Maski

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Maski

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Menipäs ilta nopeasti satkun maskin kans. Purin vanhan maskin osiin ja leikkasin keskipalkin pois. Hion ja rapsuttelin vanhat maalit pois. Pakkeloin leikkausjäljet ja armotonta hiomista. Sitten oli metalliverkon vuoro. Silmässsäkin käväisi metalliverkon palanen ku sitä kulmapiheillä leikkasin. No lasit tuli päähän sen jälkeen. Sitten kehykseen korinväristä maalia useampi kerros ja muotoiltu verkkomaski siihen kiinni pakkelilla. Tulipa muuten siisti. Aikaa meni sellaiset reilu kuusi tuntia putkeen. Ja kädet on rakoilla. Enkä projektikaljojakaan kerennyt juoda. No huomenna vois sitten senkin edestä.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

eikös oo mukava näperrellä 8)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Toivottavasti tuli hyvä ja eikös niin sanota että "Tekevällä sattuu".
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Jep

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Joo, ihan mukava säätää välillä. Ei tarvitse ajatella mitään muuta. Ois vain paremmat tilat ja kunnon vehkeet ni vois tehdä kaikenlaista. Maski on hieno. Saabin nimikyltinki sen pienen laitoin vielä verkkoon keskelle.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tuo on kyllä kovaa askartelua tuo verkkomaskin tekeminen. Nimimerkillä kokemusta :lol:
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Ja noista suojalaseista sen verran, että nykyään käytän aina kun vaara, että jotain voisi lentää.. :!:

No melkein aina :(

Viimevuonna kun koteloita sumuttelin, niin meni pullo tukkoon ja keräs paineet sisälle ja pullo repesi...

Päin näköä 2 kilon paineella kotelonsuojaa :x

Jos ei olisi ollut suojalaseja, niin huonosti olis käyny...

Vieläkin katossa muistuttaa suojalaseista vana kotelonsuojaa :wink:

Kuva
(en ole kuvassa)

Ja käyttäähän hullut tiedemiehet muutenkin suojalaseja :wink:
artsi j
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Tammi 14, 2005 20:05

Viesti Kirjoittaja artsi j »

Kallkkiksen mielipidee:

Minkä takia pitää mennä muuttamaan tarkkaan mietittyä yksityiskohtia? Onko nyt kysymyksessä Saab vai poikamies-Corolla???

Sun taiteellinen silmäsi on parempi kuin 1000 saabin tehtaan suunnittelijan'''?

Mennään sitten esittelemään niitä "katiskaverkkoja" kaverelle ja ollaan hilpeitä?

No, kaikki kunnia luovuudelle! Mistä saan nähdä lopputuloksen ??
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

artsi j kirjoitti:Kallkkiksen mielipidee:

Minkä takia pitää mennä muuttamaan tarkkaan mietittyä yksityiskohtia? Onko nyt kysymyksessä Saab vai poikamies-Corolla???

Sun taiteellinen silmäsi on parempi kuin 1000 saabin tehtaan suunnittelijan'''?

Mennään sitten esittelemään niitä "katiskaverkkoja" kaverelle ja ollaan hilpeitä?

No, kaikki kunnia luovuudelle! Mistä saan nähdä lopputuloksen ??
Jos sulla ei muuta sanottavaa ole niin harkitse kahdesti "Lähetä"-napin painallusta.
BMW 320dA Coupe LCI
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jep

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

arnoldi kirjoitti:Joo, ihan mukava säätää välillä. Ei tarvitse ajatella mitään muuta. Ois vain paremmat tilat ja kunnon vehkeet ni vois tehdä kaikenlaista. Maski on hieno. Saabin nimikyltinki sen pienen laitoin vielä verkkoon keskelle.
Tsemppiä rakenteluusi, siten kehität kättesi taitoja.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Pampula
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 00:31
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Kädentaidot kunniaan! Jokainenhan saa autoonsa laittaa katiskaverkkoa jos haluaa. Vaikka koko katiskan jos kokee saavansa siitä hyötyä. Verkko on jopa hyödyllinen, koska kaikki hyttystä isommat käikäleet tarttuvat siihen eikä mene syyläriin.

