Mystinen vika, 900S ei sammu.
Mystinen vika, 900S ei sammu.
-91 900S on heittäytynyt sellaiseksi, ettei se sammu avaimesta joka kerta. Sammuttaminen onnistuu vain avaimella.
Virtalukon pohja vaihdettiin, samoin etulokasuojassa olevaan koteloon se "ignition lock"-rele. Ei vaikutusta auton toimintaan, edelleenkin saattaa jäädä käyntiin. Mittarit laskevat kyllä nollaan kun avaimen kääntää sammutusasentoon mutta moottori jää käyntiin.
Mitä vikakohteita tulisi mieleen?
Virtalukon pohja vaihdettiin, samoin etulokasuojassa olevaan koteloon se "ignition lock"-rele. Ei vaikutusta auton toimintaan, edelleenkin saattaa jäädä käyntiin. Mittarit laskevat kyllä nollaan kun avaimen kääntää sammutusasentoon mutta moottori jää käyntiin.
Mitä vikakohteita tulisi mieleen?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mystinen vika, 900S ei sammu.
maadoitus.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Mystinen vika, 900S ei sammu.
Mulla on hämärä muistikuva että jossain autossa oli samanlaista vikaa, ja vika löytyi laturista.
Sammui vasta kun herätevirtajohdon otti irti laturista.
Laitettiin muistaakseni diodi herätevirtajohdon väliin ja vika poistui.
Eli jokin sisäinen vika siinä laturissa oli.
Onko tällainen vika sitten Saabissa mahdollinen, en tiedä
Sammui vasta kun herätevirtajohdon otti irti laturista.
Laitettiin muistaakseni diodi herätevirtajohdon väliin ja vika poistui.
Eli jokin sisäinen vika siinä laturissa oli.
Onko tällainen vika sitten Saabissa mahdollinen, en tiedä
Re: Mystinen vika, 900S ei sammu.
Takavaloista myös joskus johtunut.. en muista oliko asennettu väärä polttimo vika paikkaan vai oliko vain huonosti paikallaan kun pääsi sähkö kiertämään vika suuntaan..
Re: Mystinen vika, 900S ei sammu.
Lisätietoa tästä, havaittiin äsken.
Auto jää käyntiin mikäli jarru on pohjaan painettuna. Sitten kun jarrun nostaa, sammuu auto.
Jarruvalot palavat koko ajan. Kun jarrua painaa, kirkkenevät valot hieman mutta palavat vajaalla kirkkaudella aina kun autossa on sytytysvirta päällä tai moottori käynnissä.
Auttaako tämä jotakuta hoksaamaan, missä vika? Missä kaikkialla autossa on maadoituspisteitä?
Auto jää käyntiin mikäli jarru on pohjaan painettuna. Sitten kun jarrun nostaa, sammuu auto.
Jarruvalot palavat koko ajan. Kun jarrua painaa, kirkkenevät valot hieman mutta palavat vajaalla kirkkaudella aina kun autossa on sytytysvirta päällä tai moottori käynnissä.
Auttaako tämä jotakuta hoksaamaan, missä vika? Missä kaikkialla autossa on maadoituspisteitä?
Re: Mystinen vika, 900S ei sammu.
Takavalojen maadoitukset prakaa melko selvästi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mystinen vika, 900S ei sammu.
poljinanturi kannattaa tukia ekana.
maadoituspisteitä on konehuoneessa,koelaudan sisällä,takaluukussa jne jne.
maadoituspisteitä on konehuoneessa,koelaudan sisällä,takaluukussa jne jne.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Mystinen vika, 900S ei sammu.
ota jarruvalon polttimot irti ja tarkasta että ovat oikein paikoillaan ja oikean laiset..
Re: Mystinen vika, 900S ei sammu.
Onko siis niin että jos sähkö kiertäisi polttimen kannan kautta ajovalojen johtoihin, saisi myös sytytys ja polttoaineensuihkutus sähkönsä sieltä kautta? Jos noin kävisi poltinkannan vian takia, pitäisi kai myös takavalojen palaa? Minusta ne eivät näytä palavan, mutta ihan varmaksi en voi sanoa. Ei tullut ajateltua asiaa.
Re: Mystinen vika, 900S ei sammu.
Jos autossa on vetokoukku, kannattaa tarkistaa myös sen johdotus oikosulkujen kannalta
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Mystinen vika, 900S ei sammu.
Jos sähkö ei pääse oikeasta paikasta maahan, se kyllä keksii itselleen sopivan reitin. Näin tulee niitä mielenkiintoisia ilmiöitä takavaloissa. Tietysti vetokoukun rasia on toinen syyllinen.
Matkan varrella olleet Saabit: -73 99 LEA 4d kelt, -75 99 GL 2d vihr, -79 99 GLS Special 2d met. sin., -81 900 GLS aut 4d met vihr, -85 900 i aut 4d, -90 900 S 3d pun, -99 93 SPORT 3d met har, -05 93 SS 1,8t 4d met graf, -08 93 SC 1,8t 5d met sin.
#406
#406
Re: Mystinen vika, 900S ei sammu.
Vika löytyi. Syynä oli viallinen takavalon poltin, missä jarru- ja takavalon langat olivat oikosulkeutuneet keskenään. Kiitos kaikille vastanneille.