Maski

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jotenkin minua houkuttaa enemmän tuo vanha rousku saabi tuollaisena "sleeperinä" kai siinä joku saattaa "oho!" sanoa kun tuollainen vanha pappa sedan lähtee....:twisted:

tai kai siihenkin jotain tulee tehtyä kunhan tehoa vielä vähän saa lisää, varmaan jonkun moinen maski.
alut, madallus ja uritetut jarrulevyt siinä on ainoa ulos näkyvä, coolerikaan ei juuri alkup. maskin takaa näy joku voi tuon 3" putkenkin huomata..
väriltään haalistunut punainen, ja tuntuu se ruoste siinäkin itävän :wink:
ehkä väri kesällä muuttu joksikin kupari/pronssi-oranssiksi..
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Ensiksi topikin vierestä, sivusta ja alta:
Kylläpä se tosiaan on vain ja ainoastaan jokaisen oma asiansa mimmoisia viritelmiä autoonsa ripustaa. Jos omaa silmää miellyttää niin eihän se ole keneltäkään pois, siinä on aivan turha mussuttaa että miksi näin. Kieltämättä tuolla tien päällä joitakin keksintöjä tulee vähän aikaa katottua että on lähteny taas mopo käsistä mutta eipä se minun maailmaa ravista niin kauan kuin heebelit pysyy autossa kiinni eikä tarvi väistellä alusiipiä.

Lähempää topikkia:
Itsekin olen tuohon vanhan pappasedanin ilmeeseen viritellyt hieman hillittyä piristystä ja onhan se niin että jossakin vaiheessa se tulee mieleen tuo maskin muokkaus. Kieltämättä ne 1000 saabin suunnittelijaa on varsinkin tuon viistokeulan kromimaskin kanssa onnistunut aika perhanan hyvin mutta aikomuksena on silti jossain vaiheessa hommata harmaa maski kokeilun alttarille uhrattavaksi.
Ajatus olisi poistaa juuri keskipalkki ja säleet mutta jättää ne pystyt, säilyisi kuitenkin vielä joku viittaus saapin maskiin. Väriksi varmaankin musta kun tuo korin väri on tommoinen metallinsininen. Verkon malli ja väri on vielä mietintämyssyssä...

Ainahan se alkuperäinen pitää säästää jos vaikka joskus kasvaa "isoksi" tai muuten kalkkeutuu niin että pitää olla originaalia kuosia.
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Minäkin oon miettinyt tota maskin tekoa mutta ei tule useiden pohdintojenkaan jälkeen mieleen tyylikkäämpää maskia kuin tuo kromimaski. Mutta kokeilen kyllä harmaaseen maskiin korinväristä kehystä ja katiska verkkoa taustaksi.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Avatar
Gouldenwind
"Hirsch"
Viestit: 906
Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

Me laten kanssa aateltiin että maalataan toi -Älä sano mua Latekx LAURI!..niin ni toi Kromimaskin SAAB-kirjoitus korin-värillä.
Vanja-eno
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: To Syys 02, 2004 18:50
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Lueskelin, että suurin osa maskin modifioijista on poistmassa tuota keskipalkkia. Jos lähtisin muuttamaan satkun maskia, niin itse kyllä lähtisin muuttamaan sitä siten, että poistaisin vain sisempien pystypalkkien alaosat keskipalkista alaspäin. Onko kukaan toteuttanut sellaista?

Kuva

Eli tälläistä...?
#5328 - 900 - 96 - 900 - 900 - 99 - ???
"The Jorma" - Skoda Octavia '60
Jarski
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 13:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Jarski »

Itekki tein tohon viistokeulaan katiskaverkko maskin ja mielestäni se on komeempi ku vakio. :wink:

Paklasin maskista Saab-logon umpeen, verkko taakse ja musta väri pintaan ni tuli hyvä. Ainakin omasta mielestä :D
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Maalaus

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Perhana ei ollutkaan rosteri verkkoa toi salmiakki mitä laitoin ja suolateillä tuli ajettua. No hioin ja maalasin verkon uusiksi jos nyt kestäis paremmin.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Pikainen hahmotelma winukan paintilla... Kuva
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

Salaisuus

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Luuletko, että joku jäljittää sut ku oot ton rekisterikilven töhriny. Mua ei ainakaan kiinnosta soitella ja kysellä auton omistajan tietoja, jos en ole erityisen kiinnostunut ostamaan autoa tai vastaavaa.

Hienomman näköinen on ainaki omaan silmään toi keskipalkkipoispystyrimatjäljelläkorinväriin-maski.
Vanja-eno
Matalapaineturbo
Viestit: 183
Liittynyt: To Syys 02, 2004 18:50
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Salaisuus

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

arnoldi kirjoitti:Luuletko, että joku jäljittää sut ku oot ton rekisterikilven töhriny.
En.
#5328 - 900 - 96 - 900 - 900 - 99 - ???
"The Jorma" - Skoda Octavia '60
Vastaa Viestiin