Itseäni oudoksuttaa kuitenkin tuo maskin keskipalkin poistaminen. Omaan silmään jää tavallaan liian vajaaksi/puolitiehen. Ehkä jos ottaisi myös nuo pystyrimat pois ja jättäisi pelkät kehykset. Mutta kuka tykkää niin siitä vaan.

Oman maskin muovailin leikkaamalla runko-osasta säleet pois, etuosa kiinni, pakkelilla saumat ja merkin upotus tasaiseksi, maali pintaan, verkko kiinni ja autoon.
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Kyl aina täytyy autoo muunnella, ihan vaan siks et siit tulee erillaine. Iteki olen nuori ja aina mua havettää ku joku mummo tai pappa tulee prikulleen samanlaisella autolla vastaan, onneks saa kevääl ylioppilaslahjaks 17 tuumaset vanteet ni vähän taas asia paranee. Iteki rakensi alku keväästä saabbiini uuden maskin, maalasin korin väriin ja iskin verkkoo siihen ritälän tilal ja nyt suunnittelen et rakennan toisen samanlaisen, mut ilman sitä keski palkkii, jos saan jostain halval kolmannen maskin ni rakennan sen niin et on pelkät ulkokehykset ja verkon keskel ehkä saabin logo.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Mulla on musta viistokeula ysisatku, tuli muuten komee kun otti maskista sen keskipalkin pois, kehykset korinväriin ja hopea alumiiniritilä vanhan säleikön tilalle 8) :D ... Saispa iteki ylioppilas lahjaksi jotain vastaavaa :? :) ... (tosin kirjoitukset vasta ens keväällä, koska meni toi lukio neljään vuoteen :( ...)
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

artsi j kirjoitti:Kallkkiksen mielipidee:

Minkä takia pitää mennä muuttamaan tarkkaan mietittyä yksityiskohtia? Onko nyt kysymyksessä Saab vai poikamies-Corolla???

Sun taiteellinen silmäsi on parempi kuin 1000 saabin tehtaan suunnittelijan'''?

Mennään sitten esittelemään niitä "katiskaverkkoja" kaverelle ja ollaan hilpeitä?

No, kaikki kunnia luovuudelle! Mistä saan nähdä lopputuloksen ??
:?:

Tuota, kukahan korjaa mahdollisesti sinunkin autosi jos sen satut kolaroimaan ja itse et sitä jostain syystä pysty tekemään...? Väitän, että kaveri joka on harjoitellut käsityötaitoja muutenkin kuin ammattikoulussa tai työelämässä.
Ehdottaisin, että laitat itse kuvat tänne näytille vaikkapa asuntosi tapeteista ja huonekaluista...haukutaan/kehutaan tyylitajuasi oikein porukalla.

PS. Niin ja pyydän jo anteeksi ylläpidolta kärkevää kirjoitustani, oli pakko vastata. Saa poistaa jos haluaa.
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Modaus

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Itsellä alkoi toi modailuharjoittelu kämpän sisustamisesta. Ihan hienoa jälkeä saa, kun viitsii nähdä vaivaa. Lamppuja, huonekaluja jne olen tehnyt eri näköisiksi.Ei aina tarvitse ostaa uutta ja tulee yksilöllistä, kun itse tekee. Toi maskin muutostyö lähtii käyntiin ajatuksesta saada uusi ilme autoon. Paljon katellut jenkkisivustoila OG satkujen kuvia ja erilaisia projekteja. Ainakin omaan makuun on huomattavasti paremman näköinen. Ei tietty kaikkien silmää miellytä. Mutta on syytä muistaa, että makuasioista ei voi muuta kuin kiistellä...
Rean
"Saabisti"
Viestit: 85
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 19:56
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rean »

Minua ei häiritse vanhojen Saabien rakentelu. Mielellään niitä katselee, saattaa saada jopa jotain ideoita itselle. Tärkeintä että ne autot säilyy, pitää vaikka alkuperäiset osat tallessa, niin on mahdollisuus palauttaa samanlaiseksi kun tehtaalta lähtiessä.
Saab 9-3 2.0T XWD Vector 2009 - käyttöauto
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
Vastaa Viestiin