900 -88 pyöränapojen irrotus / vanteiden pulttijaon muutos

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
kimmoa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 13:26
Paikkakunta: Sievi

Re: 900 -88 pyöränapojen irrotus / vanteiden pulttijaon muutos

Viesti Kirjoittaja kimmoa »

Tuota, mitä jos ostat 2kpl takapyörännapoja vanhalla jaolla, ja teet jarrulevyihin nuo uudet pultinreiät? Navat on helppo vaihtaa.

Sama juttu eteen, purkuautosta saat varmasti pari vanhan jaon napaa ja ne on ilmeisesti hyvin samanlaiset kuin nuo uudetkin, ja jos eivät ole niin sorvillahan saa joitain mittoja tuotua paremmin kohdalleen. Näihin joudut vaan vaihdon myötä todennäköisesti vaihtamaan myös pyöränlaakerit mutta ovatpa sitten uudet.

Noihin tehdyt viritykset eivät näy lähellekään niin helposti katsastajan silmään ja todennäköisesti kukaan muukaan ei huomaa. Napoihin ei tarvitse tehdä muutoksia jolloin voi pyörät kiristää kunnolla alle.
carbu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Tammi 05, 2014 16:58

Re: 900 -88 pyöränapojen irrotus / vanteiden pulttijaon muutos

Viesti Kirjoittaja carbu »

Unohdin päivittää tätä topiccia. Ei niitä vanteita saanutkaan paikalleen ilman jarruremppaa, koska edessä jarrusatulat on -88 päivityksen yhteydessä kasvaneet ja ottivat vanteiden sisäpintaan kiinni. Mallasin vanteita aluksi vain taka-akselille. :roll: Mielummin paremmat jarrut + alkuperäiset peltivanteet siis alla.

Vanteet myynnissä myyntiosion puolella.
Vastaa Viestiin