Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Darco
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 21:21

Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi

Viesti Kirjoittaja Darco »

Mulla on myös kaverilla yksi 5-sarjalainen bemari minkä pitäisi olla vuosimallinsakkin puolesta vähäpäästöinen, mutta silti siitä aina otetaan noi ei-vähäpäästösen päästölukemat. Eräs ex-katsastusmies soitti Trafille siitä ja kysyi, niin sielläkin ihmettelivät kun heidänkin tiedoissaan toi oli ei-vähäpäästönen vaikka aivan selvästi olis pitänyt olla katillinen.
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Täällä olisi kanssa yksi 2.1 -92 og900 joka pomppasi kierroksilla päästöistä leimalla. Eipä joutokäynninkään hyvät ole.

Joutokäynti:
CO 0,29/0,50
HC 97/100
CO2 14,80
O2 0,12/5,00

Kierroksilla
CO 0,65/0,30
HC 113/100
Lambda 0,99
CO2 14,50
O2 0,27/5,00

Onko tämä kattiongelmaa vai jotain muuta? Inssi kyllä kierrätti reilusti lämmintä konetta mutta ei auttanut.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

nahkis kirjoitti:Täällä olisi kanssa yksi 2.1 -92 og900 joka pomppasi kierroksilla päästöistä leimalla. Eipä joutokäynninkään hyvät ole.

Joutokäynti:
CO 0,29/0,50
HC 97/100
CO2 14,80
O2 0,12/5,00

Kierroksilla
CO 0,65/0,30
HC 113/100
Lambda 0,99
CO2 14,50
O2 0,27/5,00

Onko tämä kattiongelmaa vai jotain muuta? Inssi kyllä kierrätti reilusti lämmintä konetta mutta ei auttanut.
Sytytys osat kuntoon,ja mun mielestä toi lambda arvo pitäs olla vähän päälle 1
Ari 1622
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Aavistuksen rikkaalla käy..ihanne lambda arvohan on 1.00 ja pienempään menee rikkaalle ja isompaan päin laihemmalle,raja on 0.98-1.03.
Joo eli kannattaa katsoa tulpat ja sytkäpuolen hilppeet et on iskussa. Ilmansuodatin kans.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
P.Y-J. Kannisto
"Hirsch"
Viestit: 903
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä

Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi

Viesti Kirjoittaja P.Y-J. Kannisto »

Uudet/hyvät öljytkin taitavat vaikuttaa positiivisesti tuloksiin
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eiks noissa vapareiden immussaki ole metalliverkko? CC-tonnarissa oli kans päästöt koholla niin tuo verkko oli ihan öljynen. Sen kun putsas niin arvot tipahti kohilleen.

Tuossa oli turbo väljä mut voihan se vapariki huohottaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
sasu
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 00:02
Paikkakunta: Raisio

Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi

Viesti Kirjoittaja sasu »

Yks kaveri öljy-yhtiöstä kertoi, että hän on aina saanut vanhan Talbot Horizonin katsastuksessa päästöistä läpi kunhan on ennen katsastusta käyttänyt E5 joukossa 4 t -pienkonebensiiniä :D

Sanoi, että edellisellä kertaa oikein ihmettelivät noin vanhan auton pieniä päästöjä :D
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

juu ja masinolia pullo vajaaseen tankkiin auttaa kyllä..mut onhan se hyvä katsoa silti läpi mahdolliset vian aiheuttajat ihan kevät huolto aatteella.. :)
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

nahkis kirjoitti:Täällä olisi kanssa yksi 2.1 -92 og900 joka pomppasi kierroksilla päästöistä leimalla. Eipä joutokäynninkään hyvät ole.

Joutokäynti:
CO 0,29/0,50
HC 97/100
CO2 14,80
O2 0,12/5,00

Kierroksilla
CO 0,65/0,30
HC 113/100
Lambda 0,99
CO2 14,50
O2 0,27/5,00

Onko tämä kattiongelmaa vai jotain muuta? Inssi kyllä kierrätti reilusti lämmintä konetta mutta ei auttanut.
Katilta se tämäkin haiskahtaa, kun happi ei ole yhtään koholla, niin ei jää mitään palamattakaan.. Taas mallikelpoiset arvot, mutta katittomalle :)
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Juho80 kirjoitti:
nahkis kirjoitti:Täällä olisi kanssa yksi 2.1 -92 og900 joka pomppasi kierroksilla päästöistä leimalla. Eipä joutokäynninkään hyvät ole.

Joutokäynti:
CO 0,29/0,50
HC 97/100
CO2 14,80
O2 0,12/5,00

Kierroksilla
CO 0,65/0,30
HC 113/100
Lambda 0,99
CO2 14,50
O2 0,27/5,00

Onko tämä kattiongelmaa vai jotain muuta? Inssi kyllä kierrätti reilusti lämmintä konetta mutta ei auttanut.
Katilta se tämäkin haiskahtaa, kun happi ei ole yhtään koholla, niin ei jää mitään palamattakaan.. Taas mallikelpoiset arvot, mutta katittomalle :)
HC jotain jää palamatta kun on HC korkeella ja tuo co2 myös kun palaminen epätäydellistä
Ari 1622
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Katittoman sallittu HC on 600ppm ja CO 3.5%, joten ei noi koholla ole.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ellen ihan väärin muista, niin kunnossa olevalla katittomalla ruisku vaparilla olisi saanut hc lukemiksi noin 150. Alle sadan lukema ilman kattia on kyllä melkoinen temppu...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Juho80 kirjoitti:Katittoman sallittu HC on 600ppm ja CO 3.5%, joten ei noi koholla ole.
Eiköhän tuo 2,1 -92 ole jo katillinen auto?
ja 100 saa max olla ja tuossahan oli kieroksilla 113 niin hylky.
Ari 1622
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Jep katti löytyy, pitääpä ensin ny kattoa nuo sytkäpuolen jutut ja vaihtaa ilmansuodatin.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos öljyillä on ajettu yli 3000km, niin vaihtaisin nekin. Ihmeesti nuissa vanhoissa Saabeissa vaikuttaa päästöihin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin