Tiiviste on ihan ok, ne vesireiät on nimittäin erikokoisia. Ykköspäässä(lähellä rintapeltiä) isommat, kuin nelospäässä, ihan vesikierron takia. Kuullostaa siis normaalilta kansipahvin laukeamiselta. Uusi tiiviste sitten kannattaa hakea joko saabin tiskiltä tai sitten yrittää jostain löytää Elring-pahvi(alkuperäinen valmiste). Toinen hyvännäköinen pahvi oli muistaakseni Peyel.
Sitten se "tyjennysproppu". Olet varmaan irroittanut vain yhden lohkolämppärin ulokkeen kiinityspulteista. Se tyhjennysproppu on muistaakseni pienempi kooltaan kuin se 17mm. Lohkoahan ei välttämättä tarvii tyhjentää koko operaatiossa.
Niistä kuvista. Sulla pitää olla joku paikka(kotisivu), minne laitat ensin ne kuvat ja sitten linkität ne tänne. Enempää en osaa asiasta neuvoa, koska en sitä itsekään hallitse.
Toivottavasti näistä on apua.
Matti
jäähdytinnesteet taivaalle?
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Kiitos tuosta.Mertmi kirjoitti:Yks vihjehän siihen nestevuodon tutkimiseen on ruuvata sytytystulpat pois. Tulppa on todennäköisesti erittäin kaunis ja karstaton siinä sylinterissä, johon vesi on päässyt.
Tulppien vaihto muutenkin käsillä joten voin vähän asiaa kuikuilla. Tosiaan piti tuo kuplajuttu varmistaa, kun aina noista kuplista puhutaan, mutta ikinä en ole saanut siitä koosta käsitystä. Tokihan tuollainen pieni johtuu jo nesteen virtauksestakin .
...Koneella on ajettu 364 tkm ja käsittääkseni pitäisi alkup. pahvi löytyä joten pientä skeptisyyttä on aina syytä ylläpitää.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
ihan normaalia että se tyhjennys propun reikä on "muurautunut" aikojen saatossa umpeen, meisselillä tökkäät sinne kunnolla, putäisi puhjeta! taisi olla koko 19mm..babar kirjoitti:
Toinen seikka, jota ihmettelin oli tämä virallinen jäähdytysnesteen tyhjennysreikä. Avasin lohkolämppärin alapuolella olevan (ehkä 17mm) pultin ja eipä lorissut mitään ulos, tökkäsin reikään sisälle ja se oli ummessa, ainakin suoraan reiästä ylöspäin. Vettä oli kyllä lohkossa, koska paineilmalla tuli vettä ympäri huonetta.
Kansiremontti valmis, kannen täydellinen huolto Virtauskansi Oy:ssä maksoi 180e, ei mahoton kun en omistanut tarvittavia työkaluja eikä ollut aikaa.
Jäähdytysnesteen tyhjennysproppu oli tosiaan muurautunut umpeen ja avautu vain tökkimällä.
eilen kun sain käyntiin niin tuntui että kone savuttaa muita autoja enemmän. En tiedä olenko nyt vaan liian kriittinen savutukselle vai onkohan jotakin vikaa..
asia selkiytyy, kun ajaa muutaman sadan kilometrin.
Jäähdytysnesteen tyhjennysproppu oli tosiaan muurautunut umpeen ja avautu vain tökkimällä.
eilen kun sain käyntiin niin tuntui että kone savuttaa muita autoja enemmän. En tiedä olenko nyt vaan liian kriittinen savutukselle vai onkohan jotakin vikaa..
asia selkiytyy, kun ajaa muutaman sadan kilometrin.
Vihjeenä sitten niille, keillä on mahdollisuuksia moottorin vaihtoihin. Näihin 8-venttiilisiin vapari saabeihin saa kokonaisia moottoreita nykyään jo niin halvalla, että tommosen kansipahvin palamisen yhteydessä kannattaa harkita yhtenä vaihtoehtona koko koneen vaihtoa. Etenkin, jos öljyt ja vedet on menneet pahanpäiväisesti sekaisin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01