Tarviiko peltipakosarja tiivisteitä?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mart96
"Viggen"

Tarviiko peltipakosarja tiivisteitä?

Viesti Kirjoittaja mart96 »

Siis onko vm 88 satkuissa, missä on peltipakosarja tiiviste pakosarjan ja kannen välissä.
Ja missä järjestyksessä se hässäkkä menee? Siellähän on se lämpösuojapelti sytytystulppia varten-joku väitti, että se toimii tiivistena myös. Nyt omistan semmoisen satkun, jossa joku on ennen minua laittanut näitä tiivisteitä yksi yhdelle ja toinen toiselle ja kolmas .. puolelle sitä peltiä. Itse kasasin kaasarisatkun ilman niitä tiivisteitä ja ei mun mielestä vuodanut.

EPC-n kuvastakan en saanut selvä-tuntui siltä, että valurautaisen kanssa olis tiivisteet ja peltisen ei.

Mitä arvoisa raati on mieltä? :)
jus
"Saabisti"

Re: Tarviiko peltipakosarja tiivisteitä?

Viesti Kirjoittaja jus »

Lämpösuojapelti on samalla tiiviste, mutta tiivistää suunnitellulla tavalla vain ensimmäisellä kiristyskerralla. Pakokanavien reunoilla alunperin olevat tiivistävät prässäykset painuvat lyttyyn.

B-moottorin korjaamokäsikirja neuvoo kansirempan yhteydessä uudelleenkäyttämään vanhan lämpösuojapellin ja lisäämään tiivisteet pakosarjan väliin, vaikkei niitä tehtaalta ole asennettu. H-moottorin korjaamokäsikirja neuvoo käyttämään aina uutta lämpösuojapeltiä.

Irtotiivisteet laitetaan B- ja H-ohjeen mukaan lämpösuojapellin ja pakosarjan väliin - ilmeisesti kannen tasopinnan oletetaan olevan suorempi kuin pakosarjan laipan.

B-ohjetta voinee soveltaa H-moottoriinkin. Pinnapulteissa kyllä riittää pituus laittaa irtotiivisteet molemmin puolin lämpösuojapeltiä, mutta ehkä ei tarpeen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin