satkujen ''mystinen'' ylikuumeneminen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mart96
"Viggen"

satkujen ''mystinen'' ylikuumeneminen

Viesti Kirjoittaja mart96 »

Siis mulla seisoi pihassa 2 satkua. vm 83 kaasari ja vm 86 T8 AT. No oli niin paljon projekteja, että ei kaikkija kerennyt ajamaan :lol: Nyt kuiteskin remppasin jarrut ja ajoin ne pojan kanssa Lohjalta Tallinnaan, kun päätin lopetta työt Suomessa ja ruveta Virossa, kotimaassa työttömäksi :D . Ihmettelin sitä, että molemmat tuppasivat käymään vähän liian kuumana. No aloitin siitä 83 kaasarisatkusta-vaihdoin jopa syylärin toisen omasta varastosta(lue käytetyn, mutta toimivasta autosta joskus puretun) pesin tiedysti koko systeemin aineella ja termarikin meni vaihtoon. Tappelin aika kauan sen ilmauksen kanssa, mutta lopulta sain omasta mielestäni ilmat pois, mutta kun rupesin ajamaan, niin kuiteskin nousi viisari yli ''keskiviivan'' lämpömittarissa.
Vielä enemmän näin vaivaa siinä turbossa sen ilmauksen kanssa-aina kun avas sen ilmausnipan, niin tuli kuiteskin ilmakuplia. Ja vähän kun kiihdytin, niin rupes viisari nousemaan melkein punaiselle.

Rupee konstit loppumaan(ei tuo pääkän enää toimii niin hyvin kuin lapsuudessa :wink:

Siis mikä vois aiheuttaa tämmöisen ja miten sen ilman sais parhaiten pois. Jos kuitenkin auto seisoo ja siinä on kunnon jäähd. neste niin eihän pitäis sen syylärinkän mennä tukkoon. Vai? Kun pesin sitä systeemiä pesuaineella ja vesiletkulla lopulta huuhtelin, niin näyttii ainakin vesi kulkevan ihan hyvin syylärin kautta.

Sitten kysymys ihan muualta: onko T16 virranjakajan ja T8-in alipainesäädin samoja?
mikkoimp
"Hölösuu"

Re: satkujen ''mystinen'' ylikuumeneminen

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tekeekös painetta paisariin?
kuinkas kauan seisoneet?
ettei olisi pahvi vikaa molemmissa? ehkä epätodennäköistä, mutta...

itse olen ainakin pitänyt satkua suht helppona ilmattavana, pitää myös muistaa laittaa lämöt kabiinissa täysille että kennossakin kiertää vesi..
lämpimäksi kun ajaa niin voi laittaa pienen letkun tuosta nipasta paisariin niin saa pitää kunnolla sitä auki ja varmasti ilmat lähtee liikkeelle, kierroksia täytyy vähän tällöin nostaa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
mart96
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja mart96 »

itse asiassa molemmissa vaihdettu kansi ja pahvi, mutta sen jälkeen kun ajelin, ja jätin seisomaan, niin pysyi lämmöt kurissa ja muutenkin ei pahviongelmia. Se letku siihen paisarin oli hyvä idea-huomenna heti kokeilen :D
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Oliko se syyläri auki myös ulkopuolelta..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin