t8 ja mankkuvena

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
kakoni
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 18:01

t8 ja mankkuvena

Viesti Kirjoittaja kakoni »

Tuo mun turbon magneettiventtiili tykkää kovasti napsutella varsikin tyhjäkäynnillä (valoissa etc). Normaalia käytöstä vai?
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Ei ole normaalia.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ekaksi kannattaa tosiaan kokeilla tulpanjohtojen vaihtamista. Erityisesti puolanjohto on se joka aiheuttaa ongelmia mankkuvenalle.

"Alkuperäisiä" tulpanjohtoja ei muuten kannata ostaa merkkiliikkeestä, vaan avainsana on Bougicord ja niitä saa esim. Varaosamaailmasta noin 30 eurolla kaikki 5 johtoa. Tosin ainakin Jkylän VOM:issa oli tilaustavaraa...

Eski
kakoni
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 18:01

Viesti Kirjoittaja kakoni »

Juu eli kattelin tuolta motonet:in sivuilta:
900 2.0-H 80--8.89 (25cm ja 40/45/65/70cm). . . . . . . . . 11-2107 900 2.0-H 80--8.89 (60cm ja 70/70/80/90cm). . . . . . . . . 11-2135 900 2.0-16V --93. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-2100
900-S 88--93 (matalapaineturbo). . . . . . . . . . . . . . 11-2081

Onkohan jotkut nyt näistä ne sopivat bougicordit?

Vai kenties tuolta tonnarin puolelta:

9000 Lämpösuojatut-valmiste (Saab-malli). . . . . . . . . . 11-2104
9000 Saab-malliset/ei lämpösuojatut. . . . . . . . . . . . 11-2230

Autohan oli siis 900 t8 ic 86
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Bougicordeja ei ole enää vähään aikaan saanut Motonetista.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

Bougicordit

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Tää on mun suosikkiaihe ;-) Eli tosiaan Hessumobiilista ainaskin saa bougicordeja ,menee tilaukseen mutta saa 1-2 päivässä.
Ensiapua saat kun vedät puolanjohdon kiertämään vaikka termarikotelon alta tms. ettei se mene mankkuvenan läheltä, loppuu raplatus.
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
kakoni
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 18:01

Viesti Kirjoittaja kakoni »

Nojuu, nurkassa oli ylimääräiset championin johdot. Toimii nyt ainakin pikkuisen paremmin kuin noi motonetista ostetut.

Eniwei, olisiko kellään tietoa saako noita bougicordeja jostain Turun seudulta?
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Mene google.comiin ja laita *bougicord*hakusanaan niin pitäisi löytyä tavaraa.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
kakoni
"Tuplakaasari"
Viestit: 75
Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 18:01

Viesti Kirjoittaja kakoni »

Aivan, niin löytyykin, mutta tiedustelinkin josko joku tietäisi tässä Turun akselilla paikkaa mistä noita bougicordeja saisi? (googlehan ei tähän ihan sopivaa hittiä anna..)
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

http://www.kaha.fi/cgi-bin/product/view.pl?bid=16

Voishan ihan tuoltakin kysyä kuka niitä myy Turun seudulla.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mie en tienny mistä bougicordeja saa Joensuusta. Mie menin tuttuun varaosaliikkeeseen, josta on tullut ostettua vuosien varrella kaikenmoista osaa. Kysyin tiskiltä. Myyjä kaivoi Bougicordin kirjasen esille, ja sitten katsottiin oikeat tiedot tilausta varten. Muutaman päivän päästä kävin hakemassa piuhat. :)

Siispä puhelin vaan käteen ja soittelet kaikki tuntemasi varaosaliikkeet läpi sieltä kotinurkilta. Ei se "Motonet" ole ainoa vaihtoehto. Sitäpaitsi eksoottisempaakin tavaraa saa tilattua, kun vähän kyselee. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

Tulpanjohdoista

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

Miksi ihmeessä ne pitää olla just Bougigord.tai jotain
Niistä tuppaa lähteen ne tulpan hylsyt käteen ihan tykkänään
terv jari
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

No, yksi syy on se, että bougicordeissa on resistanssi sytytysjärjestelmän speksien mukainen. Itellä oli esim. Lucas-merkkiset piuhat, joissa oli moninkertainen resistanssi verrattuna ohjearvoon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

En viitsinyt aloittaa uutta aihetta, joten kysäisempä tässä vanhassa aiheessa yhtä juttua. Eli voiko huono akku vaikuttaa magneettiventtiilin nakuttamiseen? Esim. virtoja kytkettäessä vena nakuttaa sen aikaa, kun bensapumppu nostaa paineita. Ja torvea painaessa nakuttaa muutaman sekunnin.
#2277
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tulpanjohdoista

Viesti Kirjoittaja Passi »

Need more speed kirjoitti:Miksi ihmeessä ne pitää olla just Bougigord.tai jotain
Niistä tuppaa lähteen ne tulpan hylsyt käteen ihan tykkänään
terv jari
Ootko ostanut motonetista/harakiristä nämä käteen jäävät versiot?

En ole edes viitsinyt käydä katsomassa motonetin bougicordeja koska niitä ei voi samana päivänä verrata saabin bougeihin. Sellainen pieni ero niissä on ainakin että saabilla ne liittimien hatut on vulkanoitu siihen johtoon, harakiriversiossa EI ole.

Sen huomaa, kun kattoo siihen 90 asteen liittimeen sisään, jos liitin sojottaa johonkin väli-ilmansuuntaan -> harakiri, jos osottaa suoraan (vulkanoitu), on orggista tai ainakin pitäisin yhtä hyvänä. Näitä väli-ilmansuuntiin osottavia voi ostaa aina uudet kun on asiaa tulpille.


T. Pasi
Vastaa Viestiin