5-v hakeminen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 5-v hakeminen

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Nopeinhan tietysti on nostaa koko voimapaketti pois ja toinen tilalle. Pitää kuitenkin muistaa että vaihtopaketin kunnosta olisi hyvä olla selvillä. Moottorin vaihtaminen laatikon päältä toisen päälle ei kestä kahteen pekkaan tehtynä tuntia pidempään. Vaihteisto on kiinni moottorin alla ikäänkuin öljypohja pultein kiinnitettynä (on vaan järeämpi malli vrt. peltinen öljypohja). Jos voimapaketin päätyy nostamaan pois, kannattaa samalla tuskalla vaihtaa öljypumpun o-rengastiiviste ja hihnapyörän stefa. Vesipumppu ja uusi hihna/hihnat menee kätsysti samalla. Uuden vaihteiston yhteydessä on luontevaa asentaa uusi kytkinpaketti ja uusi kytkinsylinteri/tai kunnostaa vanha tiivistesarjalla.

Silloin kun näiden kanssa tuli enempi teluttua, sekkupojan kanssa 99:n vaparikone nousi keulalta 45minuutissa ja takaisin se meni hiukan hitaammin noin 1,5tuntiin. 99turbosta loota moottoreineen oli lattialle nostettuna noin kahteen tuntiin kun siinä oli enemmän purkamista turbohelpeiden takia.

Jos tosta nyt vetäsis hatusta että pätevä autokorjaaja vaihtaa lootan vaihtoon menisi kolmesta neljään tuntia, niin nykyaikaisella 80euron tuntiveloituksella se maksaisi 320€ plus tarvikkeet päälle. Kytkinpaketti, nesteet, jotain tiivisteitä jne. noin 200eurolla ja siihen vielä se vaihteisto päälle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin