Roiskeläppiä yms

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Roiskeläppiä yms

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

-Autona on Italiasta tuotu -90 900 Aero, eli kokonaan ilman talvivarusteita ja myöskin ilman roiskeläppiä. Vaikka vekotin on nyt ruostesuojattu, niin voisi olla aiheellista laittaa roiskeläpät alle. Vaan millaiset käyvät? Käyvätkö yleismalliset (Motonetista), vai pitääkö käydä hakemassa Saabilta jotkin erikois(kalliit)läppänät? Onko asennuksessa mitään erityistä; pitäisikö korisarjassa olla kiinnitysreiät valmiina vai alammeko poraamaan koriin koloja?

-83 GLE aut. aiheuttaa keskuslukituksellaan ongelmia. Kaikki ovet avautuvat OK, mutta lukot menevät kiinni vain parista ovesta; lisäksi takakontin lukko ei avaudu enää edes avaimella. Käynnistäessä kuuluu joskus karmea KRÄÄK, onko vanhemman mallisen H-koneen startti aiheuttamassa ongelmia?

P.S. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää; 4 x 108mm Saab vanteissa keskiökapseli näemmä menee Aeron ja Turbo85 -vanteisiin päittäin..:)
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Roiskeläppiä yms

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

petteri75 kirjoitti:-Autona on Italiasta tuotu -90 900 Aero, eli kokonaan ilman talvivarusteita ja myöskin ilman roiskeläppiä. Vaikka vekotin on nyt ruostesuojattu, niin voisi olla aiheellista laittaa roiskeläpät alle. Vaan millaiset käyvät? Käyvätkö yleismalliset (Motonetista), vai pitääkö käydä hakemassa Saabilta jotkin erikois(kalliit)läppänät? Onko asennuksessa mitään erityistä; pitäisikö korisarjassa olla kiinnitysreiät valmiina vai alammeko poraamaan koloja?
Jos siinä on aeron orkkis helma sarja niin sitten melkein suosittelen kääntymään Saab myyjän puoleen. Koska en osaa ainakaan kuvitella että kumilla sais siihen mitenkään hienot läpät. Koska ne alkuperäis läpät menee sillee jännästi vähän sen levikkeen päälle ja näin se näyttää että roiskeläppä on kauempana rengasta kuin helma.
Itellä on -84 900aero ja irrotin taka roiskeläpän koska oli ruostunu alta aika pahasti ja nyt pitäis ruveta tuoreeseen peltiin uusia ruuvin reikiä poraileen.
petteri75 kirjoitti:P.S. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää; 4 x 108mm Saab vanteissa keskiökapseli näemmä menee Aeron ja Turbo85 -vanteisiin päittäin..:)
Mulla ei ainakaan sovi ku on omassa aerossa 85turbon vanteet ja iskällä tonnarissa aerot alla ni ei mee sitten millään aeron kupit turboihin.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Vastaa Viestiin