900i ja alipainesäädin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kakoni
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 18:01

900i ja alipainesäädin

Viesti Kirjoittaja kakoni »

Eli kummoinens operaatio tuon vaihto on?
Tuohon pirssiin oli just vähän aikaa sit säädetty tuo ruisku/sytytys, joten meneekö se uusiksi tuon vaihdon jälkeen?
kakoni
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 18:01

Viesti Kirjoittaja kakoni »

Täytyy vielä tarkistaa, että onko se monella ruuvilla kiinni / joutuuko purkamaan koko virranjakajan? (Vai ettäkö ulkoapäin ruuvi(t) auki, vanha pois ja uus tilalle?)

Tällaisen kuvan asiasta löysin:
http://www.hexfiles.com/saabcentral/dis ... r_b202.gif
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Sehän on yhdellä ruuvilla kiinni, ja hieman kääntelemällä saa tuon varren silmän irtoamaan tapista. Tärkeintä on, että asennusvaiheessakin silmä menee tappiin.
kakoni
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 18:01

Viesti Kirjoittaja kakoni »

Nojuu, eli "yritin" vaihtoa. Kahdella ruuvillahan toi oli kiinni ja melko helpostihan se sieltä irtosi.. Mielestäni se "silmä" meni nyt sinne tappiin, en tiedä pitäisikö tämä jotenkin tuntea jossain(lukitusääni tai jotain), mutta tämän jälkeen tapahtui seuraavaa->
saabin käyntiääni alkoi kuulostaa kummalliselta ja eipä se juuri kiihdykkään mihinkään...

Että mikähän on..?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos se kellossa olevan akselin silmä meni tappiin, ei kello lähde irti kohtisuoraan vetämällä. Eli liikutat koko kelloa tapin normaalissa liikesuunnassa.
bluewolf
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:49
Paikkakunta: Susirajalta

Viesti Kirjoittaja bluewolf »

Ainakin itellä voi säätimen liikeradalla vaikuttaa moottorin vetoon alakierroksilla. Saattaa tuntua oudolta mutta kiinnitysruuvien pieni liikerata vaikuttaa noin 8 ast ennakkoon riippuen siitä kummassa reunassa reikiä se on ??!!! Kannattaahan se tarkistaa ennakot ennenkuin maksaa 1,5 litraa lisääntynyttä kulutusta pitkän aikaa, ja huonon vedon saa kaupanpäälle. Kahta samanlaista moottoria ei ole, toinen toimii parhaiten kun lamppu näyttää 17 ast ennakkoa ja toinen vaatii lähemmäs 19 ast ennenkuin se pintakaasulla on herkkä vielä yli sadankin vauhdissa, kumma juttu vai iskeekö paranoia minuun??
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä :lol: *

-1797-
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meikäläinen joutui lisäämään ennakkoa korvakuulolta, kun ajoituslampulla asetetulla ennakolla nyki ja empi pintakaasukiihdytyksissä. Lisäsin ennakkoa aina hiukan ja taas ajamaan. Tietenkin kuuntelin moottorin ääntä, ettei ennakko kasva liian suureksi ja moottori ala nakuttamaan. Nyt moottori vastaa kaasuun ilman nykäisyä ja kiihtyy tasaisesti.
bluewolf
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:49
Paikkakunta: Susirajalta

Viesti Kirjoittaja bluewolf »

Mertmi kirjoitti:Nyt moottori vastaa kaasuun ilman nykäisyä ja kiihtyy tasaisesti.
Olekko tarkistanut lampulla mitä ennakkoa näyttää milläkin kierrosluvulla, vai olekko passannu siihen kahteen tonniin?
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä :lol: *

-1797-
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Testasin 2000rpm mukaan. Nykyistä ennakkoarvoa en osaa sanoa, koska en ole katsonut tarpeelliseksi ostaa omaa ajoituslamppua. Lainavehkeillä olen koittanut pärjäillä.
Vastaa Viestiin