jus kirjoitti:Mutterimallinen kumimutikka ei kuulu ainakaan alkuperäisenä tämän osaston autojen varustukseen, ehkä siksi ei neuvota purkamaan muttereita aukomalla.
OK, muutama viimeinen vuosimalli uudemman mallisella kuminivelellä. Korjaamokäsikirjat oli kuitenkin jo kirjoitettu ennen noiden nivelien tuloa, vanhemmat nivelet olivat metallisia ristiniveliä, niitattuja rättiniveliä tai vulkanoituja kuminiveliä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-89 auto on ainakin vielä vanhanmallisella nivelellä, jota ei voi purkaa muuten kuin kokonaan irroittamalla siitä kartiotapista. Tai tuo on mallivuotta -90 mutta rekisteröity 89. Malli on siis vaihtunut syksyn -89 ja kesän -91 välillä.
juu mulla on ysikolme vuoden alussa käyttöönotettu, ja se kartio oli niin jumissa että aikansa nakuteltuaan se meni ja katkes mutterin juuresta, oli ehkä ennenkin yritetty avata siitä.
mikäs on oikeaoppinen nopea tapa irrottaa tuo kartio.
samaten saisiko lisää kikkoja kytkintyösylinterin irrottamiseen koneesta putkea irrottamatta eli kytkimen purku.
jos saabismi on sairaus niin se on mieli sairauteni
b202+b212 5d bj92, b202 bj88 3d+2d, bj89 202 3d + 5d kjetkat, bj83 gli, pobeda, volga22+24u,scottsdale,lada 2107i,vagoneer73,mb123td,isuzukb4wd,kawa100g7,fo-dexta
Kyl se putki kannattaa irroittaa.haluatko vaihtaa koko kytkin paketin lakerrineen jne jne. eurajoella on työkalu.esim pe päivällä joutaisin avustamaan.
Kolina väheni rengasavaimen poistamisella, oli kiinnitetty nippusiteillä vararenkaaseen ja kolisi sitä vasten. Silti jatkuu nyt vähän sellaisella lasisella helinällä takaluukusta. Onko jotain tyypillistä kohtaa näissä joka voisi olla? Kiitos etukäteen !
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Arvelinkin jotain tällaista, en tuollaista putkea tainnut nähdä 2d-satkusta osia purkaessani. Mutta tosiaan suomalaisessa ässässä ei moista oikein voi olla.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22