Juu OG polttoainemittari on jo punaisen melkein ohittanut kun valo syttyy. Pienessä alamäessä syttyy myös ja yleensä rampeissa, sammuilee sitten tasaisella. Sit on ollu bensa vähissä ku käyt kympillä tankkaan ja valo ei sammu Tarkemmin ku aattelin niin ainahan se perkele palaa
Viimeks ostin tankin täytteen varmaan pari vuotta sitten ja sekin oli E85:sta.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Ruiskusatkuun isommalla tankilla taisin kerran saada mahtumaan jopa 62 litraa, silloin oli menty varmaan viikko valoa katsellen. Valon ruvetessa vilkkumaan kaarteissa mahtui yleensä suunnilleen 51 litraa 68:sta.
Kaasarilla kun kaahasin Imatralta kotia toissakesänä vittuunnuin Lappeenranta-Lahti-välin koviin hintoihin ja päätin että tankkaan vasta kotona, kun ei mekaaninen pumppukaan ole niin allerginen tyhjentymiselle. Menihän sinne ohjekirjan mukaan 61 litraiseen tankkiin 60 litraa ja risat.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Mikäs on tämänhetkinen tilanne satkun pakoputkistojen osalta(kone T8 ei-kat)? CD:hen pitäisi hommata uusi rööri. Simonsilla on ainakin 2,5" sarja ja Raka Rör tekee ehkä vielä ruostumatonta putkistoa tuohon. Ei viitsisi kumisevaa 3" ränniä laittaa. Nyt näytti alla olevan se ohut pitkä etuvaimennin ja poikittainen pönttö taka-akselin edessä. Eikös tuo ole ikäänkuin vaparin putkisto?
Mitenkä satkun vaihteistoöljyn mittatikkua tulisi tutkia? Ennen luulin että riittää jos öljyn taso huitelee tikun ohuemmassa kohtaa, ei niin väliä vaikka olisi suht alhaalla. Eilen kuitenkin kuulin puhetta että öljyntason pitäisi olla aivan tikun yläreunassa, jotta tarpeellinen voitelu olisi taattu.
Uskaltaako satkulla nyt ajella vai pitäisikö alkaa pikkuhiljaa lisäillä? Oisko jollain lisäks tietoo kuinka paljon öljyä mahtuu tuohon tikun "ohuempaan" kohtaa? 0,5-1 litraa? Ei tekis mieli vaan summanmutikassa lisäillä.
Onko ideoita, mistä vois johtua tikittävä ääni jostain APC-boksin seudulta?
Vai onko normaalia? Tikitys on melko voimakas, kuuluu hyttiin asti. Ja läheltä kuunneltuna paikantuu lähelle APC-boksia. Ja auto on siis Og900 T16 -90.
Mitkä kaikki asiat sytyttyvät huomiovalon eli sen huutomerkin mittaristoon? Auto on Ruotsista tuotu T16 vm. -91 Lucaksella. Valo syttyy yleensä kiihdyttäessä kolmosella tai nelosella kierrosten ollessa 3500 paikkeilla ja sammuu, kun vaihtaa vitoselle. Ylipaine se tuskin on, kun magneettiventtiilin johto on irti ja painemittari nousee vain keltaisen puoleen väliin eikä tapahdu mitään fuelcutin tapaista nykäisyä. Kierroksiinkaan tuskin liittyy, kun kakkosella samaa ei tapahdu. Bensanpaine tippuu? Seos menee laihalle?
99 GLs CC -78, 900 3d -91 "Aero", 9-3 -01, 9-5 -01 Aero
Entä moottoriöljy, pelkkään kesäkäyttöön, mikä notkeus?
Vaihteistoon 10w30 mineraalimoottoriöljy. Hätätapauksessa myös 75w90 GL4/5 käy.
Moottoriin voi miettiä jotain muutakin, ite laitoin nyt 10w40 semisynteettistä ja pelaa hyvin, eikä vuoda aiempaa enempää mistään.
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Semmoinen perus kysymys, että mihin kohtaan 99GL:ssä kuluu polttoainesuodatin? Omassa ei näytä sellaista olevan ollenkaan. Pistetäänkö se siihen letkuun väliin joka tulee suoraan tankilla pumpulle vai pumpun jälkeen kaasarille menevään letkuun?
Entä mistä kannattais kysellä edullisesti uutta tai ehjää käytettyä syyläriä?