Millaisia ahtopaineita olette käyttäneet ja onko tullut ongelmia yli 1bar ahdoilla? Jos on, niin millaisia? Millaisissa hinnoissa pyörii saabTurbokjet osat? tarkoitus tehdä turbovolvo
k-jetronic
k-jetronic
Aluksi pitää tunnustaa että kannatan sitä "toista" ruotsalaista, mutta en usko että se on ongelma
Eli homman nimi ois seuraava: Ilmeisesti 900Turbo Saabissa on käytetty polttoainetta ruokkimaan Boschin kjettiä?
Millaisia ahtopaineita olette käyttäneet ja onko tullut ongelmia yli 1bar ahdoilla? Jos on, niin millaisia? Millaisissa hinnoissa pyörii saabTurbokjet osat? tarkoitus tehdä turbovolvo
Millaisia ahtopaineita olette käyttäneet ja onko tullut ongelmia yli 1bar ahdoilla? Jos on, niin millaisia? Millaisissa hinnoissa pyörii saabTurbokjet osat? tarkoitus tehdä turbovolvo
Minulla olisi käytännössä kaikki turbo-kjetin osat myynnissä. http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/purkuosat.htm
Eski
Eski
8-venttiilisessä on käytetty k-jettiä ja sitä vasten 16-venttiilisessä on ollut lh-jet ja lucas.
Ite käytin omassani aikanaan MAX baarin ahtopaineita k-jettiläisessä.
6sylinterisen määräjakaja ei vain kovin paljon jaksa jakaa soppaa koneelle.
Jos suunnittelet alle 200hv:n volvoa niin luulis k-jetin romppeidenki riittävän, muuten kannattaa metsästää lh-jettiä tai lucasta jolla mennään jo huomattavasti pidemmälle.
Ite käytin omassani aikanaan MAX baarin ahtopaineita k-jettiläisessä.
6sylinterisen määräjakaja ei vain kovin paljon jaksa jakaa soppaa koneelle.
Jos suunnittelet alle 200hv:n volvoa niin luulis k-jetin romppeidenki riittävän, muuten kannattaa metsästää lh-jettiä tai lucasta jolla mennään jo huomattavasti pidemmälle.
Itseasiassa Lucas-ruisku on mielestäni paras mitä OG900:ssa on ollut.
Lucasin maine on kyllä tiedossa, mutta ainakin tämä viritys on toiminut hyvin ja riittää vakioruiskuista pisimmälle. Kaipa se sokea kanakin joskus löytää jyvän tai jotain.
Ilman isompia muutoksia ei meinaa k-jetillä kyllä oikein bensa riittää. En kyllä itse suosittelisi ainakaan sitä.
Ilman isompia muutoksia ei meinaa k-jetillä kyllä oikein bensa riittää. En kyllä itse suosittelisi ainakaan sitä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ilmeisesti K-jet oli niitä "venyvimpiä" ruiskuja tehonlisäyksen suhteen, mutta Lucas on "lievästi" kehittyneempi järjestelmä.. ja erittäin "venyvä" sellainen.. lisäksi jo alunperin mitoitettu isompia tehoja silmälläpitäen.
Itse tosin olen niin saamarin jästipäinen(tyhmäkin?) tapaus, että en alle 250hv:n 8-venttiilisellä saabin moottorilla edes harkitse ruiskun vaihtoa...
Itse tosin olen niin saamarin jästipäinen(tyhmäkin?) tapaus, että en alle 250hv:n 8-venttiilisellä saabin moottorilla edes harkitse ruiskun vaihtoa...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Moikka!
Laitoin ko. systeemin saabiini, joka oli 8v-kaasari,,, siis K-jet oli toi turbosaabin 6-reikäinen määränjakaja. Sitten 8v-turboksi muuteettuun ja lopuksi 16v-turboksi muutettuun koneeseen (lohko sama kaikissa mutta kansi ja muut tarpeelliset vaihdettu) Tehonmittauksessa ei päästy yli 200Hp kuin "väkisin" Seossuhteet joko alakierroksilla oikeat tai sitten siellä +200Hp mutta ei koko käyttöalueella. Ahtoja max. 0,7bar . Mutta luulisin siitä saavan, tosin etsisin mersun vastaavan k-jetin, joka on jossakin 2,5-3L malleissa. Niissä varmaan soosit riittää,,,, eihän tuo Volvokaan ihan pikkuruokainen ole alunperinkään.
Laitoin ko. systeemin saabiini, joka oli 8v-kaasari,,, siis K-jet oli toi turbosaabin 6-reikäinen määränjakaja. Sitten 8v-turboksi muuteettuun ja lopuksi 16v-turboksi muutettuun koneeseen (lohko sama kaikissa mutta kansi ja muut tarpeelliset vaihdettu) Tehonmittauksessa ei päästy yli 200Hp kuin "väkisin" Seossuhteet joko alakierroksilla oikeat tai sitten siellä +200Hp mutta ei koko käyttöalueella. Ahtoja max. 0,7bar . Mutta luulisin siitä saavan, tosin etsisin mersun vastaavan k-jetin, joka on jossakin 2,5-3L malleissa. Niissä varmaan soosit riittää,,,, eihän tuo Volvokaan ihan pikkuruokainen ole alunperinkään.
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
Hmm.. voisi kuvitella ettei 2.5-3litraisen määräjakaja riitä ruokkimaan 2 litraista ahdettua konetta.
Pikainen laskutoimitus 0,7 barin ahdoilla (1,7*2L) tarkoittaa 3,4 litran "tilavuutta" joten 3 litraisen määräjakaja on pieni. Tämä nyt ei kerro kaikkea, mutta antaa jotain suuntaa. Joku 8-koneen määräjakaja voisi toimia jos niissä ei ole käytetty kahta neloskoneen määräjakajaa.
-tuomas-
Pikainen laskutoimitus 0,7 barin ahdoilla (1,7*2L) tarkoittaa 3,4 litran "tilavuutta" joten 3 litraisen määräjakaja on pieni. Tämä nyt ei kerro kaikkea, mutta antaa jotain suuntaa. Joku 8-koneen määräjakaja voisi toimia jos niissä ei ole käytetty kahta neloskoneen määräjakajaa.
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Moikka!tuomas kirjoitti:Hmm.. voisi kuvitella ettei 2.5-3litraisen määräjakaja riitä ruokkimaan 2 litraista ahdettua konetta.
Pikainen laskutoimitus 0,7 barin ahdoilla (1,7*2L) tarkoittaa 3,4 litran "tilavuutta" joten 3 litraisen määräjakaja on pieni. Tämä nyt ei kerro kaikkea, mutta antaa jotain suuntaa. Joku 8-koneen määräjakaja voisi toimia jos niissä ei ole käytetty kahta neloskoneen määräjakajaa.
-tuomas-
Laskutoimitus ihan jees mutta ajattelin ihan käytännön kannalta. Elikkä esim. MB280slc ja muutkin 280-mallit kuluttaa ihan samoja,,jopa isompia määriä bensaa kuin T-Saab joten tällä perusteella ajattelin, että riittää.
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
Oletkos tarkistellut niitä kulutuksia eri kierrosalueilla ja ahtopaineilla. Voi meinaan olla että 2l täysilla ahdoilla vetää aika paljon enemmän bensaa kuin 3litran vapari täydessä kiihdytyksessä.
Kyllä mä hakisin enemmän pelivaraa tuohon määräjakajaan jos sellainen pitää väkisin säilyttää.
-tuomas-
Kyllä mä hakisin enemmän pelivaraa tuohon määräjakajaan jos sellainen pitää väkisin säilyttää.
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi