Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi
Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi
Mulla on myös kaverilla yksi 5-sarjalainen bemari minkä pitäisi olla vuosimallinsakkin puolesta vähäpäästöinen, mutta silti siitä aina otetaan noi ei-vähäpäästösen päästölukemat. Eräs ex-katsastusmies soitti Trafille siitä ja kysyi, niin sielläkin ihmettelivät kun heidänkin tiedoissaan toi oli ei-vähäpäästönen vaikka aivan selvästi olis pitänyt olla katillinen.
Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi
Täällä olisi kanssa yksi 2.1 -92 og900 joka pomppasi kierroksilla päästöistä leimalla. Eipä joutokäynninkään hyvät ole.
Joutokäynti:
CO 0,29/0,50
HC 97/100
CO2 14,80
O2 0,12/5,00
Kierroksilla
CO 0,65/0,30
HC 113/100
Lambda 0,99
CO2 14,50
O2 0,27/5,00
Onko tämä kattiongelmaa vai jotain muuta? Inssi kyllä kierrätti reilusti lämmintä konetta mutta ei auttanut.
Joutokäynti:
CO 0,29/0,50
HC 97/100
CO2 14,80
O2 0,12/5,00
Kierroksilla
CO 0,65/0,30
HC 113/100
Lambda 0,99
CO2 14,50
O2 0,27/5,00
Onko tämä kattiongelmaa vai jotain muuta? Inssi kyllä kierrätti reilusti lämmintä konetta mutta ei auttanut.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi
Sytytys osat kuntoon,ja mun mielestä toi lambda arvo pitäs olla vähän päälle 1nahkis kirjoitti:Täällä olisi kanssa yksi 2.1 -92 og900 joka pomppasi kierroksilla päästöistä leimalla. Eipä joutokäynninkään hyvät ole.
Joutokäynti:
CO 0,29/0,50
HC 97/100
CO2 14,80
O2 0,12/5,00
Kierroksilla
CO 0,65/0,30
HC 113/100
Lambda 0,99
CO2 14,50
O2 0,27/5,00
Onko tämä kattiongelmaa vai jotain muuta? Inssi kyllä kierrätti reilusti lämmintä konetta mutta ei auttanut.
Ari 1622
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi
Aavistuksen rikkaalla käy..ihanne lambda arvohan on 1.00 ja pienempään menee rikkaalle ja isompaan päin laihemmalle,raja on 0.98-1.03.
Joo eli kannattaa katsoa tulpat ja sytkäpuolen hilppeet et on iskussa. Ilmansuodatin kans.
Joo eli kannattaa katsoa tulpat ja sytkäpuolen hilppeet et on iskussa. Ilmansuodatin kans.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi
Uudet/hyvät öljytkin taitavat vaikuttaa positiivisesti tuloksiin
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi
Eiks noissa vapareiden immussaki ole metalliverkko? CC-tonnarissa oli kans päästöt koholla niin tuo verkko oli ihan öljynen. Sen kun putsas niin arvot tipahti kohilleen.
Tuossa oli turbo väljä mut voihan se vapariki huohottaa.
Tuossa oli turbo väljä mut voihan se vapariki huohottaa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi
Yks kaveri öljy-yhtiöstä kertoi, että hän on aina saanut vanhan Talbot Horizonin katsastuksessa päästöistä läpi kunhan on ennen katsastusta käyttänyt E5 joukossa 4 t -pienkonebensiiniä
Sanoi, että edellisellä kertaa oikein ihmettelivät noin vanhan auton pieniä päästöjä
Sanoi, että edellisellä kertaa oikein ihmettelivät noin vanhan auton pieniä päästöjä
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi
juu ja masinolia pullo vajaaseen tankkiin auttaa kyllä..mut onhan se hyvä katsoa silti läpi mahdolliset vian aiheuttajat ihan kevät huolto aatteella..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi
Katilta se tämäkin haiskahtaa, kun happi ei ole yhtään koholla, niin ei jää mitään palamattakaan.. Taas mallikelpoiset arvot, mutta katittomallenahkis kirjoitti:Täällä olisi kanssa yksi 2.1 -92 og900 joka pomppasi kierroksilla päästöistä leimalla. Eipä joutokäynninkään hyvät ole.
Joutokäynti:
CO 0,29/0,50
HC 97/100
CO2 14,80
O2 0,12/5,00
Kierroksilla
CO 0,65/0,30
HC 113/100
Lambda 0,99
CO2 14,50
O2 0,27/5,00
Onko tämä kattiongelmaa vai jotain muuta? Inssi kyllä kierrätti reilusti lämmintä konetta mutta ei auttanut.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi
HC jotain jää palamatta kun on HC korkeella ja tuo co2 myös kun palaminen epätäydellistäJuho80 kirjoitti:Katilta se tämäkin haiskahtaa, kun happi ei ole yhtään koholla, niin ei jää mitään palamattakaan.. Taas mallikelpoiset arvot, mutta katittomallenahkis kirjoitti:Täällä olisi kanssa yksi 2.1 -92 og900 joka pomppasi kierroksilla päästöistä leimalla. Eipä joutokäynninkään hyvät ole.
Joutokäynti:
CO 0,29/0,50
HC 97/100
CO2 14,80
O2 0,12/5,00
Kierroksilla
CO 0,65/0,30
HC 113/100
Lambda 0,99
CO2 14,50
O2 0,27/5,00
Onko tämä kattiongelmaa vai jotain muuta? Inssi kyllä kierrätti reilusti lämmintä konetta mutta ei auttanut.
Ari 1622
Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi
Katittoman sallittu HC on 600ppm ja CO 3.5%, joten ei noi koholla ole.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi
Ellen ihan väärin muista, niin kunnossa olevalla katittomalla ruisku vaparilla olisi saanut hc lukemiksi noin 150. Alle sadan lukema ilman kattia on kyllä melkoinen temppu...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi
Eiköhän tuo 2,1 -92 ole jo katillinen auto?Juho80 kirjoitti:Katittoman sallittu HC on 600ppm ja CO 3.5%, joten ei noi koholla ole.
ja 100 saa max olla ja tuossahan oli kieroksilla 113 niin hylky.
Ari 1622
Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi
Jep katti löytyy, pitääpä ensin ny kattoa nuo sytkäpuolen jutut ja vaihtaa ilmansuodatin.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Hylkäys korkeiden co- ja hc-päästöjen vuoksi
Jos öljyillä on ajettu yli 3000km, niin vaihtaisin nekin. Ihmeesti nuissa vanhoissa Saabeissa vaikuttaa päästöihin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01