Tyhjäkäynnillä vaihde vapaalla, kone pyörii ihan nätisti ilman ylimääräisiä ääniä. Mutta kun kytkee vaihteen ja nostaa kytkimen tuntumaan ilman että auto vielä liikkuu, alkaa
jyrinä joka sitten jatkuu myös auton ollessa liikkeellä.
Tuo jyristäminen kuuluu/tuntuu pienillä kierroksilla ja häviää esim. maantieajossa.
Ei ole väliä kytkeekö ykkösen tai pakin, samalla lailla kuuluu jurina. Ääni kuulostaa lähinnä siltä, että jokin osa moottorista tai laatikosta ottaisi koriin kiinni. Jurina tuntuu kaikilla vaihteilla matalilla kierroksilla.
Moottorin tukikumeja epäilisin itse syypääksi, mutta voiko ne hajota niin että näyttävät päällisin puolin ehjiltä? Konetta paikalleen laittaessa kuskinpuoleinen kumi meni aluksi hieman ohi hahloista jotka ohjaa kumin paikoilleen, ja kumiin tuli siinä vaiheessa vähän sivusuuntaista jänkäystä. Kone kuitenkin tuntuu olevan jämäkästi paikoillaan.
Toinen vaihtoehto voisi olla kytkin, mutta mikä kytkimen asennuksessa voisi mennä pieleen, että tulisi tuollainen jurina? Kytkinkopan jo aukaisin ja tarkistelin päällisin puolin että kaikki on kunnossa. Myös pulttien kireyden tarkistin.
Mitähän tuolle osaisi seuraavaksi tehdä?
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)