900 painelaakeri ja kytkimen pääsylinterin korjaus
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: 900 painelaakeri ja kytkimen pääsylinterin korjaus
Kyllä se sieltä mitä ilmeisin myös vuotaa koska alta kovin märkä.
Moottori käynnissä.Vaihteen lyö päälle niin hyppää samantien koko auto ja sammuu Pääsylinteri kuiva.
Moottori käynnissä.Vaihteen lyö päälle niin hyppää samantien koko auto ja sammuu Pääsylinteri kuiva.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Re: 900 painelaakeri ja kytkimen pääsylinterin korjaus
Onko se vaihteiston alta vauhtipyörän kohdalta märkä jarrunesteestä (työsylinteristä), vaihteistoöljystä (esim. kytkinakselin stefalta) vai moottoriöljystä (kampiakselin stefalta tai lohkon ja vaihteiston välistä)?
Pääsylinterin tiivisteet voivat päästää nesteet männän ohi vaikkei mitään sinne sylinterin ulkopuolelle vuotaisikaan. Pääsylinterin tiivisteistä toinen tekee työn ja painaa nestettä kytkimelle, toinen pitelee nesteet pääsylinterin sisällä.
Työsylinterivikaa noista oireista saa pääteltyä vain, jos poljinta pumpatessa jarrunestettä valuu työsylinterin alta kytkinkoppaan (ja siitä sitten vauhtipyörän kohdalla olevasta valumareiästä auton alle).
Pääsylinterin tiivisteet voivat päästää nesteet männän ohi vaikkei mitään sinne sylinterin ulkopuolelle vuotaisikaan. Pääsylinterin tiivisteistä toinen tekee työn ja painaa nestettä kytkimelle, toinen pitelee nesteet pääsylinterin sisällä.
Työsylinterivikaa noista oireista saa pääteltyä vain, jos poljinta pumpatessa jarrunestettä valuu työsylinterin alta kytkinkoppaan (ja siitä sitten vauhtipyörän kohdalla olevasta valumareiästä auton alle).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: 900 painelaakeri ja kytkimen pääsylinterin korjaus
Kun kytkin alkoi näyttämään ongelmiaan alkoi auton alle merkkaamaan. Moottoriöljyä ei ole syönyt
Kytkimen toiminnan heikentyessä alkoi myös merkkaamaan enemmän.Viimeisillään kulutuksen näki jarruneste säiliössä.
Toivotaan että vika saadaan korjattua tolla työsylinterin ostolla.
Kytkimen toiminnan heikentyessä alkoi myös merkkaamaan enemmän.Viimeisillään kulutuksen näki jarruneste säiliössä.
Toivotaan että vika saadaan korjattua tolla työsylinterin ostolla.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Re: 900 painelaakeri ja kytkimen pääsylinterin korjaus
Tuli hommattua vm. -90 satku. Toimii hienosti ja on hyvässä tikissä.
Kytkimen kanssa tosin ongelmaa. Kylmänä on käynyt muutaman kerran niin, että kytkin ei pidä lainkaan, esim aamulla pakitus pihasta oli hieman haastavaa kun vetoa ei saanut lainkaan pois päältä . Ottaa myös yleisesti kiinni vasta aivan pohjasta. Mikähän mahtaa olla ongelma? Meneekö koko kytkinsetti vaihtoon vai pääseeköhän pienemmällä? Auto on ilmeisesti seisonut jonkin aikaa, joten voisiko vika olla vain käytön puutteessa. Autolla ajettu vasta 213tkm.
Kytkimen kanssa tosin ongelmaa. Kylmänä on käynyt muutaman kerran niin, että kytkin ei pidä lainkaan, esim aamulla pakitus pihasta oli hieman haastavaa kun vetoa ei saanut lainkaan pois päältä . Ottaa myös yleisesti kiinni vasta aivan pohjasta. Mikähän mahtaa olla ongelma? Meneekö koko kytkinsetti vaihtoon vai pääseeköhän pienemmällä? Auto on ilmeisesti seisonut jonkin aikaa, joten voisiko vika olla vain käytön puutteessa. Autolla ajettu vasta 213tkm.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: 900 painelaakeri ja kytkimen pääsylinterin korjaus
Nyt on uusittu pääsylinteri,apusylinteri.kytkin.. Toimi yhden päivän moitteettomasti. Merkkaa edelleen jostain ja pakin kun lyö päälle kuulu rusahdus. Ei vissiin apusylinteri edelleenkään pidä kunnolla. Alkaa menemään hermot tämän kanssa.
Täytyy vielä ilmata uudemman kerran mutta en usko että auttaa.
Täytyy vielä ilmata uudemman kerran mutta en usko että auttaa.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Re: 900 painelaakeri ja kytkimen pääsylinterin korjaus
^Pakkihan rusahtelee muutenkin, kun synkronoimaton on.
Saab 900S MY91 Odoardo Grey Metallic (PR)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 painelaakeri ja kytkimen pääsylinterin korjaus
ei rusahtele jos kytkin ja loota kunnossa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900 painelaakeri ja kytkimen pääsylinterin korjaus
En enää löytänyt linkkiä Adam Malmcronan tekemään erinomaiseen ja kuvitettuun kytkimenvaihto-oppaaseen, mutta olen tallentanut viestin ja härskisti tässä jaan sen teidän kanssanne. Hyötyruotsilla lukuun.
Tämä tällaisena välihuutona.
http://www.docdroid.net/ji3u/kopplingsbyte.pdf.html
Tämä tällaisena välihuutona.
http://www.docdroid.net/ji3u/kopplingsbyte.pdf.html
900i 2.0 16v -90 "Efraim"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: 900 painelaakeri ja kytkimen pääsylinterin korjaus
Ei se kertaakaan ole rusahtanut kun on sen hetken toiminut kunnolla.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 painelaakeri ja kytkimen pääsylinterin korjaus
kyl ruotsin poika tekee kaiken hankalasti.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900 painelaakeri ja kytkimen pääsylinterin korjaus
Ilmaa vaan uusiksi ja suosittelen painekorkin hommaamista jarrunestesäiliön kanteen tai sitä fillarin sisärengaskikkaa. Polkemalla ei aina saa ilmattua jostain syystä. Lisäksi murheita voi tulla hapertuvasta letkuosasta siinä linjassa. Murenee vissiin sisältäpäin ja murut menee työsylinteriin...Thorhammer kirjoitti:Nyt on uusittu pääsylinteri,apusylinteri.kytkin.. Toimi yhden päivän moitteettomasti. Merkkaa edelleen jostain ja pakin kun lyö päälle kuulu rusahdus. Ei vissiin apusylinteri edelleenkään pidä kunnolla. Alkaa menemään hermot tämän kanssa.
Täytyy vielä ilmata uudemman kerran mutta en usko että auttaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 painelaakeri ja kytkimen pääsylinterin korjaus
myös tippakannua on käytetty onnistuneesti jos ei paineilmaa eikä polkupyöriä ole tarjolla. alakautta ylös painetta antaen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659