Lämmityslaitteen puhaltimen irroitus og900 vm.88 kiire

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mjs
Matalapaineturbo
Viestit: 184
Liittynyt: To Marras 05, 2009 21:20
Paikkakunta: Haapajärvi

Lämmityslaitteen puhaltimen irroitus og900 vm.88 kiire

Viesti Kirjoittaja mjs »

Varaosa-autosta (v.1986) ruuvit ja puhaltimen sai pois kajariaukon kautta, mutta miten vitussa tästä 88 vuotisesta saa ruuvit irti kun ruuvin pää vaan näkyy? Eli on ruuvattu alapuolelta se puhallin kiini.
Pitääkö kojetaulu alkaa purkaan pois vai eikö tosiaan oo oikotietä? Hirveä kiirekkin ois kun ei oo oma auto.
Isoratas lyöp tyhyjee nii että korvissa soe.

Saab 900 -88
Saab 900i -88
repa62
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 21:25
Paikkakunta: Porvoo

Re: Lämmityslaitteen puhaltimen irroitus og900 vm.88 kiire

Viesti Kirjoittaja repa62 »

itse olen aina irroittanut sen kojetaulun niin on paljon helpompaa, ja tilaa :wink:
#2304

Saab 900 -92 Cabriolet
Saab 900 -88 Cabriolet
Saab 900 i -88
mjs
Matalapaineturbo
Viestit: 184
Liittynyt: To Marras 05, 2009 21:20
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Lämmityslaitteen puhaltimen irroitus og900 vm.88 kiire

Viesti Kirjoittaja mjs »

Kojetaulu alkaa olla jo aika irti siinä, alakautta kurkistelin niin ei näy vieläkään niitä ruuveja. Mitä kaikkea siitä vielä pitää taulun lisäksi poistaa? Niin ja radio ei lähe ainakaan ehjänä irti, vittumainen irrotella ne lämppärin alipainekellon johot, niistä puristaa enää se kojetaulu kiinni.
Ulkona pittää tehä niin alkaa jo tympästä.
Isoratas lyöp tyhyjee nii että korvissa soe.

Saab 900 -88
Saab 900i -88
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lämmityslaitteen puhaltimen irroitus og900 vm.88 kiire

Viesti Kirjoittaja jus »

Lämppärin suuntauksen alipaineletkut lähtee irti säätönupin murikasta kaikki kerralla pikaliittimestä.
Pelkkä kojetaulun naamalevyn irrottaminen ei riitä, pitää irrottaa myös kojetaulu.

http://koti.mbnet.fi/~stefa/lammitys.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mjs
Matalapaineturbo
Viestit: 184
Liittynyt: To Marras 05, 2009 21:20
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Lämmityslaitteen puhaltimen irroitus og900 vm.88 kiire

Viesti Kirjoittaja mjs »

Ja suuret kiitokset! Lähti irti, se radiokin. Ja kylläpä hävettää, löyty ne oikeat ruuvitkin nyt kun oli tilaa, vanhemmasta otettu puhallin on hieman erinäköinen päällepäin niin hieman hämäsi :oops: :lol:
No, nyt ei oo muuta ku takas kasaan.
Isoratas lyöp tyhyjee nii että korvissa soe.

Saab 900 -88
Saab 900i -88
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Lämmityslaitteen puhaltimen irroitus og900 vm.88 kiire

Viesti Kirjoittaja mestari »

korjatkaa jos olen väärässä mutta oliko niin että vanhassa 900 puhallin pyöri toisinpäin kuin uudemmissa, kerran vaihdoin ja sit puri uudestaan kun se vaan imi :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Lämmityslaitteen puhaltimen irroitus og900 vm.88 kiire

Viesti Kirjoittaja sarka »

ainakin moottorien liitännät voi olla erilaisia. siivet lienee samanlaisia, oli sitten muovia tai peltiä. olisiko siipi asennettu väärinpäin?
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Vastaa Viestiin