Upea satku menossa paalattavaksi. Mitä tehdä?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Upea satku menossa paalattavaksi. Mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Ajattelin tässä kysäistä että mitä pitäisi tehdä kun faijalla on vuoden 84 5-ovinen Saab 900 GLS. Auto on VAIN 190 000 ajettu. Kone kuin uusi, kori ulkoa helmi, huippusisusta. Kaikki hallintalaitteet pelaa moiteetta ja auto on muutenkin aina toiminut kuin sveitsiläinen kello.

Ongelma on alusta. Takalokasuojat ovat sisältä ihan loppu. Takakontista paistaa päivä läpi. Leima loppuu helmikuun lopussa ja leimaa varten pitäisi kaiken tuon hitsaamisen lisäksi vaihtaa jarrulevyt ja palat joka nurkkaan.

Saiskohan tuosta jotain esim. Keltaisessa Pörssissä? Onhan siinä hyviä varaosia vaikka millä mitalla.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Myy osiksi / ota kaikki hyvät osat irti ja paalaa?

Eiköhän siitä jotain saa kokonaisenakin.. Ei välttämättä yhtä paljon, kuin osina, mutta toisaalta sun ei tarvitse säilöä mitään hyllyissäs 6kk odotellen rahan valumista sisään pieninä pisaroina.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Hitsaamallahan ja pellillä tuosta selviäisi....

Mutta johonkin latoon säilöön vuosiksi ja arvo onkin taivaissa :wink:

Ruosteisena siitä ei saa kylläkään paljoa, joku harrastaja siitä voipi maksaa...
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Niin no. Tuttu hitsaaja sano että alle tuhannen euron ei lähde edes yrittämään. Ja sit on tosiaan se koko jarruremppa joten ei varmaan kannata. Mutta pitää varmaan pistää se pörssiin ja kattoo jos siitä pari sataa sais.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Pelastamisen arvoiselta vaikuttaisi. Harvinaisia nykypäivänä alle 200tkm ajetut og satkut.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Jollekulle kun kelpaisi -83 hitsaamaton 5-ovinen kori, niin antaisin ilmaiseksi(paperit ok). Tuskin tarvitsee edes ihan heti hitsata, esim. vetarin läpiviennit on kuin tehdasuudesta.. maali kiiltää eikä ole ruostetta..


kori lähtee keväällä paaliin jollei joku hae ennen.. luukut tosin otan itselle(ainakin konepellin ja takaluukun) kun värikin on käypäinen..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin