. on mulla turbo merkkikin.
mut tarkoitus tehdä kiva kesälelu.
paloseinää uudelleen että 16v moottori sopii tilaansa
helpompi jos olis auto jossa valmiina H-kone vaikka kyllä siinäkin on talkoita
ei tarvi muotoilla sitä paloseinää.sitten sähköt tankin vaihto
ja muutakin pientä puhdetta.ja kait sinne kannattaa päivittää navatkin 108 jakosiksi
ja saat laittaa sen Turbomerkinkin
Ari 1622
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 8v 2.0i --> 16v turbo
mulla on 16venanen varaosa "kontti" siitä nappaa tuliseinän palasen ja siirtää loppupalikat paikoilleen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: 8v 2.0i --> 16v turbo
siitä sitten töihin,Tyrköllähän on se gaw:rakentama 99 sieltäkin näet miten tehty.nalleolut kirjoitti:mulla on 16venanen varaosa "kontti" siitä nappaa tuliseinän palasen ja siirtää loppupalikat paikoilleen.
en tiedä vieläkö tuo nimimerkki touhuaa saabien kanssa.
Ari 1622
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 8v 2.0i --> 16v turbo
kiitos vinkistä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 8v 2.0i --> 16v turbo
Kyllä se hivenen, vaikka on qaw eikä gaw ja Tyrköllä oleva 99:kin on Passin eikä qaw:n rakentama.ari_viitanen kirjoitti:siitä sitten töihin,Tyrköllähän on se gaw:rakentama 99 sieltäkin näet miten tehty.
en tiedä vieläkö tuo nimimerkki touhuaa saabien kanssa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: 8v 2.0i --> 16v turbo
No lukihäiriö siitä on aikaa kun tuo 99 valmistui vanhoja topiceja selailin niin oletinaero kirjoitti:Kyllä se hivenen, vaikka on qaw eikä gaw ja Tyrköllä oleva 99:kin on Passin eikä qaw:n rakentama.ari_viitanen kirjoitti:siitä sitten töihin,Tyrköllähän on se gaw:rakentama 99 sieltäkin näet miten tehty.
en tiedä vieläkö tuo nimimerkki touhuaa saabien kanssa.
että qaw rakentama no eni vei kumminkin hyvä että korjasit virheeni.
Ari 1622
Re: 8v 2.0i --> 16v turbo
Itse olen vaihtanut karvalakkikaasarin koneen 16V vapariin ja edelleen turbottanut (vaiheessa vielä ) ja näin jälkeenpäin mietittynä ei ollu pahakaan homma. Kannattaa varata reilusti aikaa ja tilaa auton ympärille, sisustan purkaminen ei kuitenkaan liene välttämätöntä kun kerran ruiskun tankki ja pa-linjat löytyy jo. Jälkiviisaus on sitä parasta mutta omasa projektissa ois ehkä kannattanu ottaa konehuoneen sähköt luovuttajasta pakettina eli sulakeboxin ja siitä keulaa kohti lähtevä johtonippu, se nääs sisälsi sytytyksen johdot ja olihan muuten vitmologinen savotta kaivaa ne piuhat sieltä nipusta ja vielä asentaa ne siististi paikoilleen toiseen autoon. Tämä ei kuitenkaan onnistu noin vain jos on kovastikki eroa vuosimalleissa. Onko Oldskuul hommannut luovuttaja-auton (helpohkoa ja "järkevää") vai onko tarkotus vain hommata moottori ja sen pohjalta alkaa masentaan?
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 8v 2.0i --> 16v turbo
Elä mene pilaamaan hienoa tuliseinaa orggis kytkinsylintereineen ja jarrutehostajineen. Säilyttämisen arvoisia kuitenkin minusta. Jos tulipelti sama kuin esim. 1975, mie kerron siulle kuinka tuosta selviät esim. t16 pannun kanssa. Minusta jo tuo kytkimen pääsylinteri kaikinensa jo niin hieno, ettei sitä syytä hävittää. Pelaa kuitenkin 100% uudenkin turbon työsylinterin kanssa.ari_viitanen kirjoitti:siitä sitten töihin,Tyrköllähän on se gaw:rakentama 99 sieltäkin näet miten tehty.nalleolut kirjoitti:mulla on 16venanen varaosa "kontti" siitä nappaa tuliseinän palasen ja siirtää loppupalikat paikoilleen.
en tiedä vieläkö tuo nimimerkki touhuaa saabien kanssa.
Ps. helpommalla selviät jos kuuntelet miuta... Been there, done that...
Viimeksi muokannut 900turbo3d, Ma Huhti 21, 2014 04:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: 8v 2.0i --> 16v turbo
Helpoin on, kun hommaat jostain t16 aihion (mädän tjms ajokelvottoman auton jossa tekniikka ok).Oldskuul kirjoitti:Iltaa! ois tarkoitus aloittaa projektoimaan tuommosta -87 vuosimallin 900i saabia, ja samalla tulee vaihdettua kone myös. Joten aattelin kysästä että minkäslainen homma tuohon on vaihtaa 16v turbokone? miten sähköt ja sun muut jutut? oon sen verran amatööri vielä näissä moottori hommissa että neuvoja otetaan vastaan. haulla yritin ettiä samallaisia topiceja mutta en löytänyt.
Siitä siirrät moottori-vaihteistopaketin omaasi, sähkösarjan myös. Haulla pitäisi löytyä paljon lisätietoa tuosta projektista.. Ei paha homma ollenkaan..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S