suabissa ei ollut omistajan opasta, mutta jos joku muistaa parijuttua?
eli saab 90 vuodelta -86
1.
käykö lyijytön? vai tarviiko sen venttiilin suoja lisäaineen?
2.
mitä vent säätimestä, koelaudassa pitikään tapahtua?
tuntuu ettei vaikuta mitään.
3.
kulutus omistajan oppaan mukaan?
vaikkei tuo hirveitä tunnu vievänkään.
uusi saab 90, omistajan oppaan tietoja kaivataan
uusi saab 90, omistajan oppaan tietoja kaivataan
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: uusi saab 90, omistajan oppaan tietoja kaivataan
Luulen, että juurikin tuollainen -86 mallin omistajan kirja löytyy uutena kappaleena varastosta. Pistä YV, jos on tarpeen, katson tallista huomenna.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: uusi saab 90, omistajan oppaan tietoja kaivataan
Moi,
1. Lyijytön käy sellaisenaan vm 1986 moottoriin, koska venttiilit vahvistettiin jo -84. Omistajan opas ei tosin jostakin syystä maitse asiasta mitään!! Oma -86 saappaani tuntuu tosin tykkäävän paremmin 98-oktaanisesta kuin 95:sta. Virallinen oktaanisuositus ko vuosimallille on muuten 99-okt.
2. "VENT"-säätimellä säädellään ilmantuloa jalkatilaan. Huurteenpoistossa tulisi olla kiinni (valkoista lätkää kohti), tuuletuksessa ja lämmityksessä auki (sinistä lätkää kohti).
3. Kulutus oppaan mukaan (4-vaihteinen / 5-vaihteinen):
90 km/h = 7,5 / 7,1
120 km/h = 10,2 / 9,8
kaupunki = 11,5 / 12,1
Eikö olekin yllättävän hauska kulkine, tuo 90, vaikka vähän outo lintu onkin? Tai ehkä juuri siksi?
1. Lyijytön käy sellaisenaan vm 1986 moottoriin, koska venttiilit vahvistettiin jo -84. Omistajan opas ei tosin jostakin syystä maitse asiasta mitään!! Oma -86 saappaani tuntuu tosin tykkäävän paremmin 98-oktaanisesta kuin 95:sta. Virallinen oktaanisuositus ko vuosimallille on muuten 99-okt.
2. "VENT"-säätimellä säädellään ilmantuloa jalkatilaan. Huurteenpoistossa tulisi olla kiinni (valkoista lätkää kohti), tuuletuksessa ja lämmityksessä auki (sinistä lätkää kohti).
3. Kulutus oppaan mukaan (4-vaihteinen / 5-vaihteinen):
90 km/h = 7,5 / 7,1
120 km/h = 10,2 / 9,8
kaupunki = 11,5 / 12,1
Eikö olekin yllättävän hauska kulkine, tuo 90, vaikka vähän outo lintu onkin? Tai ehkä juuri siksi?
_________________
96-69,90-86
96-69,90-86
Re: uusi saab 90, omistajan oppaan tietoja kaivataan
Moottoritilan puolella rintapellissä on vipu jolla ohjataan kesä ja talvi asentoa.
Hese
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: uusi saab 90, omistajan oppaan tietoja kaivataan
Uusi M86 käyttäjänopas on postissa. 

# 419 Vesa Pohjalainen
Re: uusi saab 90, omistajan oppaan tietoja kaivataan
jees, kiitoksia niille jotka jo vastasivat.
hiljan, eräs tuttu tarjosi pulloa lyijyn korvaavaa ainetta ja kysyi että "olikos sulla niin vanha auto, että tarvii lyijyn korvaajan"
niin vanhaa ei siis ole vieläkään.
hiljan, eräs tuttu tarjosi pulloa lyijyn korvaavaa ainetta ja kysyi että "olikos sulla niin vanha auto, että tarvii lyijyn korvaajan"

Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Re: uusi saab 90, omistajan oppaan tietoja kaivataan
Ja näiden ero on se, että kesäasennossa kojelaudan keskellä ja päissä olevista suunnattavista suulakkeista tulee aina kylmää raitisilmaa Temp-kiertosäätimen asennosta riippumatta, talviasennossa tulee lämmintä387 kirjoitti:Moottoritilan puolella rintapellissä on vipu jolla ohjataan kesä ja talvi asentoa.
/ haaleaa jos sellaista on Temp-kiertosäätimellä tilattu.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm