puhallinongelma

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tehave
"Turbo"
Viestit: 234
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 22:36
Paikkakunta: Forssa

Re: puhallinongelma 90

Viesti Kirjoittaja tehave »

laitetaan tänne jatkoksi.. jos joku hakutoiminnolla etsii puhallin ongelmia

Jos 90 puhaltimen akseli on kuluttanut paikkansa soikion muotoiseksi alareunasta ja puhallin kolisee niin ettei sitä uskalla käyttää, niin pikakorjaus:

- käännä puhallin eri asentoon, tällöin alkuperäisistä kiinnitys ruuveista sopii tosin vain yksi, mutta tämä onkin pikakorjaus :)

Jos lämmin ilma ei ota loppuakseen vaikka säädin on kylmällä, niin omassa oli säätönuppien takana vaijerien pidike murtunut. eli vaijeri liikkui ulkokuorien kanssa...

- mittariston suoja alareuneusta muutamalla torxilla ja nyppäys (varo trippimittarin ja kellon nappia), sen jälkeen näkyy ilman säätönappien suojakotelon iso torx, toinen löytyy hansikaslokerosta valon vierestä.
- säätönupit on kovaa muovia, eli eivät kestä jos vaijeri jumittaa.
https://lh6.googleusercontent.com/-fUSn ... C_0133.jpg
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: puhallinongelma

Viesti Kirjoittaja jus »

Laakeriholkit 99/90:n puhallinmoottorin päädyissä ovat jossain määrin pyöriviä, ts. ei pidä yllättyä jos kolina alkaa uudelleen moottorin kääntämisen jälkeen. Tai jos eivät pyöri itsekseen puhaltimen mukana, niin holkin saa käännettyä eri asentoon, ja kiinnitysruuvit saa sopimaan. Koliseehan se akseli soikeassa reiässä toki silti.

Kuva
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin