Lokasuojan irroitus
Re: Lokasuojan irroitus
Miten pistehitsipora eroaa tavallisesta metalliporasta, jos vielä tarkentaisit mistä pitää laikalla irroitella että saisi sen uudelleen käyttöön.
Hese
Re: Lokasuojan irroitus
jos ei pääse poraamaan hitsiä auki, niin pitää laikata korin puolelta irti, ja porata sitten jälkikäteen auki. entisöitävän auton suhteen tuo ei passaa, eli nuo poraamattomat kohdat on vaan raakasti laikattava saumaa myöten auki.
ohjureita/ toppareita on syytä laittaa muutama, jotta uusi loksu asettuu millilleen oikeaan kohtaan esim oven tason ja konepellin tason suhteen.
Hyvin kapea meisseli on tarpeen raon avaamiseen, koska pisteet tuppaavat jäämään jostain kohdin pikkasen kiinni.
Pistehitsiporasta löytyy netistä tietoa, en kyllä usko siitä ihme apua olevan, mutta eipä ole kokemustakaan.
ohjureita/ toppareita on syytä laittaa muutama, jotta uusi loksu asettuu millilleen oikeaan kohtaan esim oven tason ja konepellin tason suhteen.
Hyvin kapea meisseli on tarpeen raon avaamiseen, koska pisteet tuppaavat jäämään jostain kohdin pikkasen kiinni.
Pistehitsiporasta löytyy netistä tietoa, en kyllä usko siitä ihme apua olevan, mutta eipä ole kokemustakaan.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Lokasuojan irroitus
mulla on kokemusta ja mun mielestä hyvä keksintö
se on siis semmoinen pora, jossa on päässä semmoinen ''tuurna'' joka keskittää sen poran pistehitsauksen keskikohdalle ja sitten sen tuurnan ympäri on semmoinen n 6-7 mm läpimittainen ''sorvi'' joka leikkaa sen ulomman pellin läpi. Vähän niinkuin se työkalu jolla ''porataan'' reikiä kipsilevyyn tai puulevyyn, mutta penemmässä mittakaavassa..
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
se on siis semmoinen pora, jossa on päässä semmoinen ''tuurna'' joka keskittää sen poran pistehitsauksen keskikohdalle ja sitten sen tuurnan ympäri on semmoinen n 6-7 mm läpimittainen ''sorvi'' joka leikkaa sen ulomman pellin läpi. Vähän niinkuin se työkalu jolla ''porataan'' reikiä kipsilevyyn tai puulevyyn, mutta penemmässä mittakaavassa..
Re: Lokasuojan irroitus
Nyt ymmärrän tuon pistehitsiporan rakenteen. Luulen kyllä että hyvillä metalli porilla voisi onnistua. Tuolla koriahan ei tarvitse sääliä mistä irroitan mutta vaikuttaa aika hankalalta katsotaan miten käy.
Hese
Re: Lokasuojan irroitus
olisko paree jos käy lainaamassa peltisepältä koko koneen jossa on siis myös säädettävä stoppari sille että et poraa aluspellistä läpi
hikeä jukerrusta ja voimasanoja on odotettavissa.
joskus tullut mieleen että vaikka autonkoreja ennen vanhaan urakalla tehtiin niin on siinä joskus pistettä pisteen päälle. (piste)![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
hikeä jukerrusta ja voimasanoja on odotettavissa.
joskus tullut mieleen että vaikka autonkoreja ennen vanhaan urakalla tehtiin niin on siinä joskus pistettä pisteen päälle. (piste)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Lokasuojan irroitus
Mulla on ollut muistaakseni Biltemasta ostettu pora, joka on käytännössä suorakärkinen pora pienellä keskiöpiikillä ja se ei imaise pellistä läpi, kuten normaaliteroitetulla poralla helposti käy. Jotain kobolttia kai tuo sisältää, on pysynyt ihan hyvässä terässäkin.
Ainoat laikattavat kohdat taitaa olla sisälokarin liitoksessa ulkolokariin, ihan näkyvillä kun konepellin avaa.
Löytyihän vastaavasta kuvakin:
![Kuva](http://mve-online.com/images/spotweld38.jpg)
Ainoat laikattavat kohdat taitaa olla sisälokarin liitoksessa ulkolokariin, ihan näkyvillä kun konepellin avaa.
Löytyihän vastaavasta kuvakin:
![Kuva](http://mve-online.com/images/spotweld38.jpg)
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: Lokasuojan irroitus
Jos on yhtään rapeampi tapaus niin sisälokaria ei ulkolokarista tarvitse erikseen irroitella, se on jo valmiiksi irti ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
99 GLs CC -78, 900 3d -91 "Aero", 9-3 -01, 9-5 -01 Aero
Re: Lokasuojan irroitus
ja jos varaosaautoa hyödyntää niin kandaa plasmalla murjaista 10cm syvältä sisälokaria mukaan kun ei tiedä koskaan kuka tulee käymään ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,